امنیت گستران عالم

مدت زیادی از معرفی سیستم عامل های جدید اپل نمی گذرد؛ بااین حال اپل موافق رسم همیشگی خود، به روزرسانی های کوچک و میان نسلی از iOS و مک OS، یعنی iOS 14.2 و iPadOS 14.2 را بخاطر آیفون و آیپدها را منتشر کرده است. کمال مطلوب از این بوسیله روزرسانی رفع اشکالات نسخه های سابق و درعین حال بیش از ۱۰۰ شکلک جدید، ۸ تصویر زمینه ی جدید و پشتیبانی از نبوغ Intercom در هوم پاد (HomePod) است.مقاله ی مرتبط:اولیه تصاویر مفهومی از آی مک مبتنی بر آرم؛ حاشیه ی اندک و مدل سازی مدرن

ویژگی جدید Intercom به خانواده ی هوم پاد این امکان را می دهد تا پیام های صوتی بایگانی شده تو آیفون یا آیپد را به بلندگوهای هوم پاد هموار یا ارسال کنند. همچنین، این امر را ازطریق ایرپاد و اپل واچ و حتی کارپلی (CarPlay) می توان انجام داد.

اپل تو به روزرسانی متاخر بسیاری از باگ ها و اشکالات دوربین، برنامه ی فوتوز (Photos)، یادداشت های صوتی و برنامه ی آب و هوا (Weather) را رفع و منو ایرپلی (AirPlay) را نیز بازطراحی کرده است.

در نسخه ی متاخر آیپد OS، کوپرتینویی ها قابلیت تشخیص و ردیابی صحنه را در برنامه ی دوربین آیپد ایر ۴ افزودن کرده و FPS خودکار را بخاطر بهبود تصاویر در نور کم و مدیریت حجم پرونده ها ارائه داده اند.

درکنار بوسیله روزرسانی های آیفون و آیپد، واچ OS جدید، یعنی watchOS 7.1، همچنین برای شایسته کردن های هوشمند اپل منتشر شده است که از قابلیت اینترکام (Intercom) و هشدارهای صوتی هدفون پشتیبانی می درنگ. ناگفته نماند در این بوسیله روزسانی، اپل برنامه ی ECG خواه همان پایش نوار بیرونی را همچنین دراختیار کاربران اجبار جنوبی و روسیه قرار داده است.

کوپرتینویی ها استثنا از جهیز عامل های گفته شده، نسخه ی جدید مک OS کاتالینا را نیز منتشر کرده اند. موافق گفته ی صفحه ی امنیتی وب سایت اپل، نسخه ی متاخر مک OS سه نقص کشف شده را به واسطه ی پروژه ی صفر (Project Zero) گوگل برطرف کرده است.

این سه آسیب پذیری محتوی دو نقص تو هسته است که می تواند به برنامه های مخرب اجازه دهد کدها و امتیاهای کرنل را ارتکاب و ذهن ی هسته را روبرو کنند و نقص دیگر بوسیله هکر این اذن را می دهد با استفاده از فدایی فونت ها، کدهای دلخواه را اجرا بطی ء. داخل ادامه، اپل می گوید که از هر سه گانه آسیب پذیری متاخر آگاه است و کوشیده آن ها را برطرف درنگ. 

اپل به کاربران رایانه های مک سفارش می کند که حتما بوسیله روزرسانی متاخر را نصب کنند. کاربران می توانند با رفتن بوسیله بسرنوشت شوم دچار کردن Update در System Preferences، سیستم عامل متاخر را نصب کنند.بیشتر بخوانید:اپل به پشت بیع شرکت تولید پادکست Wondery استتعمیر دوربین آیفون ۱۲ بدون کالا عام اپل ناممکن استتصاویر مفهومی آی مک مبتنی بر آرم؛ حاشیه ی کمینه و مدل سازی مدرناولین نتایج غیر رسمی از خراش A14X؛ بیرونی تپنده ی مک های آیندهدوربین فوق وسیع آیفون ۱۳ پیشرفت چشم گیری خواهد داشت
  • ۹۹/۰۸/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی