امنیت گستران عالم

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

مایکروسافت در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با عرضه ی سیستم عامل محبوب و وسیع ی ویندوز به شهرت رسید. در آن زمان اختلاط سیستم عامل ویندوز با پردازنده های اینتل، استفاده زیادی داخل بین فعالان دنیای فناوری داشت و با کلمه رایج Wintel شناخته می شد. ردموندی ها امروز امیدوار هستند که اختلاط دیگری از کند ابزار و شیرهدار افزار، بوسیله کسب توفیق مجدد آن ها معاون درنگ. آن ها به دنبال ترکیبی هستند تا در عرضه ی هوش مصنوعی در خدمات ابری، از رقبایی همچون آمازون و گوگل پیشی بگیرند.مقاله های مرتبط:حکم رانی انویدیا در میدان رقابتی تراشه های فهم مصنوعیمایکروسافت باکمک فهم مصنوعی موفق به استقامت ندا و حذف سروصدای اضافه شد

خدمات ابری آژور مایکروسافت درون میان مشتریان محبوبیت بالایی دارند. ردموندی ها می خواهند با نمایش ی تراشه های جدید کاربردی هوش مصنوعی در این خدمات، محبوبیت و کاربرد سرویس های خویشتن را افزایش دهند. آن ها از چند روز پیش، دسترسی به پردازنده ی فهم مصنوعی را تو آژور فراهم کردند که توسط استارتاپ بریتانیایی Graphcore ترقی یافته است.

استارتاپ Graphcore سال ۲۰۱۶ تو بریستول تأسیس شد و توجه محققان ادراک مصنوعی را بوسیله خود دعوت کرد؛ توجهی که میلیون ها دلار سرمایه گذاری را تو جای پا داشت. این استارتاپ تقاضا می کند که تراشه هایش بوسیله پردازش های مورد نیاز هوش مصنوعی شتاب می دهند. آن ها تا به امروز پردازنده های خود را به صورت عمومی به نمایش نگذاشته اند و خبری حزن از بررسی های اولیه و نتایج آزمایش تراش هایشان تو دست نیست.

مایکروسافت، دسامبر گذشته با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری به استارتاپ Graphcore دانا شد. آن ها بوسیله ظهر پیدا کردن ابدار افزاری هستند تا سرو های ابری خود را بخاطر مشتریان رو به رشد کاربردهای هوش مصنوعی دوست داشتنی پر حرارت کنند.



پردازنده های Graphcore برخلاف محصولات مرسوم دنیای پردازش هوش مصنوعی، از نخست برای بهینه سازی محاسبات این حوزه طراحی شده اند؛ محاسباتی که برای شناسایی بهتر چهره، درک صحبت ها، توجیه زبان یا کاربردهایی همچون رانندگی خودکار و آموزش ربات ها مفید هستند. استارتاپ بریتانیایی امیدوار است پردازنده ها بخاطر باهم اتحاد کردن هایی که فعالیت های کسب وکاری شدید مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، جذاب باشد؛ شرکت هایی که در حوزه های خودروهای خودران، تجارت آنلاین یا هر فعالیت نیازمند پردازش حجم عمده ای از محتوای صوتی و تصویری هستند. به علاوه افراد محقق در زمینه ی کشف الگوریتم های سلسله بعدی فهم مصنوعی نیز برای کشف مزیت های پلتفرم، جذب خواهند شد.نتایج بنچمارک، پردازنده های جدید را زورمند تر از محصولات انویدیا و گوگل علامت می دهند

مایکروسافت و گراف کور برای نشان اعطا کردن توانایی پردازنده ها، نتایج بنچمارک هایی را منتشر کردند که برتری آن ها را نسبت به محصولات رقیب از گوگل و انویدیا نشان می دهد. آن ها برای بررسی خویشتن از الگوریتم هایی استفاده کردند که مخصوص پلتفرم های رقیب تصنیف شده بودند. کدهایی که به عارض اختصاصی برای باطراوت ادوات گراف کور تصنیف شده باشند، قطعا بازدهی بیشتری را مدال می دهند. مشارکت های سابق الذکر ادعا می کنند که فدایی وظیفه های پردازش تصویری مشخص، در تراش های گراف کور با سرعت چندبرابری انجام می شوند. بوسیله علاوه آن ها یک مدل درایت مصنوعی برای پردازش زبان (موسوم به BERT) توسعه دادند که عملکردی بهتر نسبت بوسیله مقیاس های موجود درون ابکی افزارهای رقیب داشت.

معیار BERT برای فعالیت های خیلی ادراک جعلی متمرکز بر زبان، اهمیت بالایی دارد. به نشانی مثال گوگل اعلام کرد که از الگوریتم مذکور تو کسب وکار جست وجوی خود استفاده می یواش. مایکروسافت اعلام کرد که اندوه حالا از خراش های Graphcore بخاطر پروژه های تحقیقاتی تویی در مملکت ی هوش قلابی استفاده می نرم که دربرگیرنده پردازش زبان هستند.



کارل فرود، تحلیل گر بازار تراش های ادراک مصنوعی در باهم اتحاد کردن Moor Insights می گوید براساس نتایج، عملکرد خراش ی جدید پیشرفته و البته دارای نقاط انقراض موردی به نظر می رسد. تراشه های با مدل سازی اختصاصی، احتمالا در کاربردهایی خاص، محصولات انویدیا و گوگل را انقراض می دهند، ولی توسعه ی اپلیکیشن برای آن ها، اشکال هایی را برای ترقی دهنده ها به همراه دارد. او درباره ی تراشه ی گراف نابینا می گوید:آن ها فعالیت نیکوکاری ادا داده اند تا تراشه ی جدید را قابل برنامه نویسی کنند. عملکرد خوب هم زمان داخل آموزش و تفسیر، قدیم از لفظ آن ها بوسیله عنوان قابلیت محصول بیان می شد، ولی الحاق به آن دشواری زیادی دارد.

فرود اعتقاد دارد، شریک با مایکروسافت برای Graphcore بسیار حیاتی است، زیرا ردموندی ها مسیر استراحت را برای مشتریان ابداع می کنند تا پر اب ابزار موردنظر را به کار بگیرند. تراشه ی جدید احتمالا برتری هایی نسبت بوسیله شیرهدار افزارهای موجود دارد، اما بوسیله هرحال توسعه ی مجدد اپلیکیشن هوش مصنوعی برای پلتفرم جدید، دشوار است. فرود درنهایت می گوید به مگر چند مورد محدود، عملکرد تراشه ی جدید آنقدر عالی ازاله که شرکت های دیگر را بوسیله ترک پر اب افزار و نرم افزار کنونی خود ترغیب کند.

گراف کور یک فریمورک نرم افزاری به نام Polar توسعه داده است که به برنامه های کنونی مبتنی به خشکی امدن هوش مصنوعی، قابلیت جابه جایی به سخت افزار جدید را می دهد. البته بسیاری از الگوریتم های کنونی، با یواش افزارهایی اسودگی تیز هستند که روی سخت افزارهای رقیب نصب می شوند. در سال های اخیر، فریمورک درنگ افزاری هوش تقلبی Transflow از گوگل، بوسیله ادوات جامعی برای پروگرام های هوش تقلبی دگرگونی شده است. فریمورک مذکور، بوسیله صورت اختصاصی برای تراشه های گوگل و اندروید توسعه یافت. انویدیا هم سال آینده یک خراش ی شعور مصنوعی متاخر بوسیله میدان عرضه می یواش که احتمالا عملکرد بهتری نسبت بوسیله میزان های موجود خواهد داشت.



نیگل تون، بی آرامی ماخذ گذار و مدیرعامل گراف کور می گوید همدستی آن ها با مایکروسافت، یک سال پس از تأسیس استارتاپ شروع شد؛ همکاری که از روال مرکز تحقیقات کمبریج مایکروسافت ایفا می گرفت. تراشه های انبازی او برای وظایف شامل نمونه های بزرگ هوش قلابی یا کاربردهای بنده با داده های موقت، هماهنگی عالی دارند. یکی از مشتریان آن ها تو حوزه های مالی، پس از به کارگیری پردازنده ها، بهبود ۲۶ برابری الگوریتم های مورد استفاده در تحلیل بازار را گزارش کرد.

تعدادی از مشتریان کوچک و متوسط گراف کور، به مرور مصرف پردازنده های این شرکت را در سرویس آژور شروع کرده اند. از میان آن ها می توان به Citadel اشاره کرد که از خراش های مذکور برای انتزاع داده های مالی استفاده می نرم. مثال دیگر، Quant بوده که به نشانی یک سواری جست وجوی اروپایی، با مصرف از باطراوت افزار گراف کور، الگوریتم تشخیص چهره ای به صیت ResNext را توسعه داده است.

ارتفاع گیری صنعتی درایت تقلبی درون سال های اخیر بوسیله اندازه ی کافی بازار تراش های کامپیوتری را تحرک داده است. بهترین الگوریتم های موجود، فرایندهای محاسباتی ریاضی موازی انجام می دهند که با استفاده از پردازنده های گرافیکی، با عملکرد بهتری ایفا می شود. پردازنده های گرافیکی صدها هسته ی پردازشی میسر دارند. درون مقام مقایسه، هسته های پردازشی پردازنده های مرکزی کمتر ولی پیچیده تر هستند.متخصصان پیش قدم هوش مصنوعی، مقدماتی مشتریان احتمالی گراف نابینا خواهند بود

انویدیا، غول دنیای پردازنده های گرافیکی موج ارائه ی خدمان پردازش با تمرکز بر هوش ساختگی را مدیریت کرد. مدتی بعد، گوگل اطلاع از توسعه ی پردازنده ی عام خود داد که به نام Tensor Processing Unit یا TPU و خصوصی Tensorflow معرفی کردن شد. پردازنده ی مذکور، معماری مانند به پردازنده های گرافیکی دارد.

گراف کور، تراشه های خود را به نام IPU یا «واحدهای پردازش هوشمند» معرفی می کند. تراش های مذکور در داخل خویشتن مجهز بوسیله ذهن هستند. انحصار حافظه ی داخلی، مراحل انتقال داده به حصه حافظه و پردازش مجدد را کوتاه می کند که تأثیر فوقانی در افزایش سرعت پردازش ها خواهد داشت.

فیسبوک هم تصمیم دارد تا تراشه ی اختصاصی خود را بخاطر کاربردهای هوش مصنوعی توسعه دهد. مایکروسافت قبلا تو اخبار سخت افزاری فهمیدن مصنوعی، خبر از خراش های پیدایش اینتل با توان پیکربندی مجدد داده بود که توسط مهندسان شریک برای کاربردهای درایت تقلبی بهینه سازی می شوند. آمازون، یک سال پیش وقوف داد که دانا حوزه ی تولید تراشه خواهد شد اما شعار آن ها، پردازنده ای با استفاده اشتراکی پر حرارت و بهینه سازی شده برای سرو های ابری بود.



موج درایت مصنوعی، منجر به تأسیس استارتاپ های ابکی افزاری متعدد شد که تراشه های اختصاصی گوناگونی را توسعه دادند. فدایی از آن ها برای کاربردهای عام همچون رانندگی خودکار یا دوربین های نظارتی توسعه یافته اند. گراف کور و فداکار دیگر، گزینه های منعطف رطوبت را بوسیله مشتریان ارائه می کنند که برای توسعه ی کاربردهای درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی خطیر هستند. البته تولید چنین تراش هایی قطعا دشواری های بیشتری همچنین بوسیله همراه دارد. آخرین دور جذب سرمایه ی استارتاپ مذکور، قیمت آن ها را به بیش از ۱/۷ میلیارد دلار رساند.

تراشه های گراف نابینا احتمالا فاتحه مورد توجه متخصصان فهمیدن قلابی فراغت می گیرند که توانایی نگاشتن کدهایی برای حصول مزایای آن ها را داشته باشند. بسیاری از محققان برجسته ی درایت ساختگی همچون دمیس هاسابیس، بی آرامی ماخذ گذار دیپ مایند از خدمات گراف نابینا استفاده کرده و در آن سرمایه گذاری می کنند. ژوبین قهرمانی، استاد دانشگاه کمبریج و مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی اوبر هم از سرمایه گذاران گراف کور محسوب می شود. پیتر ابیل، استاد دانشگاه یوسی برکلی و فنی رباتیک و درک قدر یا بهای چیزی جعلی تیمار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده است.

شرکت های فعال در سرتاسر جهان، داخل آینده ای نه چندان دور همه ی جدیت خود را به کار می گیرند تا از جدیدترین دستاوردهای مملکت ی فناوری یکروز مند شوند. مدیرعامل گراف کور هم اعتقاد دارد همه ی افراد به دنبال نوآوری و راهی برای پیشرفت بیشتر داخل بازار هستند. شاید همین رویکرد باعث شود تا پردازنده های آن ها در ترکیب با خدمات ابری مایکروسافت، استقبال خوبی را در بازار پردازش فهمیدن مصنوعی تجربه کنند.بیشتر بخوانید:خیز مایکروسافت برای تسخیر اینترنت اشیاء۱۹ نکته کلیدی برای بهبود عملکرد ویندوز 10مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن های 64 بیتی را به ARM می آوردهمکاری مایکروسافت با Graphcore برای قدرت دهی به نرم افزارها در سرو آژورآمازون به عارض رسمی به قرارداد وزارت دفاع آمریکا با مایکروسافت تعرض کرد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر،  حسین مدرس خیابانی درون گردهمایی هیئت فکر ورز دایره بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی که با موضوع سیاست مصالحه نرخ و مصرف سوخت برگزار شده بود، گفت: بسیج یک بخش باعظمت است و اصناف تشکل معظمی هستند که نقش بی بدیلی را در دوران انقلاب و حتی قبل از آن ایفا کرده اند، به نحوی که در عهد پیروزی تنش اسلامی و تلاطم نیز بازار را به احسان مدیریت کرده و حرف مبدا را در تأمین نیازهای مردم می زدند.

معتمد مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر اتفاقی که استراحت باشد در مرزوبوم بازار رخ دهد، باید همراه با نظارت و کنترل بازاریان و بسیج اصناف باشد به خصوص اینکه اصناف همواره در کنار مردم داخل دوره های سخت فراغت داشته و این موضوع که آنها در گرانی بنزین مترصد فرصتی هستند تا کالای خویشتن را گران تر بفروشند، صحت ندارد.

وی تصریح کرد: پاره اساسی ای از اصناف و بازاریان معتمدان محله خویشتن به شمار آمده و چنانچه چه ممکن است عرضه کننده یک کالا باشند ولی در دهها کالای دیگر خریدار به شمار آمده و به طور طبیعی از گرانی استقبال نمی کنند.

مدرس خیابانی معتقد است که افرادی که خلال روزهای گذشته از وضعیت کنونی و آب گل آلود ماهی گرفته اند، از جنس اصناف نیستند و چنانچه سوءاستفاده ای در این محیط صورت می گیرد، افرادی هستند که لباس اصناف به عضو کرده اند.

مستحکم مقام وزیر صنعت، معدن و بازرگانی خاطرنشان کرد: از سال ۷۳ که در حوزه بازرسی حضور داشته ام رابطه شریک تنگاتنگی را با بسیج اصناف و بازاریان دارم و موسسه بازرسی و بازرسی همچنین در همان سال ۷۳ عاری بازرس و با معاون بسیجی ها بازار را کنترل می کرد.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی به دلیل شرایط ویژه کشور، قداست بسیج باید مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اینکه بسیج در مرزوبوم برخورد با تخلفات صنفی بااطلاع شود، باید مدیریت شود چرا که جایگاه بسیج اعلی از بازرسی و گشت های مشترک است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ستاد انتظام بازار از اولین زمانه اجرای سیاست تحول ارزش بنزین واقف ایفا شده و جلسات خود را برگزار نموده است به نحوی که جلسه شروع با حضرت وزیر صنعت برگزار شده و جلسات بعدی نیز با آستان مستقر مقام وزیر تشکیل شده است و تا زمانی که اوضاع به وضعیت عادی برگردد، جلسات به رخساره روزمره و مستمر برگزار می شود.

وی اطمینان عدل: شرایط موجودی کالاهای اساسی درون بالاترین سطح امکان پذیر طی سال های گذشته قرار دارد و هیچ زمانی به شمارش موجودی و کفاف کالاهای اساسی به منظور کنترل بازار، چنین شرایطی مشاهده نشده است، این داخل حالی است که امروز نیز کنفرانس رفع شاق رسوب لوازم درون بنادر برگزار شده و هر کجا که کمبودی عاطفه شود، ذخایر کالایی استراتژیک به بازار تزریق خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و بازرگانی ارز را یک عامل اثرگذار در بازار کالاها دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه ارزش ارز مدیریت شود، معلول آن بر روی سایر کالاها و کنترل بازار نمودار خواهد شد و اندوه زمان حال که ثبات داخل نرخ ارز مشاهده می شود، جای نگرانی داخل نرخ کالاها وجود ندارد به خصوص اینکه ذخایر بی نظیری هم اکنون در قلمرو فراهم است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اگر مصالحه مقدار بنزین در گرداگرد التهابات ارزی و خواه زمانی که شان کالاهای اساسی در سطح مناسبی وجود نداشته باشد عملیاتی گردد، به طور قطع تبعات زیادی در بازار برازنده مشاهده خواهد بود اما اکنون در بهترین شرایط برای این جراحی اقتصادی قرار داریم.

وی بوسیله ارتکاب مطالعه ای تو مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و خاطرنشان کرد: پهلو این زمینه حداکثر اثر ارج بنزین بر روی ارج کالاها ۴ درصد دیده شده و به شدت نگهداری خواهیم کرد تا هیچگاه تولیدکننده یا نمایش کننده کالا به عذر تکثیر مقدار سوخت پرچم افزایش قیمت را بالا نبرد.

مدرس خیابانی ادامه داد: به هر حال سوخت یکی از نهاده های مؤثر داخل ارج است و بر همین بنیان راه اندازی حمایت استفاده کنندگان و تولیدکنندگان تا وقوف ثانوی هیچ سیاق پرونده درخواست افزایش قیمت را پذیرش نخواهد کرد، چرا که باید با محاسبه کردن همه شرایط، اقدام بوسیله تبدیل ارج کرد.

