امنیت گستران عالم

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

فارس نوشت: برانکو ایوانکوویچ در جلسه خبری پیش از ملاقات مقابل السد قطر گفت: این آخرین ورزش این عزل ما در لیگ قهرمانان آسیا است. متأسفانه ما بوسیله مرحله بعد پیشرفت نکردیم اما به عنوان قهرمان ایران این شهریه را داریم که هر بازی را با کیفیت بالا بازی کنیم.

وی گفت: به آویشن السد تبریک می گویم که آنها قهرمان قطر شدند. ما داخل چند سال اخیر با هم زیاد بازی کردیم و به همین دلیل چیز مکتوم از همدیگر نداریم. این ورزش برای شخصیت ما است و بازی فردا بخاطر جشن ستاندن داخل لیگ ایران است. خوشبختانه بازیکنانم سلامت هستند اما انصاری و ماهینی هنوز در لیست ما نیستند. بودیمیر هم در ورزش نخواهد حیات. یکی دو بازیکن در ورزش قبل ضربه خوردند اما سعی می کنند به بازی برسند ما می خواهیم با برد از لیگ قهرمانان آسیا جدا شویم و با حالت بهتری بوسیله دنبال نتایج خوب می رویم.

برانکو افزود: ما سخت ترین گروه در آسیا بودیم چون در این گروه قهرمان قطر حضور دارد و از آویشن ملی قطر قوی خیس است. پرسپولیسهم که قهرمان ایران است و در این گروه فراغت دارد. همچنین پاختاکور که قهرمان ازبکستان است بی آرامی در این دسته است و الاهلی حزن از نیکوترین های عربستان است به همین دلیل جزئیات تعیین کننده هستند. ما درون بازی با پاختاکور در بازی رفت بهتر بودیم ولی گل آفساید خوردیم و عجیب بود که داور آن را پذیرفت. در قطر غصه برابر السد خوب بازی کردیم و موقعیت داشتیم اما تو وقت های آخر گل آفساید خوردیم. ما با بدشانسی باختیم. تو ازبکستان هم دیدید که یک پنالتی روی ترابی شد اما داور نگرفت. البته پشت دستاویز جویی نیستم ولی اینها واقعیت است. همین جزئیات کارها را مشخص می کند. ما اگر داخل ازبکستان هم پایه می کردیم بازی فردا سرنوشت ساز بود. داوران به جرأت از ما کبد امتیاز گرفتند.  

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه السد بیش از ۱۰۰ گل رسانده و چه برنامه ای برای مدافعان این تیم دارید، گفت: آنها تیم بیش مؤثری هستند و السد از تیم قطر هم زورمند خیس است. تعدادی از ملی پوشان قطر آنجا ذخیره هستند. در این تیم بازیکنان بزرگی قرین ژاوی و گابی هستند. آنها در مجموع زیاد از ۲۰۰ ورزش در آویشن ملی اسپانیا دارند و این یعنی اینکه کیفیت آنها رفعت است اما ما تلاش می کنیم برنده شویم این شهریه ای است که ما داخل قبال هواداران مان داریم.

وی در خصوص فشردگی بازی ها غصه افزود: این پروگرام ها چیده شد و بخاطر ما امر را شاداب کرد چرا که ما هر چهار روز یک ورزش داشتیم و در کنار آن به سفر می رفتیم. اما خوشبختانه داخل لیگ خیلی خوب ادا کردیم. بیرونی مان می خواهد که لیگ قهرمانان آسیا را هم به خوبی تمام کنیم.  

برانکو درباره اینکه فردا خداحافظی ژاوی است و آیا باشگاه پرسپولیس برنامه ای برای این ورزشکار دارد یا نه، عنوان کرد: این افتخار ما در ایران است که مقابل یک بازیکن بزرگ شبیه ژاوی که در ۱۵ سال اخیر درون سطح بهترین های گیتی صبر داشته بازی کنیم. او حتی گاهی از مسی و رونالدو بی قراری بهتر بود و باید چند سال نیکوترین ورزشکار دنیا می شد. ما او را ملاقات کردیم و مقابلش بازی انجام دادیم و تماشاگر کیفیت او بودیم. او رفتار زیاد حرفه ای دارد و این افتخار را داریم که در تهران آخرین بازی اش را انجام می دهد. غلام از طرف تمامی اهالی فوتبال بابت مجاهدت هایش از او قسمت می کنم و برای او آرزوی موفقیت کامل در مرحله متاخر عمر اش دارم. مفرط خوب است که چنین فوتبالیستی بوسیله نشانی مربی کار کند. درباره غافلگیری برای این بازیکن چیزی نمی دانم ولی از او تشکر می کنم بابت همه زحماتی که برای فوتبال کشیده است.
بوسیله گزارش جماران؛ رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه درون پیامی توئیتری، جنجال های رسانه های این ملک درباره نهضت های این سرزمین با ایران را «جعلی» خواند.

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر جنجال ها درباره اعزام ۱۲۰ هزار نظامی آمریکایی را «جعلی» خوانده بود، امروز جمعه مرحله دیگر جنجال های رسانه های این کشور در خصوص ایران را «جعلی خوانده است.

دونالد ترامپرئیس جمهور آمریکا که سه گانه شنبه ۲۴ اردیبهشت ادعاهای مطرح شده در یک نامه آمریکایی درباره طرح پنتاگون برای اعزام ۱۲۰ هزار نیرو بوسیله منطقه به منظور مقابله با ایران را «جعلی» توصیف کرده بود، امروز جمعه وعده دیگر در این باره اظهارنظر کرد.

او در پیام توئیتری نوشت: «رسانه های اخبار جعلی با پوشش بسیار نادرست و متقبلانه خویشتن درباره ایران، دارند به کشورمان آسیب می زنند. چنین پوششی، فریبکارانه، عمدتا بدون ریشه (با منابع ساختگی) و خطرناک است».

مهتر جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «لااقل ایران نمی داند که به چه چیزی فکر بکند و این شاید یک موضوع بی اندازه نیکوکاری باشد».

او پیشتر درباره گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» که مدعی شده وجود پنتاگون طرح گسیل ۱۲۰ هزاره نیرو بوسیله منطقه را تجسس کرده گفته بود: «خبر جعلی است. ولی، آیا من می توانم این طور کار کننده عمل می دهم؟ حتماً. اما [در حال حاضر] برای این امر پروگرام ریزی نکرده ایم. امیدوارم مجبور نباشیم برنامه ریزی کنیم، اما اگر این کار را عمل دهیم، خیلی بیشتر از اینها نیرو می فرستم».

اظهارنظر تازه ترامپ درباره تنش ها بین آمریکا و ایران در شرایطی مطرح شده که همین مجله روز گذشته گزارش داد که او به «پاتریک شاناهان» حامی وزارت دفاع این کشور گفته که نمی خواهد با ایران هوشیار جنگ شود.

طبق گزارش این روزنامه، اظهارات ترامپ خطاب بوسیله شاناهان پیامی به «دستیاران اغتشاش طلبش» بوده و رئیس جمهور آمریکا گفت که او نمی خواهد شاهد تحول «کارزار فشار» به ایران به درگیری نظامی باشد
مارکوس فلش، مدیر اجرایی متاخر بخش ام پاور بی ام و است. وی در جدیدترین مصاحبه ی خود، عنوان کرده است که ام پاور در آینده از نیروی الکتریکی نیز در خودروهایش استفاده خواهد کرد. وی نیز نشانی کرد که خودروهای ام پاور که از نیروی الکتریکی مصرف کنند، خللی تو ابتیاع بی ام و های سری i ایجاد نخواهند کرد.

وی دنباله رحم که حرف i در محصولات بی ام وفقط به معنی خودروی الکتریکی نیست، بلکه نمایانگر کلمه ی Innovation به معنای نوآوری نیز است. داخل سمت دیگر M نیز در نمونه های بی ام و همیشه نشان دهنده ی خودروهای اسپرت و سریع است و استفاده از نیروی برق هیچ منافاتی با یک خودروی اسپرت ندارد.

مقاله های مرتبط:بی ام و M8 سرانجام از راه خواهد رسیدآیا بی ام و X5 M بهینه شاسی بلند اسپرت جهان است؟

مارکوس فلش بوسیله استفاده از جهیز برق ۴۸ ولت در خودروهای متاخر ام پاور اشاره کرد و گفت که به همراه مدیر بخش تحقیق و ترقی ی بی ام و به دنبال اجرایی کردن این جهیز تو محصولات بی ام و است. درحال حاضر، بی ام و روی ۳ سنخ جهیز بخاطر خودروهای آینده ی خویشتن فقره می درنگ. اولی سیستم برق ۴۸ ولت، دومی سیستم پلاگین هیبرید و سومی خودروی تمام برقی است.



