ASمایکروسافتHAROOOON دیروز اطلاعات بیشتری را از کنسول ورزش جدید ایکس باکس سری X منتشر کرد و ظاهرا با کنسولی بسیار قدرتمند روبه رو خواهیم بود. قدرت پردازشی متجاوز بالای ۱۲ ترافلاپس، نشان می دهد که پردازنده ی گرافیکی AMD موجود در کنسول بازی نسل مربوط باینده مایکروسافت، از کارت های گرافیک اختصاصی این شرکت قدرتمندتر خواهد بود. فراموش نکنید که کارت پرچم دار Radeon RX 5700 XT تنها ۱۰ ترافلاپس غلبه پردازش دارد.مقاله های مرتبط:مایکروسافت قدرت پردازشی نسل بعدی ایکس باکس را اعلام کردمشخصات احتمالی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ظاهر شد
اگرچه اطلاعات جدید پیرامون کنسول بازی مایکروسافت، متجاوز از همگی گیمرهای دنیای کنسول را خوشحال می کند، اما گیمرهای PC نیز از اعلام منتشرشده مفروضات مفیدی را دریافت می کنند. فیل اسپنسر قبلا تأیید کرده وجود که کارت استفاده شده در کنسول جدید شرکتش، از معماری RDNA2 روزی می برد. RDNA2 نسل دوم معماری گرافیکی عام AMD محسوب می شود. دوده اول زمان حال در محصولاتی همجون Radeon RX 5500 XT و RX 5600 XT و RX 5700 XT دیده می شود. لیزا سو، مدیرعامل AMD همچنین قبلا اطلاع دادن کرده بود که محصولات مبتنی بر RDNA2 در سال ساری به بازار عرضه خواهند شد.
معماری RDNA2 که در کارت گرافیک ایکس باکس سری X بوسیله امر گرفته می شود، قطعا با معماری موجود در کارت های گرافیک عام برابر و هم ارز نخواهد بود. البته قابلیت های محور ای آن ها احتمالا با هم برابر است. باتوجه به همین اطلاعات منتشرشده، می توان استعداد های کوچکتر را در نسل بعد اینده کارت های گرافیک Radeon RX پیش دماغ کرد.
رهگیری تلالو آنی: این طور قابلیتی کاملا زیبنده پیش بینی بود. اگرچه رهگیری نور آنی اکنون تنها در کارت های گرافیک انویدیا سری GeForce RTX 20 دیده می شود (که ابدار افزار عام برای آن دارند)، هر دو شرکت مایکروسافت و سونی قول داده بودند که در نسل بعدی کنسول های خود، از فناوری پشتیبانی خواهند کرد. رونمایی از مشخصات جدید ایکس باکس سری ایکس، بسیاری از گفته های گذشته را تأیید می یواش. درواقع، لیزا فروغ در CES اندوه گفته بود که AMD تو سال ۲۰۲۰، محصولات با توان پشتیبانی از رهگیری پرتو را نمایش خواهد کرد.
رهگیری پرتو مبتنی پیاده شدن DirectX: این قابلیت نیز آن چنان جدید بوسیله نظر نمی رسد. رونمایی اخیر مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس تأیید می کند که رهگیری پرتو درون کنسول جدید، از API عام DirectX استفاده خواهد کرد. API اختصاصی، براساس DirectX 12 ویندوز ۱۰ توسعه یافته است. بوسیله بیان دیگر، ورزش هایی که با پشتیبانی از رهگیری نور بخاطر ایکس باکس سری X توسعه یابند، درون ویندوز همچنین از این قابلیت پشتیبانی می کنند.
سایه زنی با ارج متحرک بر روی اب: این خبر برای گیمرهای دوست داشتنی بوسیله نظر می رسد و احتمالا کیفیت بالاتر را در بازی ها با کمترین تأثیر روی چونی تصاویر بوسیله همراه خواهد داشت. انویدیا قابلیت Variable Rate Shading را در جدیدترین پردازنده های گرافیکی جی فورس خویشتن رونمایی کرده بود و از آن زمان شاهد عرضه و توسعه ی استعداد تو DirectX نیز بودیم که مانند قابلیت رهگیری پرتو، در هر دو پلتفرم پشتیبانی خواهد شد. درنهایت، اضافه شدن سایه زنی با نرخ متغیر بوسیله تراش های گرافیکی رادئون، قطعا برای طرفداران AMD دوست داشتنی خواهد بود.
سایه زنی با نرخ متعیر بوسیله نوعی نسخه ی پیشرفته از سایه زنی مبتنی بر چند رزولوشن است که از سال ها پیش انویدیا از آن پشتیبانی می کرد. چشمان مردم تنها فاصله ی کانونی سوژه هایی را با جزئیات کامل می بینند که در زاویه ی دیدن فراغت محزون اند. درنتیجه سوژه هایی که در حاشیه نویسی یا درحال حرکت هستند، شفافیت کافی را ندارند. سایه زنی با نرخ متغیر از همین اختصاص دادن برای سایه زنی سوژه های اصلی با رزولوشن کامل یکروز می برد، اما سوژه های ثانویه با نرخ پایین مرطوب سایه زنی می شوند که تو مجموع به افزایش سرعت و کارایی می انجامد.