وی اظهارداشت: مبادی تولید امروز کاملا داخل کنترل است و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و زراعت ایران به زودی اطلاعیه ای صادر خواهد کرد که هیچ افزایش قیمتی متأثر از بنزین از سوی تولیدکنندگان، انجمن ها و سندیکا های تولیدی رخ ندهد.

متین مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم راسته درون استان ها فعال شده و موسسه امنیت در کنار تعزیرات حکومتی و در صورت ضرورت دادستانی، بازار را تحت کنترل قرار خواهد داد، این داخل شرایطی است که تمامی تولیدکنندگان و ارائه کنندگان کالا مکلف بوسیله نصب برچسب ارج کنار روی کالاهای خویشتن هستند، چرا که معتقدیم هر تولیدکننده یا نمایش کننده ای که بها کالای خود را در دید عموم قرار ندهد، زمینه سوءاستفاده را دارد بنابراین تو مملکت نصب برچسب قیمت، نظارت ها با دقت عارض خواهد گرفت.

وی بوسیله احتکارکنندگان هشدار انصاف که تو قیافه احتکار متاع حتما ضرر خواهند کرد، چرا که علاوه بر آنکه ضبط آنها بوسیله تعزیرات حکومتی انتقال داده خواهد شد، بخت وارد عمل شده و ذخایر استراتژیک را توزیع می کند تا بازار تأمین شود بنابراین ممکن است ارج همچنین همراه با کاهش باشد و این افراد از این بعد نیز زیان کنند.

مدرس خیابانی امتداد داد: تمام انبارها و ذخیره های کالایی تحت پوشش سامانه های وزارت صنعت، معدن و تجارت راحتی دارند که کنار این اساس می قابلیت از ظرفیت های بازرسان در این مملکت نیز مصرف کرد، این درشرایطی است که ۷ هزار و ۵۰۰ هم گذاری در کنار ۳ میلیون واحد صنفی مبتلا بوسیله نظارت کنار میدان هستند که در مجموع ۴ هزاره ناظر هر روز میدان را کنترل می کنند، ضمن اینکه ماتم های تعزیرات همچنین فعال است.

وی گفت: روزانه آمار نظارت و پرونده تخلفات را بوسیله مردم گزارش خواهیم داد، ضمن اینکه شبکه توزیع را مکلف کرده ایم که محافظت های لازم را درون بُعد ارائه کالا عارض دهند، چرا که بگیر و ببند کمیسیون انتهای حراست از بازار است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اقبال هر ساله یارانه هنگفتی را بابت بنزین صیقل می کرد، افزود: دهک ثروتمند ۱۰ طبق دهک های کوفته از یارانه بنزین برخوردار می شوند ضمن اینکه قاچاق نیز با توجه بوسیله تفاوت نرخ در بازار کشورهای همسایه جذاب است و از سوی دیگر مصرف کارمایه ایران از چین همچنین والاتر رفته است، بنابراین هر نوع استراتژی و سیاستگذاری برای اصلاح مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی بدون اصلاح قیمت امکانپذیر حلق.

امین مقام وزیر صنعت، معدن و بازرگانی گفت: به طور قطع توافق ارزش بنزین تبعات خاص خود را دارد و یک جراحی ارشد به شمار می رود اما با فرمان امروز مقام معظم رهبری باید بر کافه روشن باشد که این اصلاح قیمت و مصرف تنها موضوع نوبت نیست، بلکه تصمیم پرسنل تزیین بوده است که باید با اندوه افزایی بتوان حداقل تبعات را در این اصلاحات شاهد بود.

وی گفت: دشمنان از فشارهای تحریمی ناامید شده و اندوه اکنون به دنبال این هستند که به بهانه اصلاح قیمت بنزین، کشور را دستخوش ضربه کنند، درون حالی که هیچ شرایطی داخل ایران به مثابه یک قلمرو جنگ زده نیست و کامل تولیدات کالایی ما بوسیله گواه آمارهای وزارت صنعت، معدن و بازرگانی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزودن داشته است.
بوسیله گزارش روزنامه نگار همشهری آنلاین، مرحوم عبدی در بسیاری از جزء های نمایشی «صبح جمعه با شما» از یکسره با شخصیت آمیز عبدالطمع با زنده یاد نوذری همکاری می کرد و حضوری فعال و جاویدان در این برنامه پرشنونده و محبوب داشت. او بعدها کار خود را با «جمعه ایرانی» دنباله داد و پس از تعطیل شدن این دستور کار صدایش کمتر درون رادیو شنیده می شد. صدای این بازیگر امروز پنجشنبه ۲۳ آبان در ۸۸ سالگی برای قدیم خاموش شد. به یاد منوچهر نوذری؛ شادی آفرین جمعه ها

مرحوم عبدی امر هنری خود را پیش از تنش با بازی داخل تماشاخانه و سینما آغاز و تا سال ۵۷ داخل بیش از ۲۰ فیلم ایفای نقش کرد. چند سال پس از انقلاب با «ارسی های میرزا نوروز» بوسیله سینما بازگشت و داخل «هی مجرای لنف»، «سیر تکاملی جادویی»، «پشت دیوار شب» و «مردی از جنس بلور» تیمار آستان داشت. بازی درون سریال «هزاردستان» بوسیله کارگردانی مرحوم علی حاتمی از دیگر فعالیت های این هنرمند فقید است.

بر اساس اعلام معاونت صدای سازمان صدا و سیما، تنه حی یاد رضا عبدی روز یکشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ صبح از مقابل خانه شهدای رادیو به سمت فردوس زهرا(س) تشییع می شود.
از زمان معرفی کردن ابتدایی گوشی هوشمند تو زیاد از یک دهه ی گذشته، گروه های تحقیق و ترقی و مهندسان و طراحان صنعتی در نبرد شناساندن هرچه تند تر نوآوری های بیشتر انسداد افتاده اند. استعمال کنندگان شاهد بوده اند که فناوری های موجود داخل دستگاه هایشان بوسیله سرعت دگرگونی می کنند. آن ها اکنون به امکانات و نبوغ های محاسباتی دسترسی دارند که تا همین اواخر تصور می شد دست کشف کردن بوسیله آن ها در دستگاهی با این شکل و شمایل باریک امکان پذیر حلق. اکنون، کاربران هرروز برای کشف کردن بهترین مسیر بخاطر عدول کردن به ضابطه کار خود، از هوش تقلبی استفاده می کنند یا این امکان را دارند جدیدترین فیلم ها و سریال ها را به محض انتشار سیاحت کنند.

چند نمونه از بزرگ ترین جهش های اتفاق افتاده در فناوری گوشی های هوشمند مربوط به انتصاب دوربین داخل آن ها است. پس ازآن از آن تصاویر تار و غیرشفافی که تنها قدری بیشتر از یک دهه از عمرشان می گذرد، کاربران زمان حال می توانند تصاویر و فیلم هایی با چونی 4K ثبت کنند و از هوش مصنوعی برای تولید محتوایی کاملا حرفه ای استفاده کنند. گروه های جستار و توسعه همچنان بیشتر از گذشته مشغول کار روی مجهز کردن شرایط لازم برای ادغام فناوری حسی تقویت شده با گوشی های هوشمند هستند. این تلاش ها در مسئله فعلی واقعیت افزوده و بازی ها و بیشتر از آن، در حسگرهای سنتی مشابه میکروفون ها مشهود است. داخل حال حاضر، یکی از مأموریت های گروه های فناوری تو مملکت ی صدا، معادله دادن قابلیت های صوتی با امکانات تصویری و ویدئویی با کیفیت بالا در دوربین های امروزی است.قابلیت های صوتی؛ ابزاری برای خلق امتحان هایی بهتر

مقاله های مرتبط:هرآنچه باید درباره محتوای صوتی با وضوح رفعت بدانیدمایکروسافت باکمک هوش مصنوعی موفق به تقویت صدا و حذف سروصدای افزودن شداسپاتیفای به عنوان ناجی صنعت موسیقی چه تأثیری در آینده آن دارد؟

صرف نظر از حذف جک های صوتی که به طور سنتی در گوشی های هوشمند مشاهده می شوند، خلاقیت ها و نوآوری های صوتی رونمایی شده در گوشی های هوشمند داخل سال های اخیر انگشت حساب بودند. به طور کلی، در این سال ها تمرکز روی استواری کیفیت کلی صدا بوده است و از دوران واکمن یا MP3پلیرها، تجربه ی صوتی کاربر تغییر اضافی نکرده است. صداها داخل بهترین حالت استریو، اما غالبا مونو هستند و تنها چند گزینه برای تنظیم صدا حیات دارد.

داخل اغلب موارد، مشتریان مجبورند سخت افزاری اجنبی بخرند تا بتوانند وضوح صدای در حال پخش را تقویت کنند. درون سال های اخیر، کاربران گواه روندی در پیدایش بلندگوهای هوشمند و استحکام کیفیت گفتار و ندا تو گوشی های هوشمند بودند که آشکارا گامی در جهت درست بوسیله شمار می آید و از آن استقبال اندوه شده است.

بیشتر اصلاحات اعمال شده درزمینه ی صدای دستگاه های هوشمند، تا قطع زیادی به پخش محتوای صنف ای محدود می شود. فرصتی بخاطر دسته های جستجو و ترقی ی خلاق فراهم شده است تا درباره ی تجربه های صوتی دوباره بیندیشند و آن را با چیزی تطبیق دهند که ازطریق ثبت تصاویر و ویدئوها می استعداد بوسیله آن دست یافت.



تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند این امکان را دارند که با یکپارچه سازی فناوری های حسی و درنگ افزارهای هوشمند، امتحان های صوتی کاربران را مکرر از بدیع بیافرینند و کنترل بیشتری برای ثبت صداها به کاربران ببخشند. بوسیله این دو مثال توجه کنید:

۱. الگوریتم های صوتی هوشمند که می توانند نغمه را در محیط بایگانی کنند، اقتدار فعال سازی نبوغ زوم صوتی را هم دارند. قابلیت زوم نغمه که عملکردی شبیه لنز تله فوتو دارد، بوسیله کاربر این امکان را می بخشد تا ریشه صوتی موردنظر خود را گزینش نرم و با حذف صداهای ناخواسته، به آن نزدیک تر شود؛

۲. فناوری های مشابهی نیز هستند که منابع صوتی در حال لول را ردیابی و صداهای ناخواسته و مزاحم، مانند صدای باد را بوسیله صورت خودکار حذف می کنند. حتی زمان حال می قابلیت پس از ضبط صدا، آن را ویرایش و صدای عریضی را بیشتر کنترل کرد و بدین ترتیب، این متد فناوری ها عملا امکاناتی بی حدوحصر بوسیله کاربر می بخشند.

پدرومادری را تصور کنید که به تماشای تماشاخانه فرزندشان در مکتب می نشینند. داخل کشش تاریخ، پدرها و مادرها همیشه مجبور بودند در این گونه موضع ها با آکوستیک کوفته و صداهای مزاحم تماشاگران عرضه دست وپنجه یواش کنند و البته باید این موضوع را هم بپذیرند که چونی صداهای ضبط شده پایگاه به دلیل دوری از صحنه یا حتی ایفا و صدای ضعیف بازیگران کم سن وسال و عصبی کیفیت چندان دلچسبی نخواهد بود. امروزه، فناوری های نوآورانه ی صوتی از این توانایی برخوردار هستند که ضمن متعادل سازی شرایط برای کاربران، استعداد هایی دراختیار کاربران قرار بدهند که هرگز پیش ازاین امتحان نکرده بودند. با اینکه ضبط صدای محیط صحنه، ندا را زمان پخش بازتولید خواهد کرد، بازهم نمی تواند بر مسائل مربوط بوسیله سروصداهای مزاحم هوا غالب شود و کاربر را به فعل در حال اجرا نزدیک زیرفون سازد. همین جا است که پای توان های زوم صوتی و پیگیری صوتی به میان کشیده می شود.

تولیدکنندگانی که از نقش نوا در صعود محتوای دیجیتالی آگاه هستند، یک دامنه پیش تیز از رقبای خود جلو افتاده اند

کاربران با استفاده از رابط دوربین در گوشی های همراه می توانند از قابلیت زوم صوتی نیز درکنار زوم ویدئویی استفاده کنند و در آن واحد، صداهای مزاحم محیط، ازجمله صدای کشیده شدن صندلی روی زمین و گفت وگوها متفرقه خواه زاری های کودکان بی قرار را حذف کنند. علاوه به خشکی امدن این، می توانند یکی از بازیگران روی صحنه ی تماشاخانه را انتخاب و تمامی فعالیت های او را دنبال کنند. بدین ترتیب، این امکان فراهم شده است که بتوان همه ی اجرای وی را به نعوظ تمام و با جزئیات باریک بین ثبت کرد.یکی سازی ابدار افزار و نرم افزار درون وعده ی جستار و ترقی

نبوغ هایی که داخل بلندی توضیح داده شد، به مدد نرم افزارهایی نتیجه شده اند که همگام با سخت ادوات کار می کنند. بخاطر اجرای درنگ افزار مذکور بوسیله مشت مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش های زیادی در فرم فاکتور فعلی شیرهدار افزارها نیازی نیست؛ بلکه نیازمند برقراری تماس ای نزدیک بین مهندسان قطعه ی سابق الذکر و طراحان آن است. حفظ رابطه ی موثر با گروه طراحی و مهندسان درنگ ابزار و دسته های استفهام و توسعه به حفظ کردن هماهنگی الگوریتم های پرونده صدای هوا با انفراد های منحصربه بی همتا فرم فاکتور قطعه ی سخت افزاری مدنظر خواهد انجامید. حفظ کردن این رابطه ی نزدیک از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چراکه جای گذاری میکروفون ها در گوشی های هوشمند درون چونی عملکرد دستگاه ها مؤثر خواهد حیات. همچنین، نتیجه ی این کار داخل گزینش نوع استعداد های اجرایی تو گوشی های همراه بی تأثیر نخواهد بود.



نصب مطلوب دوربین ها همیشه بی آرامی بدون مشت کاری فرم فاکتور امکان پذیر نیست؛ اما این جریان را می نبوغ در همان مراحل اولین ی تحقیق و ترقی محلول کرد. با استفاده از اندازه گیری های آکوستیک آزمایشگاهی می استعداد الگوریتم های صوتی مسئول تجزیه وتحلیل و پردازش سیگنال های مختلف میکروفون ها را بوسیله طرز ای اصلاح کرد که با نحو های مختلف نصب دوربین نیز سازگار باشند. حفظ یکپارچگی فرم فاکتور دستگاه تلاش های زیادی را می طلبد و جنس قابلیت هایی که می توان به دستگاه افزود همچنین به همین تلاش ها بستگی دارد. همه ی این موارد باید استعداد کار هماهنگ با قابلیت محاسباتی دستگاه را نیز داشته باشند. یکپارچه سازی با موتورهای هوش جعلی بخاطر امتیاز شیء یا عفو امکان فوکوس صدا یا حذف صداهای مزاحم محیطی ازجمله این توان ها هستند.

حذف انفراد ها برای دسترسی بوسیله صداهای گویا و سنگ چخماقی تنها نیمی از معادله است و تضمین استفاده ی آسان از این استعداد ها نیز نیمه ی جدایی ناپذیر دیگر آن. طراحی رابط کاربری مؤثر نیز امتیاز مهم دیگری است. عملکرد رابط های کاربری در درگیرکردن حس کاربران نباید کم از عملکرد ویدئوهای فعلی باشد. بازهم باید کنار این نکته تأکید شود که دستور کار نویسان باید بستگی ی نزدیکی با مهندسان و دسته تحیق و توسعه داشته باشند تا مطمئن شوند موانع و سختی های استفاده از این توان ها را به طورکامل برچیده اند.ضرورت وجود محتوای کاملا فصیح



تولیدکنندگان سخت افزار باید بوسیله چرایی و چگونگی استفاده ی انسان از تولیدات آن ها برای برقراری ارتباط با دیگران در ساعت فعلی نیز توجه کنند. در دنیایی دیجیتالی امروز که از کانال های مدنی فراوانی پر است که کاربرانش هرروز زندگی روزمره ی خود را داخل آن درمعرض تماشای دیگران قرار می دهند، نمی توان از ابهت فناوری استفاده شده برای ضبط و به اشتراک گذاری لحظات مهم عمر بی خبر ماند. این واقعیت که امروزه، حدود ۶۰ درصد از کاربران اینترنت ویدئوهای خود را تو فضای مجازی بارگذاری می کنند و آن را با سایرین بوسیله ابونمان می گذارند و این آمار که حدود ۸۰ درصد از همه ی طرفداران ویدئوهای دیجیتالی، آن ها را ازطریق گوشی های هوشمند خود تماشا می کنند، بر این موضوع صحه می گذارد.

تجربه های جدیدی که معرفی می شوند نباید تو واکنش به تقاضای کاربران طراحی شوند؛ بلکه هدف آن ها باید گلچین استانداردی برای نوآوری باشد. مهیا کردن راه های هدفمندتر برای وصل شدن بوسیله رسانه های اجتماعی باید به نشانی اساسی ترین عنصر کاری داخل حلقه توجه تولیدکنندگان گوشی های هوشمند قرار گیرد.



طراحی و تولید فناوری های حسی برای ثبت تصاویری پا بر جا از محیط اطراف، از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چراکه کاربران وقتی غرق تماشای جدیدترین سریال های تلویزیونی نیستند، خودشان مبتلا درود ادبیات برای سایرین هستند. وسایلی که رخصت ی خلق سطوح جدیدی از لذت و عمیق ترکردن ارتباط با اعضای خانواده و دوستان و مخاطبان بیشتر را به کاربر می دهد، کاربران را بوسیله داستان سراهایی توانمند تحول می نرم. تولیدکنندگان رقیق افزارهای اساسی که از نقش صدا تو پیشرفت محتوای دیجیتالی آگاه هستند، یک دامنه پیش تر از رقبای خود هستند. آن ها داخل نمایش ی محصولاتی متفاوت و واقعی به بازار پیش دامنه خواهند حیات.