مدیر اجرایی ام پاور زمان دقیق دخول به بازار اولین ثمر الکتریکی ام پاور را اخبار نکرد ولی گفت زمان زیادی تا معرفی چنین خودرویی ابدی نمانده است. وی همچنین رمز ای به اینکه ابتدایی خودروی ام پاور که از نیروی الکتریکی استفاده خواهد کرد، کدام سری خواهد بود، نکرد ولی مقدور است بوسیله زودی خودرویی مفهومی معرفی شود و درون آینده خودروی برقی جدیدی هم براساس آن معرفی کردن شود.



مدیر متاخر ام پاور از شرکت نزدیک این بخش با واحد خودروهای i بی ام و نیز خبر داد؛ ضمن اینکه این دو واحد در ساخت خودروی فرمولا E با هم شریک شدن دارند. به گفته ی فلش، هر چیزی امکان پذیر است و حتی امکان پذیر است نسخه های M از خودروهای i تولید شوند. مارکوس فلش از تمایل خود بخاطر تولید یک ابرخودرو با برند بی ام و نیز اطلاع انصاف اما گفت که این غرض تاکنون مورد اتفاق مدیران رده بالا استراحت نگرفته است و فعلا مظفر نشده چراغ سبز را بخاطر مبدا این طور پروژه ای ستاندن کند.

 بیشتر بخوانید:رقابت آئودی با بی ام و برای تامین خودروهای جماعت فوتبال بایرن مونیخبرند تیونینگ محصولات فولکس واگن با نام M52 نحو اندازی شدمینی JCW کلاب من و کانتری غلام ۲۰۲۰ معرفی شدندسرمایه گذاری ۹۰ میلیون دلاری هیوندای و کیا در ریمک برای ساخت خودروی الکتریکیبحث برانگیزترین خودروهای تاریخ بی ام و
آشنایی با نویسندگان بزرگ، ما را بوسیله جهانِ آن‌ها نزدیک‌تر می‌کند و طبعاً درک بهتری از آثارشان بوسیله دست می‌دهد. در این نخستین پیغام از سلسله مقالات «آشنایی با نویسندگان دنیا» می‌خواهیم شما را با نویسنده‌ٔ پرآوازهٔ ژاپنی، هاروکی موراکامی و در ادامه، سبک نویسندگی و آثارش آشنا کنیم. با ما همراه باشید. حتما بخوانید:تاریخچه قمارباز پی داستایوسکی؛ کتابی برای دوستداران رمان روسیهکتاب پیرمرد صد ساله ای که از دریچه بیرون پرید و مخفی شد؛ رمانی پرهیجان با چاشنی طنزکتاب صد سال تنهایی؛ شاهکاری جاودانه و بی‌بدیل داخل ادبیات جهان

مطالعه‌ٔ آثار نویسندگان گوناگون جهان همواره جذابیت ویژه‌ای دارد. خواندن این کتاب‌ها ضمن اینکه ما را با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های متفاوت آشنا می‌کند، تأثیر بسزایی درون جهان‌بینی و درک ما از ادبیات دارد که این، به‌دلیل قلم و اندیشه‌ٔ نویسند‌ه‌هاست که آن را درون قالب کلمات به ما نشان می‌دهند. زندگی‌نامه هاروکی موراکامی سبک‌شناسی آثار موراکامی شناساندن آثار هاروکی موراکامی زندگی‌نامه هاروکی موراکامی

موراکامی درون کیوتوی ژاپن و درون سال ۱۹۴۹ به دنیا آمد. پدر و مادرش آموزگاران شعر ژاپنی بودند و البته بسیار مقید به سنت‌ها و نزاکت ژاپن. موراکامی اما چندان علاقه‌ای بوسیله ادبیات ژاپن نداشت و از سنت‌ها بی آرامی فراری وجود.