HDMI 2.1: کاربران و کارشناسان متعددی در زمان رونمایی Radeon RX 5700 XT متعجب شدند، چون AMD بوسیله جای مصرف از استاندارد کامل و حرفه ای HDMI 2.1، از HDMI 2.0b در آن استفاده کرده بود. سواری نمایشی RDNA2 این بخش را بوسیله جدیدترین نسخه ارتقا می دهد، چون ایکس باکس سری ایکس نیز از همین معماری بهره می برد و در مشخصات متاخر آن، HDMI 2.1 دیده می شود.زورمند خیس شدن کنسول های بازی، بوسیله رشد کلی صنعت گیمینگ می انجامد
کنسول جدید مایکروسافت از Auto Low Latency Mode همچنین پشتیبانی می بطی ء تا از تنظیمات نمایشگر با پاسخ دهی هرچه زننده تیز بهره ببرد. به علاوه، نرخ بازسازی متغیر یا Variable Refresh Rate هم در کنسول جدید ردموندی ها دیده می شود. فناوری های FreeSync از AMD و G-G Sync از انویدیا براساس همین توان توسعه یافته. اند پشتیبانی از VRR تو کنسول ورزش احتمالا منجر به توسعه ی بیشتر نمایشگرهای FreeSync خواهد شد و فناوری، در تلویزیون های بیشتری بی قراری استفاده می.
شود اطلاعات منتشرشده از قابلیت ها و مشخصات کنسول متاخر مایکروسافت، کلیاتی از اقتدار های کارت گرافیک AMD Radeon تو اصالت ما. گذاشت ازطرفی هنوز اطلاعات زیادی درباره ی دو کنسول رادیکال نسل بعدی باید منتشر شود که هرکدام، شاید اخباری دوست داشتنی بخاطر گیمرهای دنیای کامپیوتر شخصی داشته. باشند پردازنده های جدید و حرفه ای برنده رایزن و ذخیره سازی SSD درون کنسول های تبار بعد، آن ها را به مایه های پرقدرت تبدیل می نرم که احتمالا فاصله ی همیشگی بین کنسول و کامپیوتر گیمینگ صنف ای را کاهش می. دهد درنهایت، توسعه دهنده ها نیز توانایی ارائه ی بازی هایی با کیفیت والاتر را بخاطر کنسول خواهند داشت که در مجموع به رشد صنعتی گیمینگ می.انجامد بیشتر:بخوانید مشخصات پردازنده ی گرافیکی AMD Radeon RX مبتنی به خشکی امدن معماری Navi معین شدمایکروسافت قدرت پردازشی نسل بعدی ایکس باکس را اعلام کردخانواده ای از کارت های گرافیک جدید AMD تاییدیه RRA را اخذ کردندچرا شراکت ایکس باکس مایکروسافت و سامسونگ می تواند معامله ای ارشد باشد؟مشخصات احتمالی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس فاش
اگرچه اطلاعات جدید پیرامون کنسول بازی مایکروسافت، متجاوز از همگی گیمرهای دنیای کنسول را خوشحال می کند، اما گیمرهای PC نیز از اعلام منتشرشده مفروضات مفیدی را دریافت می کنند. فیل اسپنسر قبلا تأیید کرده وجود که کارت استفاده شده در کنسول جدید شرکتش، از معماری RDNA2 روزی می برد. RDNA2 نسل دوم معماری گرافیکی عام AMD محسوب می شود. دوده اول زمان حال در محصولاتی همجون Radeon RX 5500 XT و RX 5600 XT و RX 5700 XT دیده می شود. لیزا سو، مدیرعامل AMD همچنین قبلا اطلاع دادن کرده بود که محصولات مبتنی بر RDNA2 در سال ساری به بازار عرضه خواهند شد.
معماری RDNA2 که در کارت گرافیک ایکس باکس سری X بوسیله امر گرفته می شود، قطعا با معماری موجود در کارت های گرافیک عام برابر و هم ارز نخواهد بود. البته قابلیت های محور ای آن ها احتمالا با هم برابر است. باتوجه به همین اطلاعات منتشرشده، می توان استعداد های کوچکتر را در نسل بعد اینده کارت های گرافیک Radeon RX پیش دماغ کرد.
رهگیری تلالو آنی: این طور قابلیتی کاملا زیبنده پیش بینی بود. اگرچه رهگیری نور آنی اکنون تنها در کارت های گرافیک انویدیا سری GeForce RTX 20 دیده می شود (که ابدار افزار عام برای آن دارند)، هر دو شرکت مایکروسافت و سونی قول داده بودند که در نسل بعدی کنسول های خود، از فناوری پشتیبانی خواهند کرد. رونمایی از مشخصات جدید ایکس باکس سری ایکس، بسیاری از گفته های گذشته را تأیید می یواش. درواقع، لیزا فروغ در CES اندوه گفته بود که AMD تو سال ۲۰۲۰، محصولات با توان پشتیبانی از رهگیری پرتو را نمایش خواهد کرد.