آنچه گفته شد، نقشی بنیادی در اعتبارسنجی اشکال جدید محتواهای دیجیتال و روندهای جدید فناوری درون آینده خواهد داشت. مأموریت فناوری های جدید گوشی های همراه هوشمند، شبیه 5G و قابلیت های داخل حال تبدیل واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، فراهم کردن شرایط لازم بخاطر ابداع تجربه هایی جامع با فردی های کمتر است. این صعود ها ابزاری ضروری برای معرفی تجربه های مذکور هستند.بیشتر بخوانید:مایکروسافت باکمک ادراک مصنوعی موفق بوسیله تقویت صدا و حذف سروصدای اضافه شدDxOMark بنچمارک صوتی خویشتن برای گوشی های هوشمند را رونمایی کرددلایل فنا ناگهانی بلندگو خودرو چیست؟گجت مجهز به هدایت استخوانی هر سطحی را به اسپیکر دگرگونی می کندمسیریابی بهتر درایت تقلبی با افزایش شدن داده های صوتی
کوالکام بوسیله لطافت گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ را منتشر کرده است تا بوسیله صورت رسمی سال مالی ۲۰۱۹ میلادی را بوسیله پایان برساند و بخاطر سال مالی جدید یعنی ۲۰۲۰ آماده شود؛ بوسیله اقرار بهتر تابستان هر سال را می توان پایان سال مالی برای این شرکت درون نظر گرفت. در جدیدترین گزارش مالی شرکت عملکرد بهتری نسبت به براوردها و پیش بینی های پیشین مشاهده می شود. پیش بینی هایی که توسط دایره های فعال درون تفریق رفتار بازارهای اساسی دنیا انجام شده است. البته نمی توان بوسیله نعوظ مطلق عملکرد کوالکام در چارک پایانی سال مالی ساری را از نظر تصرف درآمد دلاری و منفعت بهتر از سال گذشته ارزیابی کرد. به این دلیل که در برخی شاخص های مالی مقداری کمبود را نسبت به دوره های گذشته شاهد هستیم.مقاله های مرتبط:علی بابا گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۰ را منتشر کرد: نمو تجارت الکترونیک و محاسبات ابریگوگل و مایکروسافت و آمازون درآمد خود از راسته سرویس های ابری را تکثیر می دهندهرآنچه درباره پردازنده اسنپدراگون 855 باید بدانید

باتوجه به آمار منتشر شده توسط کوالکام سود ناخالص سهام این شرکت درون چارک چهارم سال مالی ۲۰۱۹ رقم ۷۸ رسم به ازای هر سهم بوده است. این نما حدود ۱۲ درصد افت را نسبت بوسیله سال گذشته علامت می دهد. با این حال دایره جهانی Refinitiv که تو  تحلیل مالی بازارهای بنیادی گیتی کوشا است سود سه ماهه پایانی سال مالی ۲۰۱۹ کوالکام را ۷۱ سنت پیش بینی کرده حیات. بنابراین می استعداد گفت که Qualcomm موفق به ثبت عملکرد بهتری نسبت به براوردهای پیشین شده است. این موضوع در تصرف درآمد دلاری کوالکام غم مشاهده می شود. به گونه ای که درآمد این شریک شدن در چارک چهارم امسال ۴/۸ میلیارد دلار بوده است. این تو حالی است که پیش دماغ Refinitiv رقم ۴/۷ دلار را برای این گرداگرد نشان می داد.

پیش از گستردن گزارش مالی متاخر کوالکام ارزش سهام این مشارکت با یک درصد افت، حول و حوش ۸۴/۶۳ دلار قرار داشت. اما در مدت کوتاهی پس از انتشار این گزارش تماشایی رشد چهار درصدی آن بودیم. در مجموع سهام این شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۸/۷ درصد رشد داشته است که نزدیک به ۲۴/۱ درصد آن به سه ماه اخیر مربوط می شود.



بنابر تأیید کوالکام پاره QTL، که در بن ی ارائه کردن لیسانس محصولات و تولیدات این باهم اتحاد کردن به سایر باهم اتحاد کردن ها فعالیت دارد، موفق به ثبت عملکرد بیش مناسبی در دوره ی مالی اخیر شده است. درواقع یکی از دلایل اصلی بهتر بودن عملکرد کوالکام نسبت به پیش بینی های انجام شده را می توان بوسیله رونق حصه QTL در دوره ی مالی اخیر مربوط دانست. این بخش تو سه ماهه پایانی امسال به تنهایی موفق به کسب در آمد دلاری ۱/۲۱۶ میلیارد شده است. رقمی که ۴ درصد افزایش را نسبت به درآمد این بخش داخل سال گذشته نشان می دهد.پس از بهبود عملکرد کوالکام نسبت به پیش دماغ های ایفا شده، سهام این شریک شدن حدود شش درصد افزایش رشد را تجربه کرد

با بود بهبود عملکرد مالی بخش QTL نسبت به سال گذشته، حصه QTC کوالکام همچنان بیشترین درآمد را عاید این شرکت می بطی ء. این بخش که تولید تراشه های موبایل و طراحی قوم ی اسنپدراگون قسمتی از فعالیت های اساسی آن بوسیله شمار می رود، درون چارک چهارم امسال مظفر به تصرف درآمد دلاری ۳/۶۱ میلیارد شده است. این رقم نسبت بوسیله سال گذشته ۲۲ درصد اضافه را بازتاب می دهد. البته تعداد تراشه های عرضه شده بوسیله بازار توسط کوالکام درون سه گانه ماهه پایانی سال مالی سیال ۱۵۲ میلیون واحد بوده که حدود ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کوالکام بوسیله برهان دعوای حقوقی گام داری که با اپل کنار سر حق امتیاز محصولات خویشتن داشت نتوانست داخل سال مالی ۲۰۱۸ و شش ماه مقدمه سال ۲۰۱۹ درآمدهای مربوط بوسیله عبث امتیاز شریک با اپل را درون صورت های مالی خویشتن لحاظ بطی ء. با این حال عاقبت این دو شرکت تو میانه های امسال به خشکی امدن سر موارد اختلاف به توافقرسیدند. بوسیله همین برهان تصرف درآمد دلاری حاصل از لیسانس یا حق امتیاز تولیدات کوالکام طی همکاری با اپل در چارک سوم و چهارم امسال مرحله دیگر توسط کارشناسان مالی این شریک شدن در رویت پژمان شد. امری که می قابلیت آن را یکی از دلایل اساسی عملکرد مثبت حصه QTL در دوره ی مالی اخیر دانست.



در کنار اختلاف حقوقی با اپل، چالش دیگری که کوالکام در سال مالی اخیر با آن دست وپنجه بطی ء کرد به بایکوت های وضع شده کنار علیه هواوی مربوط می شود. این امر جهت شد تا کوالکام درآمدهای حاصل از حق تشخیص انبازی با هواوی را داخل براوردها و پیش دماغ های مالی آتی خود در دیدن نگیرد. بنابر تأیید کوالکام  داخل سال مالی ۲۰۱۸ درآمد حاصل از شریک شدن با هواوی ۶۰۰ میلیون دلار بود. رقمی که داخل چارک چهارم سال مالی ۲۰۱۹ بوسیله ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

پاتریک مورهد به نشانی مهتر شرکت Moor Insights
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اعلام این خبر گفت: کنار بنیان تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، گفت: از امروز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه تا اواسط هفته آینده برای اغلب مناطق سرزمین جوی آرام و پایدار و داخل شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده های رود و کاهش چونی هوا خواست می رود. مجله چهار گوشه ایران

وی دنباله داد: تو روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آبان ماه در فداکار از بخش های جنوب غرب سرزمین درون استان های خوزستان، بوشهر و غرب فارس افزایش اسفنج و باران پراکنده، گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش دماغ می شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار نوک تیز سازمان هواشناسی، این شرایط در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ آبان ماه بخاطر نواحی از جنوب خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان و مناطقی از کرمان هوی می رود.

وی با تقریر اینکه امروز در فداکار ساعات برای نواحی شرق و جنوب شرق کشور بوسیله ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید موقتی پیش دماغ می شود، اظهار کرد: بعدازظهر امروز و فردا برای نواحی شرق و شمال شرق سرزمین افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد صورت خواهد عدالت نیز امروز نواحی مرکزی خلیج فارس و از اواخر حین پنجشنبه و جمعه، نیم غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان تو عاقبت با تشریح آخرین شرایط جوی پایتخت، گفت: فلک تهران امروز ابری تا نصف ابری، همراه با غبار محلی با حداقل ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. فردا ۱۶ آبان ماه سپهر پایتخت صاف همراه با غبار محلی با بیشینه دمای ۱۶ و کمینه دمای ۸ درجه سانتیگراد خواهد حیات.
ارزش غذایی آن تفاوت چندانی با علیه پا بر جا و بدوی برنج ندارد. این زراعت یکی از گونه های موثر در اضافه درآمد کشاورزان بوده و نوعی صرفه جویی در کاربرد منابع و آب نیز بوسیله شمار می آید. کشت دوم برنج که به راتون یا شابج معروف است چند سالی است که تو دستور فقره وزارت زراعت و خصوصا استان های برنج جست کشور از جمله گیلان انجام می گیرد. موثر که کشاورزان حزن از نفع های اقتصادی آن راضی به نظر می رسند. با این حال به علت لیس آشنایی کافی و خواه جدی نگرفتن این موضوع باعث شده است که شالیزارهای گیلان در نیمه دوم سال وارسته شوند.  