او درون دانشگاه توکیو، در رشته‌ٔ ادبیات انگلیسی تدریس کرد. هاروکی به موسیقی، آن‌هم از سنخ جاز، علاقه داشت و همچنان هم دارد؛ تا جایی‌ که در جوانی یک کلوپ جاز راه‌اندازی کرد و بوسیله کسب درآمد از سیاق آن پرداخت. از دیگر علایق او می‌توان به ورزش دو اشاره کرد که جزو برنامهٔ روزانه‌اش است. موراکامی، افزون پیاده شدن نویسندگی، دستی اندوه در ترجمه دارد؛ او کتاب‌های زیادی را که معروف‌ترین آنها ناتور دشتِ سلینجر است، ترجمه کرده است. ماجرای نویسنده‌شدن موراکامی

هاروکی موراکامی مقدماتی وعده در سال ۱۹۷۹ دست بوسیله قلم شد و ابتدایی اثرش، «بشنو آواز باد را» نوشت. او در همین آغاز کار، چیره به ستاندن جایزه‌ٔ نویسندگانِ تازه‌کار، یعنی گونزو شد. این پیروزی که به مزاج موراکامیِ جوان دلگشا آمده حیات و استعدادش را در این زمینه شکوفا کرده بود، سبب شد تا کلوپش را بفروشد و به‌صورت جدی و تمام‌وقت به نویسندگی مشغول شود.

او بعدها داخل کتاب دیگرش، «از دو که حرف می‌زنم، از چه حرف می‌زنم» درمورد نویسنده‌شدنش نوشت: «حوالی یک‌ونیم بعدازظهر اول آوریل سال ۱۹۷۸ بود. اون روز تویِ استادیوم جینگو بودم… اون روزها استادیوم هیچگاه نیمکتی نداشت؛ فقط یه چمنزار شیب‌دار بود. عزب روی چمن دراز کشیده بودم؛ آبجوی خنک می‌خوردم و هرازگاهی بوسیله کرسی نگاه می‌کردم. ورزش اولِ جزئی از جمله بود بین تیم پرستوها و هیروشیما کارپ. یادم می‌آد که دیوهیلتون، توپ‌زنِ اول پرستوها بود. هیلتون از خط چپ زمین توپ زد و درست داخل همین لحظه، روحی بوسیله سرم زد: من می‌تونم شعر بنویسم.» سبک‌شناسی آثار موراکامی

ریختگی هاروکی موراکامی در نوشتن رمان‌ها و داستان‌هایش، سوررئال یا فراواقع‌گرایانه است. در این ریختگی از نوشته‌ها، نویسنده چندان به واقعیت‌ها پایبند محو و به‌جای بهره‌گیری از جادو بخاطر هزیمت از واقعیت‌ها بیشتر از ناخودآگاه خود بهره می‌گیرد؛ بوسیله این رخ که به ناخودآگاه خویشتن سیر کرده و به‌جای تابعیت از عقل خواه حس‌ها، از آنچه که در ناخودآگاهش می‌گذرد، برای ایجاد شخصیت‌ها و رویدادها بهره می‌گیرد.

به همین دلیل، در آثار نویسندگانی مانند موراکامی که در این سبک قلم می‌زنند، گاه رویدادها و شخصیت‌هایی می‌بینیم که خیلی عقلانی نیستند. موراکامی خویشتن داخل این‌باره می‌گوید: «این یک‌جور بداهه‌نویسی آزاد است؛ هرگز طرح نمی‌ریزم. هرگز نمی‌دانم صفحهٔ پس ازآن چطور از آب درمی‌آید. خیلی‌ها حرفم را باور نمی‌کنند. اما کیف نگاشتن رمان یا داستان در همین نکته است. مربوط به نمی‌دانم بعد چه اتفاقی می‌افتد. من به جست‌وجوی نوایی پس از نوای دیگر هستم. گاهی که شروع می‌کنم نمی‌توانم مشت بکشم. مثل آن است که از چشمه‌ای بجوشد. زیاد طبیعی و آسان جاری می‌شود.» حال‌وهوای رمان‌ها

فضای رمان‌ها و حتی داستان‌های کوتاه موراکامی فضایی تاریک و رازآلود و لبالب از پرسش است که شخصیت‌های آن همواره در تکاپوی یافتن گمشده خواه راه‌حلی برای پرسشی هستند. ماجراهای کتاب‌های موراکامی کشش و گیرایی ویژه‌ای دارند که دید مخاطبان یدکی را در سراسر جهان به خود جلب کرده‌اند. این به‌دلیل ارتباطی است که مخاطب با آنچه از ناخودآگاه موراکامی تراوش کرده و به‌شکل کتاب درآمده است، قائم می‌کند. جالب است بدانید موراکامی بیشتر به‌عنوان نویسنده‌ای بین‌المللی شناخته شده است تا نویسنده‌ای محلی که مختص اتیکت ژاپن بنویسد. از همین رو، مخاطبِ آثار او خیلی از ژاپن و فرهنگ جامعه‌اش دستگیرش نمی‌شود؛ بلکه با مسائلی روبه‌روست که درون همه جای دنیا دیده می‌شود و قابل‌درک است. نقد به جامعهٔ سنتی ژاپن