رهگیری پرتو مبتنی پیاده شدن DirectX: این قابلیت نیز آن چنان جدید بوسیله نظر نمی رسد. رونمایی اخیر مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس تأیید می کند که رهگیری پرتو درون کنسول جدید، از API عام DirectX استفاده خواهد کرد. API اختصاصی، براساس DirectX 12 ویندوز ۱۰ توسعه یافته است. بوسیله بیان دیگر، ورزش هایی که با پشتیبانی از رهگیری نور بخاطر ایکس باکس سری X توسعه یابند، درون ویندوز همچنین از این قابلیت پشتیبانی می کنند.
سایه زنی با ارج متحرک بر روی اب: این خبر برای گیمرهای دوست داشتنی بوسیله نظر می رسد و احتمالا کیفیت بالاتر را در بازی ها با کمترین تأثیر روی چونی تصاویر بوسیله همراه خواهد داشت. انویدیا قابلیت Variable Rate Shading را در جدیدترین پردازنده های گرافیکی جی فورس خویشتن رونمایی کرده بود و از آن زمان شاهد عرضه و توسعه ی استعداد تو DirectX نیز بودیم که مانند قابلیت رهگیری پرتو، در هر دو پلتفرم پشتیبانی خواهد شد. درنهایت، اضافه شدن سایه زنی با نرخ متغیر بوسیله تراش های گرافیکی رادئون، قطعا برای طرفداران AMD دوست داشتنی خواهد بود.
سایه زنی با نرخ متعیر بوسیله نوعی نسخه ی پیشرفته از سایه زنی مبتنی بر چند رزولوشن است که از سال ها پیش انویدیا از آن پشتیبانی می کرد. چشمان مردم تنها فاصله ی کانونی سوژه هایی را با جزئیات کامل می بینند که در زاویه ی دیدن فراغت محزون اند. درنتیجه سوژه هایی که در حاشیه نویسی یا درحال حرکت هستند، شفافیت کافی را ندارند. سایه زنی با نرخ متغیر از همین اختصاص دادن برای سایه زنی سوژه های اصلی با رزولوشن کامل یکروز می برد، اما سوژه های ثانویه با نرخ پایین مرطوب سایه زنی می شوند که تو مجموع به افزایش سرعت و کارایی می انجامد.
HDMI 2.1: کاربران و کارشناسان متعددی در زمان رونمایی Radeon RX 5700 XT متعجب شدند، چون AMD بوسیله جای مصرف از استاندارد کامل و حرفه ای HDMI 2.1، از HDMI 2.0b در آن استفاده کرده بود. سواری نمایشی RDNA2 این بخش را بوسیله جدیدترین نسخه ارتقا می دهد، چون ایکس باکس سری ایکس نیز از همین معماری بهره می برد و در مشخصات متاخر آن، HDMI 2.1 دیده می شود.زورمند خیس شدن کنسول های بازی، بوسیله رشد کلی صنعت گیمینگ می انجامد
کنسول جدید مایکروسافت از Auto Low Latency Mode همچنین پشتیبانی می بطی ء تا از تنظیمات نمایشگر با پاسخ دهی هرچه زننده تیز بهره ببرد. به علاوه، نرخ بازسازی متغیر یا Variable Refresh Rate هم در کنسول جدید ردموندی ها دیده می شود. فناوری های FreeSync از AMD و G-G Sync از انویدیا براساس همین توان توسعه یافته. اند پشتیبانی از VRR تو کنسول ورزش احتمالا منجر به توسعه ی بیشتر نمایشگرهای FreeSync خواهد شد و فناوری، در تلویزیون های بیشتری بی قراری استفاده می.
شود اطلاعات منتشرشده از قابلیت ها و مشخصات کنسول متاخر مایکروسافت، کلیاتی از اقتدار های کارت گرافیک AMD Radeon تو اصالت ما. گذاشت ازطرفی هنوز اطلاعات زیادی درباره ی دو کنسول رادیکال نسل بعدی باید منتشر شود که هرکدام، شاید اخباری دوست داشتنی بخاطر گیمرهای دنیای کامپیوتر شخصی داشته. باشند پردازنده های جدید و حرفه ای برنده رایزن و ذخیره سازی SSD درون کنسول های تبار بعد، آن ها را به مایه های پرقدرت تبدیل می نرم که احتمالا فاصله ی همیشگی بین کنسول و کامپیوتر گیمینگ صنف ای را کاهش می. دهد درنهایت، توسعه دهنده ها نیز توانایی ارائه ی بازی هایی با کیفیت والاتر را بخاطر کنسول خواهند داشت که در مجموع به رشد صنعتی گیمینگ می.انجامد بیشتر:بخوانید مشخصات پردازنده ی گرافیکی AMD Radeon RX مبتنی به خشکی امدن معماری Navi معین شدمایکروسافت قدرت پردازشی نسل بعدی ایکس باکس را اعلام کردخانواده ای از کارت های گرافیک جدید AMD تاییدیه RRA را اخذ کردندچرا شراکت ایکس باکس مایکروسافت و سامسونگ می تواند معامله ای ارشد باشد؟مشخصات احتمالی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس فاش
- ۹۸/۱۲/۰۶