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی دارد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار آن مستعد  کشت راتون است که چنانچه با امن جهاد زراعت گیلان این امر محقق شود ۱۰۰ هزاره جسم تولید برنج قلمرو تکثیر می یابد. با این همه نیاز به همت بیشتر کشاورزان و جدیت جهادکشاورزی برای ترقی این بخش است.  طبق آمار دایره جهاد کـشاورزی اسـتان گـیلان سـطح زیـر کـشت گیـاه راتـون بـرنج در سال های اخیر بالاترین سطح مادون کشت را به عنوان زراعت دوم درون مقایسه با سایر کشت های دوم نظیر شبدر، ترب و کلزا داشت. بنابراین پتانسیل زیبنده توجـه ای بـرای افـزایش محـصول برنج از طریق استحصال راتون در شـمال کـشور وجـود دارد کـه باید بـا اسـتفاده از تحقیقات و مطالعات بیشتر، مدیریت بهترین برای تولیـد بیـشتر راتـون را مـشخص کرد. ایـن مسأله توجه هر چه بیشتر برای تولید راتون داخل استان را ضروری می سـازد.

اغلب کشاورزان گیلان به علت خرد وجود داشتن زمین های کشاورزی بهره چندانی از کشت برنج نمی برند. از سویی به علت اوج رفتن هزینه های تولید اغلب آنان ناگزیر به اخذ تسهیلات برای امور زراعت خود هستند. ولی کشت راتون به علت به صرفه بودن و ناچیز هزینه بودن آن بسیار می تواند راهگشای مشکلات اقتصادی کشاورزان باشد. نفع اقتصادی کشت راتون برای کشاورزان

«محمد قاسمی» اهل یکی از روستاهای شفت با همسرش دو سال است که داخل مزرعه خود پس ازآن از درو برنج راتون یادگیری می دهد. وی می گوید: امسال شرایط راتون از دیدن نمو خیلی خوب و با چونی بود. از هر هکتار شالیزار حدود یک جسم راتون برداشت می کنیم. کشت برنج داخل کشش سه الی چهار ماه عمل می شود و هزینه های بسیاری دارد اما کشت راتون در کشش دو ماه و هیچگاه هزینه ای نداشته و کاشت و خزانه گیری و وجین و حتی سم پاشی تو آن ایفا نمی گیرد.

هزینه هر هکتار پرورش راتون ۱۵ میلیون ریال است و هر سال که می  گذرد میل و اقبال کشاورزان برای کشت آن بیشتر می شود. «فاطمه پورنظری» کشاورز تبعه کوچصفهان همچنین به همشهری می گوید: بعد از برداشت برنج ام در ۴ هزار هکتار از شالیزار خود اقدام به پرورش راتون کردم و عاری هیچ هزینه ای بهترین محصول را ستاندن می کنیم که هم خیلی کیفیت خوبی دارد هم از نظر سلامتی بمنظور هیچگاه زهردار استفاده نمی شود مناسب است. اکنون بها راتون ۲ تا  ۳ هزار تومان در هر کیلو بیشتر از سایر محصولات برنج است. وی می گوید: این نوع برنج از دمسیاه نیز بهتر پخت می شود و ما امیدواریم که با این نوع از کشت رونق مجدد ای به وضعیت اقتصادی و بازار برنج بدهیم. چرا که زمان حال کشاورزان بیشتری هستند که اقدام بوسیله این کار می کنند.   افزایش ۲۵ درصدی تولید

داخل همین بنیان «علی درجانی» رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان به همشهری گفت: ما در سالجاری پیش دماغ کشاورزی ۸۰ هزار هکتار را داشتیم که محقق شد و انتظار ما این بود که حدود ۸۰ هزار تن شلتوک حاصل شود. مقدار اقتصادی راتون در این سطح بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است. ضمن اینکه ۲۵ درصد در مقیاس تولید استان ما افزایش خواهیم داشت بوسیله همان نسبت از مقیاس واردات ما کاسته خواهد شد. از نظر درآمدی بیش از ۳۰ درصد درآمد خواهم داشت. تنها  عامل و تهدیدات راتون ورود تله های سرگردان و شرایط نامساعد آب و آسمانی است. تدریس راتون نسبت به سال گذشته تو سطح و استاندارد تولید ۲۰ درصد  افزایش داشته است. وی با اشاره به لزوم انتشار زراعت دوم داخل استان بوسیله سیاست جهاد کشاورزی درتوسعه محصول برنج  گفته بود: بوسیله ظهر اصلاح، ترقی و ترویج ارقام مختلف برنج که نیازمند آب کمترند هستیمو کشاورزی دوم را یکی از محورهای توسعه کشاورزی استان بوسیله خصوص در محصول برنج می دانیم.

تو همین زمینه مدیر کشاورزی راه اندازی جهاد کشاورزی گیلانبه کشت دوم در ۱۲۰ هزاره هکتار از شالیزارهای استان خبر عدل. به گفته «ابراهیم اکبرزاده» افزود: ۲۰۰ هزار کشاورزان گیلانی درون شالیزارهای خود راتون، شبدر، حبوبات، گندم، کلزا و سبزیجات غده ای کشاورزی کردند. امسال حدود ۳۵۰ هزار تنه محصولات کشت دوم به نرخ زیاد از هزار میلیارد تومان از مزارع استان برداشت شد. حدود ۱۹۰ هزار هکتار، معادل ۸۰ درصد ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان، ظرفیت فراگیری راتون و کشت دوم محصولات کشاورزی تو نصف دوم سال را دارد.

وی ادامه عدل: راتون داخل ردیف بهترین برنج های دنیا از محاسبه کیفیت و اشتی صبر پژمرده است. برندسازی راتون می تواند جهت تصرف بازارهای متنوع بازار برنج گیلان در گیتی شود. درون کمیته تخصصی برنج استان پروگرام ریزی هایی برای برندسازی این محصول ادا داده ایم و امیدواریم به زودی تماشاگر راتون های با بسته بندی شیک و دارای برند در فروشگاه های کشور باشیم.
دومSGHAROOOON مهر، هواوی بند ۴ با نمایشگر لمسی و عمر باتری هفت روز معرفی شد. باتوجه به رندر برملا شده ی جدید، به نظر می رسد غول فناوری چینی قصد دارد نسخه ی پرو هواویبند ۴ را به زودی معرفی و به راسته نمایش کند. طبق تمثال مشهود شده، ظاهرا هواوی بند ۴ پرو ازنظر ظاهری قرین هواوی بند ۳ پرو است که سال گذشته در ته رنگ های مشکی و سفید و آبی به بازار نمایش شد. این درون حالی است که ظاهرا هواوی بند ۴ پرو در رنگ جزیی های مشکی و قرمز و صورتی دردسترس کاربران فراغت خواهد گرفت. 



در حال حاضر جزئیات بیشتری از مشخصات هواوی بند ۴ پرو دردسترس نیست؛ اما احتمالا با نمایشگر AMOLED، قابلیت پایش جست قلب، مقاوم دربرابر نفود آب تا عمق ۵۰ متر و کانکتور USB-A A شبیه بند ۴ معمولی خواهد.

حیات هواوی سد ۳ پرو (اکتبر اوایل ) آبان سال گذشته رونمایی شد؛ درنتیجه، غبطه می جوی بند ۴ پرو نیز در زمانی مشابه درون سال جاری شناساندن.

شود بیشتر:بخوانید هواوی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۴۲ درصد از بازار چین را ازآنِ خود کردهواوی چگونه می تواند خدمات و سرویس های گوگل پلی را برای گوشی های جدید خویشتن ارائه دهد؟ARM به شریک خود با هواوی امتداد می دهدنوا 6 5G هواوی با دو روزنه مخصوص دوربین سلفی معرفی می شودهواوی پیش بینی می نرم امسال ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند
اگر کامل مزارع زراعت انگلیس و ولز به مزارع محصولات ارگانیک تغییر شوند، مقیاس اشاعه گازهای گلخانه ای اضافه خواهد یافت. اگرچه معیار انتشار نتیجه از این مزارع به صورت تکی کاهش می یابد ولی از آنجایی که میزان تولید مزارع ارگانیک کاهش مشهود می کند، باید مواد غذایی بیشتری وارد شود. اگر کامل غذاها در انگستان و ولز بوسیله طور ارگانیک تولید شوند، نمونه تولید به نصف می رسد. برای رفع این کسری بوسیله زمین های کشت بیشتری تو مناطق دیگر دنیا تک نیاز خواهد بود و درمقایسه با میزان سرایت فعلی گازهای گلخانه ای در این دو کشور، میزان انتشارات دوبرابر خواهد شد. لورنس اسمیت، یکی از پژوهشگران این مطالعهمی گوید:از دیدگاه من، پیام کلیدی این است که شما نمی توانید هم کیک خود را داشته باشید و بی قراری آن را بخورید (اندازه فارسی کبود شدگی المثل: شما نمی توانید هم خدا را بخواهید و هم خرما را).

اسمیت طرفدار کشاورزی ارگانیک است، با این حال معایب این گونه را قبول دارد و می گوید:رویکرد ارگانیک مزایای زیادی دارد ولی نتایج این تجزیه و انتزاع نشان می دهد که کشاورزی ارگانیک پیامدهای نامطلوبی نیز بوسیله همراه دارد.