داخل فداکار آثار موراکامی، نقد بوسیله جامعهٔ سنتی ژاپن به‌خصوص داخل دههٔ ۱۹۶۰ که او دوران جوانی‌اش را در آن سپری کرده، به‌خوبی دیده می‌شود. در یکی از داستان‌های کتاب «چاقوی شکاری»، مستقیم به آن دوره اشاره می‌کند و از مشکلات آن زمان می‌گوید: «شبیه هر نسلی همه‌جور آدمی با همه‌جور معیاری وجود داشت؛ ولی تباین بزرگ دههٔ شصت با دهه‌های قبل و بعد این بود که قانع شده بودیم نصیب می‌شود بوسیله همه‌ٔ این اختلاف‌ها غلبه کرد.» حتما بخوانید: شناساندن کتاب ما همه باید فمینیست باشیم نسوان داخل آثار موراکامی

زنان در رمان‌های هاروکی موراکامی جایگاهی ویژه‌ دارند. او می‌کوشد حال‌‌وهوا و زندگی زنانی را که گرفتار روزمرگی، فرهنگ و سنت‌های قدیمی هستند، توصیف کند. از دلایل محبوبیت موراکامی و آثارش شاید همین درک او از همهٔ قشرهای اجتماع باشد. در واقع، او شخصیت‌های اصلی کتاب‌هایش را اگرچه داخل فضای سوررئال می‌سازد؛ اما آن‌ها را از بیرونی جامعه برمی‌گزیند. ازاین‌رو، خوانندهٔ خود را از سنخ شخصیت‌ها می‌بیند و این همان چیزی است که نوشته‌های موراکامی را در دنیا و داخل جوامع گوناگون محبوب می‌کند. معرفی آثار هاروکی موراکامی

تاریخچه پین‌بال۱۹۷۳ دومین معلول هاروکی موراکامی است که پس از موفقیتش با تاریخچه «بشنو آواز باد را» منتشر کرد. او در سال ۱۹۸۲ تاریخ «تعقیب گوسفند وحشی» را روانهٔ راسته کرد و با این کتاب بیش‌ از پیش شناخته شد. کتاب، ماجرایی پررمزوراز را روایت می‌کند؛ با این حال، شخصیت‌هایش برای خواننده ملموس و باورپذیر هستند. موراکامی تو این رمان، ژانر معمایی-پلیسی را به ویژگی‌های قبلی آثارش افزایش کرده و جذابیت بیشتری به تاریخ داده است. «جنگل نروژی»؛ عاشقانه‌ای واقع‌گرایانه

پس از انتشار و بخت عمومی نسبت به این کتاب، موراکامی که به دیدن از شهرت و گرفتاری‌هایش فرسوده شده بود، به‌همراه همسرش راهی آمریکا شد تا پس از مدتی دوربودن از هیاهوی شهرت، دست به خلق یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آثارش یعنی «بیشه نروژی» بزند؛ اثری که برضد دیگر آثارش به واقعیت نزدیک‌تر است. جنگل نروژی یک عاشقانه-نمایشنامه درمورد زوجی جوان است که پس از خودکشیِ شناخت مشترک‌شان عمر متفاوتی را تجربه می‌کنند. این پی به‌دلیل فضای واقع‌گرایانه‌اش بیشتر موردتوجه مخاطبان به‌ویژه ژاپنی‌ها صبر گرفت. جالب است بدانید فیلم این کتاب به کارگردانی «ترن آن هونگ» در سال ۲۰۱۰ مخلوق شد. «کافکا تو کرانه»؛ کتابی عمیق با رخدادهای غریبه

موراکامی پس از جنگل نروژی با نوشتن رمان‌های پرمخاطب و محبوبی مانند «کافکا در افق» و«۱Q84» همچنان تو اوج ماند. کافکا در کرانه که ششمین جایزهٔ «فرانتس کافکا» را ستاندن کرد، درمورد پسری پانزده‌ساله‌ است که به‌دنبال پاپا و خواهرش که در بچگی او و پدرش را ترک کرده‌اند، از خانه فرار می‌کند و نیز درمورد پیرمردی که زبان گربه‌ها را می‌داند. تاریخچه پر از رخدادهای عجیب است؛ متشابه باریدن ماهی، حرف‌زدن با گربه‌ها… در ادامه، جمله‌هایی لطیف از این تاریخ را می‌خوانیم:

«بستن چشمانت هیچ‌چیز را تحول نخواهد داد. صرفا به این دلیل که نمی‌خواهی تماشاگر اتفاقات پیرامونت باشی، هیچ‌چیز مکتوم نخواهد شد. در واقع، این وعده که چشمانت را باز کنی، همه‌چیز بدتر از قبل خواهد حیات. حقیقت دنیا این‌گونه است. چشمانت را باز نگه‌دار. فقط یک بزدل است که چشمانش را می‌بندد. بستن چشمانت و ستاندن گوش‌هایت زمان را متوقف نخواهد کرد.»