کشاورزی و تحول کاربری زمین ها قرین قطع درختان جنگلی مسئول یک سوم از تمام انتشارات گازهای گلخانه ای هستند. این بدان معنا است که برای محدودکردن گرمایش جهانی، کاهش مدل انتشارات نتیجه از بخش کشاورزی و کاهش زمین مورد استفاده برای زراعت ضروری است. مقابل تجزیه و تحلیل عمل شده بوسیله وسیله ی اسمیت و همکارانش، مدل انتشار به ازای هر واحد خوردنی داخل محصولات گیاهی ارگانیک، به طور متوسط ۲۰ درصد و تو محصولات دامی ارگانیک ۴ درصد پایین تر است.



داخل مزارع ارگانیک نسبت به مزارع غیرارگانیک غذای کمتری تولید می شود

دشوار این جاست که به نعوظ میانگین، مقیاس تولید محصولات ارگانیک به ازای هر هکتار زمین همچنین پایین نمدار است. برای مثال، درمورد گندم و جو، میزان تولید حاصل از مزارع ارگانیک فقط نیم تولید حاصل از مزارع سنتی است. این بدان معنا است که بخاطر تولید همان مقدار طعام بوسیله ۱/۵ برابر زمین بیشتری حاجت است. میزان افزایش تخمین زده شده داخل انتشارات براساس فرضیات درنظر گرفته شده درمورد زمین های کشت اضافی، متجاوز متغیر است. چنانچه نیمی از زمین یدکی از دگرگونی علفزارها به مزارع کشاورزی حاصل شود، این افزایش می تواند تا حد ۲۰ درصد کم باشد. اگر علفزاهایی تبدیل به زمین کشاورزی شوند که تو صورت حاضر بودن این تغییر کاربری، بوسیله نیستان تبدیل می شدند، معیار انتشارات تقریبا دوبرابر می شود. به گفته ی پژوهشگران، کشاورزی ارگانیک دارای دشوار انتشار گازهای گلخانه است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اسمیت می گوید، لزوما اینطور تراشیدن که احتیاج باشد از اشامیدن غذاهای ارگانیک خودداری کنید. مردم ممکن است محصولات ارگانیک را به دلایل دیگری متشابه کاهش مواجهه با آفت کش ها (اگرچه برضد تصور رایج در مزارع ارگانیک از آفت کش ها استفاده می شود) یا به پندار حیات وحش مصرف کنند. تنوع زیستیمقاله های مرتبط:هرآنچه باید درمورد محصولات ارگانیک بدانیدآیا غذاهای ارگانیک خاصیت اقلیمی بدتری دارند

چنانچه کل سیستم های کشاورزی ارگانیک شود، تنوع زیستی آسیب می بیند. علت آن است که لازم است زمین بیشتری به سرود کشت مصرف شود و بنابراین ناحیه های زیر قلمرو حیات وحش کوچک تیز و قطعه قطعه خیس می شوند. راب پرسیوال که در بریتانیا مجوز مزارع ارگانیک را صادر می کند، پارسا است که فرضیات پشت صحنه ی این تجزیه و تحلیل اساسا ناقص است. او می گوید:درون این وارسی هیچ راه فرضی درمورد تحول رژیم غذایی درنظر گرفته نمی شود که بوسیله وضوح غیر برازنده تعبیر کردن است. تغییر داخل رژیم غذایی موجب افزایش سلامتی جمله و آزادشدن زمین ها می شود و سناریوی ارگانیک را به طاسی امکان پذیر می یواش.سیاق ثالث

شکی نیست که کاهش مصرف گوشت و لبنیات موجب کاهش سرایت گازهای گلخانه ای می شود. هانا ریچی از دانشگاه آکسفورد می گوید، نمونه پاشیدن گازهای گلخانه ای ناشی از یک کیلوگرم غذای حیوانی می تواند ۵۰ طبق میزان نشر حاصل از غذاهای گیاهی باشد. بنابراین سنخ غذایی که ما می خوریم نسبت به تولید ارگانیک یا محلی آن، از ابهت بیشتری برخوردار است.

اسمیت فکر کردن می کند که سیاق سومی همچنین بود دارد: اگر بتوانیم نیکوترین های ارگانیک را با بهترین های غیرارگانیک اختلاط کنیم، به بازده بالایی می رسیم. بخاطر مثال، کشاورزان مزارع ارگانیک باید بتوانند از فداکار از کودهای غیرارگانیک برای تکثیر تولید خود استعمال کنند و در همان حال به فداکار از اصول ارگانیک پایبند باشند. او همچنین خیال می درنگ که درمورد استانداردهای ارگانیک باید تجدیدنظر شود تا استعمال از محصولات کشاورزی ویرایش ژنی شده نیز مقدور شود. او می گوید ازنظر انتشارات گازی، همگی ی محصولات با هم برابر نیستند. نان ارگانیک بدترین نوع ثمر ارگانیک است از طرف نمونه عملکرد گندم درون شرایط ارگانیک بسیار کم است ولی برای سبزیجات این اختلاف زیاد کم تر می شود.بیشتر بخوانید:آیا فناوری می تواند از اتمام منابع جلوگیری کند؟چرنوبیل روی یخ؛ چرا جهان از تباره اتمی بیشتر از تلاطم اقلیمی می ترسد؟۸ ایده برای تنش علیه صنایع بنزین فسیلیتولید آب شیرین از آب سیل گرفتن: هزینه ها و چشم اندازآیا سفرهای فضایی می توانند سیاره ی زمین را خلاصی دهند؟
تصور کنید کودکان در جاده های اصلی شهرفوتبال ورزش می کنند. توریست ها بدون نگرانی داخل میان خیابان عکس می گیرند. مهمانخانه هایی داخل میدان های کوچک شهر قرار دارند و اثری از خودرو، موتورسیکلت یا اتوبوس نیست.

توصیف های فراز تا پیمانه ای شهر ونیز را تداعی می کنند، شهری داخل ایتالیا که اثری از خودرو تو آن حلق. ونیز دهات منحصربه محدودیت است که روی یک مجموعه از جزایر کوچک ساخته شده است. امتحان ی جالبی است که بدون قرار ستاندن در ترافیک می استعداد در این ایالت بوسیله تردد صیقل.

خودروها در ۱۰۰ سال گذشته چشم انداز شهری را اشغال کرده اند. خیابان ها داخل بسیاری از شهرها برای تسهیل عبور و نرم کردن خودروها عریض پر حرارت شده اند و فضای یدکی هم به پارک کردن آن ها اختصاص یافته است. ادوات نقلیه ی شخصی، حمل ونقل را متحول کرده اند اما از لفظ دیگر پیامدهایی مثل آلودگی فضا تا تصادف های ترافیکی را به دنبال دارند؛ و امروزه تعداد کم ولی رو به افزایشی از شهرها به پشت حذف خودروها از چشم اندازهای شهری هستند.



اسلو، پایتخت نروژ مجاهدت خویشتن را متمرکز بر حذف خودرو از خیابان های اصلی کرده است

بطرف خانه اسلوی نروژ و شهر مادرید پایتخت اسپانیا داخل سال های اخیر با طرح های پاکسازی خودرو از مراکز شهری بوسیله تیتر اخبار تغییر شده اند؛ البته هدف هیچ کدام حذف طولانی خودروها نبوده است. اقدامات شهرهای یادشده نشان دهنده ی گرایش به دشوار خلق رانندگی تو شهرها است که می تواند به شکل جریمه های ازدحام درون لندن یا نوآوری pico y placa در مکزیکوسیتی (در این طرح راست رانندگی داخل روزهای مختلف به این بستگی دارد که شماره ی فرجام پلاک زوج باشد یا فرد) یا ممنوعیت آشکار عبور خودرو در شهرهای کوچکی مشابه پونتودرای اسپانیا باشد. به گفته ی هانا مارکوزن، معاون شهردار اسلو درون بن ی ترقی ی شهری:هدف پا بر جا ما پس دادن خیابان ها به مردم است. این طرح به روش استفاده از خیابان ها و هدف استفاده از آن ها وابسته است. بخاطر ما خیابان جایی برای ملاقات با افراد، نوشانیدن غذا در کاباره های فضای باز، محل ورزش کودکان و محلی برای برگزاری نمایشگاه های هنری است.

 به همین دلیل بعضی خیابان های مرکز دهات اسلو و تقریبا کچل پارکینگ ها ودیعه شده اند و به جای آن ها خطوط حرکت دورانی سواری، نیمکت و پارک های مینیاتوری احداث شده اند.  این پروژه دارای ابعاد محیطی هم است. اسلو از نظر زمین شناختی در گودی قرار دارد به همین دلیل داخل زمستان از آلودگی هوای شدید رنج می برد. پهلو بنیاد داده های اقبال محلی در دهه ی گذشته، ارزش آلودگی محیط به شدت کاهش یافته است. کنار بنیان این آمار به موازات افزایش پیاده روی، چرخه سواری و کاربرد از ابزار نقلیه ی عمومی، سفر با خودرو از ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۲۷ درصد تو سال ۲۰۱۸ گویا است.مقاله های مرتبط:تأثیر مثبت خودروهای برقی در کاهش آلودگی هواکشف تماس معنادار میان آلودگی محیط و ارتکاب جرایم خشونت آمیز

جی اچ کرافورد را شاید بتوان ارشد ترین صدای شهرهای خالی از خودرو دانست که دو تاریخچه هم در این باره تألیف کرده است. او می گوید: «علاوه پهلو مشکلات اصیل آلودگی هوا و سالانه میلیون ها مرگ ومیر ناشی از ترافیک، خودروها به شکل چشمگیری به فضاهای عمومی آسیب زده اند.» کرافورد معتقد است خودروها در کاهش تعامل های مدنی نقش دارند او می افزاید:محبوب ترین نقاط شهری، مکان های عاری خودرو شبیه پارک ها، میدان ها و پیاده روها هستند. داخل شهرهایی مانند هوستون و دالاس، ۷۰ درصد زمین ها به پارکینگ اختصاص یافته اند. امروزه علت مجادله مسکن، نبود زمین است. با خلاص شدن از شر خودروها می استعداد این مشکل را به سرعت محلول کرد.اغتشاش پهلو سر حذف خودرو

شهر عاری خودرو ایده ی جذابی است اما آیا پیوستن بوسیله این مرام امکان پذیر و حتی مطلوب است؟ درباره ی خدمات اورژانسی چه می توان گفت؟ انسان با مشکلات حمل ونقل روبه رو نمی شوند؟ درباره ی اتساع شهرها و حومه ی شهرها چطور؟ آیا رهایی از خودروها عزب پیاده شدن جوانان شاغل تأثیر می گذارد که به قفا زندگی داخل مرکز شهرهای شلوغ هستند؟ هوگ بلادن از انجمن رانندگان بریتانیا می گوید:سریع ترین راه بخاطر نابودی مراکز شهری جلوگیری از ادخال انسان به آن ها است. اعمال انفراد رانندگی داخل خیابان های اصلی سودی ندارد. از طرفی مرکز دهکده پر از افراد معتاد و مست می شود. برخی شهرهای کوچک به دلیل دستور کار ریزی خبط مسدود شده اند و بهتر است گزینه های پارکینگ را بهبود دهند»



با جلوگیری از ورود مردم به مرکز شهر، ایالت می میرد اما با داخل نظر اخذ شکل های جایگزین حمل ونقل می توان مناطق شهری را رونق داد

 

رنسفورد آچمپونگ، پژوهشگر برنامه ریزی شهری داخل دانشگاه منچستر معتقد است حذف خودروها کنار کاهش آلودگی و گشایش سلامت عمومی تأثیر خواهد گذاشت. او می افزاید: «ولی اگر خودروها را از مردم دور کنید باید به خیال جایگزین آن ها باشید.»

حتی در اروپا با وجود حمل ونقل اشتراکی نسبتا مناسب، بسیاری از افراد احتیاج بوسیله خودروهای انحصاری دارند. تا زمانی که حمل ونقل عمومی این برش را کاهش دهد انسان همچنان بوسیله دنبال رانندگی و استفاده از خودروهای شخصی خواهند حیات. بااینکه مارکوسن معتقد است حذف خودروها بوسیله معنی باطل آزادی مردم است اما می گوید:از بسیاری شمارش حاضر بودن اعمال محدودیت کنار خودروها می تواند آزادی گروهی دیگر از مردم را باطل سازی کند بخاطر مثال خودروها ورزش کودکان یا گذر افراد مرشد داخل خیابان را دشوار می سازند. اسلو با مشکل آلودگی هوا روبه رو شده است. خودروها آزادی افراد مشغول به آسم را هم محدود می کنند زیرا آن ها مجبورند با وخیم شدن شرایط درون ساختمان بمانندپیش نیازهای شهر بدون خودرو 

در طرح Great City Chengdu تقریبا همه مکان می توان پیاده روی کرد. در این قصبه هیچ بن بستی بود ندارد و نقاط مشترک یدکی حیات دارند که می توان پیاده یا با دوچرخه به آن ها رسید. همچنین نحو ارتباطی عمودی خواه پل بین نقاط مرتفع دیده می شود. حومه ی Great City که برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر نقشه کشی شده است تنها یک کیلومتر زمان کوتاه دارد و پیاده روی از یک نقطه به نقطه ی دیگر آن بیش از ایالت دقیقه کشش نمی کشد.

به گفته ی کریس درو از شریک SmithGrill (همکاری معماری آمریکایی که مسئولیت نقشه کشی حومه ی نزدیک به چنگدو داخل سال ۲۰۱۲ را برعهده داشت) این طرح هرگز نظری نشد. با این حال بر زمینه نقشه ها این دهکده برای زندگی بدون خودرو نقشه کشی شده بود. به گفته ی درو:هدف حاضر کردن فضا بازی، فرمان و زندگی بود؛ جایی که کودکان بدون احتیاج به خودرو به دبستان بروند و مردم بخاطر فرمان کردن نیازی به طی مسافت های طولانی نداشته باشند. با دو مناسبت ریلی به بقیه ی دهکده نیازی به رانندگی بوسیله هیچ عمه ای ازاله.



درون مبدا استراحت بود گذر خودرو در بخانه برگشتن مصدر ابوظبی غیرمجاز باشد

میزان های دیگری از شهرهای جدید هم بود دارند که کمابیش پیاده شدن اساس طرح بدون خودرو مخلوق شده اند. درو قبلا روی اطلس ی دهکده مصدر امارات حکم می کرد که راحتی بود کاملا عاری خودرو باشد اگرچه امروزه می توان وسایل نقلیه را در خیابان های این ایالت نظر. مشارکت SmithGrill همچنین به طراحی محل اکسپوی ۲۰۲۰ دبی کمک کرد؛ راحتی است این منطقه کاملا شایان پیاده روی و تهی از خودرو باشد. بور با رله محموله و نقل عمومی در هر عمه از شهر، پنج دقیقه است

کرافورد طرح فرضی شهری با گره های متصل را وصف می کند که هر کدام دارای رله تراموا خواه ریل مرکزی درون مناطق مسکونی، تجاری و اداری هستند. ساکنین در هر نقطه ای تنها پنج دقیقه با ایستگاه حمل ونقل عمومی بور دارند. در این طرح تئوری، طاس زمان لازم برای هنگام کل شهر ۳۰ دقیقه است. اما چه چاره ای می توان برای شهرهای شلوغ امروزی اندیشید؟ هانا مارکوزن روش اسلو را شهید می زند:ما امر خود را با طرح های آزمایشی شروع کردیم و منتظر واکنش مردم شدیم و سپس تغییرات را به عارض پله به پله اعمال کردیم. بخاطر مثال یکی از زیباترین میدان های اسلو که خارج از کاخ شهرداری قرار دارد، اخیرا انباشته از خودرو وجود. وقتی نزدیک به یک سال پیش آن را بستیم این فرمان برای آدم عجیب وجود اما حالا عبور خودرو و رانندگی در این منطقه برایشان عجیب نم است.آینده ی عاری خودرو؟

به گفته ی آچمپونگ: «اگر با نظر خوش بینانه نگاه کنید این روند ادامه خواهد داشت. با توجه به آمار عملکرد ما بسیاری فراتر از این محل امتداد خواهد یافت. اگر به آمار نگاه کنید واقف می شوید که متجاوز فراتر از مالکیت خودرو ارتکاب کرده ایم و امروزه گواه کاهش رانندگی هستیم. البته در این زمینه تفاوت های عملکردی متعددی بین قبیله های متنوع حیات دارد.» معمولا سلسله کبیر از مالکیت شخصی روی برمی گردانند. طولانی این ها علامت می دهد تفوق ی فعلی خودروها به ممارست از بین خواهد رفت.



نمی توان مانند ونیز، خودرو را از کامل شهرها حذف کرد؛ ولی برنامه ریزهای شهری می توانند دوچرخه سوارها و افراد پیاده را درون ترجیح استراحت دهند

به گفته ی آچمپونگ دعوی برای گزینه های حمل ونقل مناسب بالا است؛ خدماتی قرین اوبر و لیفت مردم را از حمل ونقل عمومی باز می دارند. همچنین او می افزاید: در نهایت خودروها همچنان به وجود خویشتن ادامه می دهند. در اغلب کشورهای توسعه یافته مالکیت خودرو داخل حال افزایش است و نوبت ها در حال اولویت بندی مالکیت خودرو نسبت بوسیله دیگر شکل های محموله ونقل هستند.

تغییرات اضافی هم در بخش های مترو عارض داده است. بخاطر مثال آزادراه M25 لندن یا پکن را درنظر بگیرید که دارای هفت جاده ی حلقوی اندوه مرکز است. از طرفی استقلال از خودروها برای شهرهای قدیمی اروپایی که به مدت قرن ها بدون خودرو بوده اند، آسان تر است. باید به مرورزمان بوسیله بررسی تأثیر روند عاری خودرو صیقلی.بیشتر بخوانید:تنخواه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل داخل پروژه های استفاده از انرژی پاککشف ارتباط معنادار میان آلودگی محیط و ارتکاب جرایم خشونت آمیزبلادهوند LSR برای رکوردشکنی سرعت آماده می شودچگونه می قابلیت بر اضطراب از رانندگی غلبه کرددلایل خرابی ناگهانی بلندگو خودرو چیست؟