«وقتی که طوفان تمام شود، داخل بوسیله یاد نخواهی داشت که چگونه آن را دوام آوردی؛ چگونه جان سالم به تو بردی. در واقع، در هیچ‌گاه تامین نخواهی وجود که آیا طوفان به‌راستی تمام‌شده است. ولی آنچه مسلم است، از طوفان که درآمدی، همان آدمی نخواهی بود که پا بوسیله تندباد نهاد. معنی تندباد همین است.» «۱Q84»؛ رمانی یادآور معلول ماندگار جورج اورول

«۱Q84» اما بحث‌برانگیزتر از رمان‌های قبلی است و این بحث از اشتهار آن آغاز می‌شود که تحلیل‌های زیادی درمورد آن وجود دارد؛ ازجمله اینکه این شهرت از تاریخ «۱۹۸۴» جورج اُوروِل اقتباس شده؛ از این جهت که تلفظ Q در انگلیسی قرین مغز ۹ در ژاپنی است. این کتاب هم اثری سوررئال است که به مسائلی مانند مذهب، جامعه و البته خاطرخواهی پرداخته است.

از دیگر آثار هاروکی موراکامی می‌توان بوسیله «جنوب مرز، غرب خور»، «دلدار اسپوتنیک»، «دیدن بکر صددرصد دلخواه تو صبح زیبای ماه آوریل»، «والس رقص اپرا»، «ناحیه عجایب و پایان جهان»، «سانحه پرنده کوکی»، «چاقوی شکاری» «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش»، «مجموعه ادبیات اسرارآمیز توکیو»، «پس از تیرگی»، «قفسه تیره» و «پس از زلزله» اشاره کرد. داخل ادامه بخوانید: بهترین ادبیات های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی
فیلم‌هاSGHAROOOONSGHAROOOON و سریال‌های کره‌ای در میان دوستداران فیلم و سینما ایستگاه خاص خویشتن را دارند، اما گاهی هویدا کردن نیکوترین فیلم‌ها کار سخت و زمان‌بری است. از آنجا که کره‌ای‌ها داخل دو دهه گذشته فیلم‌‌های پرفروش و باکیفیتی تولید کرده‌اند و طرفداران آنها هم روز بوسیله روز بیشتر می‌شود، این پیغام را به شناساندن بهترین فیلم های کره ای اختصاص داده ایم. داخل ادامه، با قریه مورد از بهترین فیلم‌ های کره‌ ای آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید. حتما بخوانید:پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خویشتن کرده‌اندبهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند۲۵ فیلم شایسته صد ۲۱ تاکنون که حتما باید ببینید ۱. پیرپسر (Old Boy 2003)

پیرپسر جزو بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است. فیلمی که تارانتینو جوهر به تمجید آن گشوده و رتبه ۶۷ را بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB تصرف کرده است.



ادبیات فیلم، ماجرای تاجری را روایت می‌کند که به مدت ۱۵ سال تو حجره یک هتل زندانی می‌شود؛ بی‌آنکه دلیلش را بداند. او پس از خلاصی تصمیم می‌گیرد تا انتقام سختی از زندانبانان خویشتن بگیرد.
هالیوود داخل سال ۲۰۱۳ نسخه‌ٔ آمریکایی پیرپسر را با الهام از همین فیلم ساخت. ۲. قطاری به بوسان (Train to Busan 2016)



موفق‌ترین فیلم کره داخل خارج از این کشور، رمان گروهی از مسافران را در قطاری بوسیله مقصد قصبه بوسان روایت می‌کند که باید برای زنده ماندن درون موافق هجوم زامبی‌ها تقلا کنند. این فیلم امتیاز بیش خوب ۹۵ را از سایت روتن قبض کرده است. ۳. بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار (Spring, Summer, Fall, Winter and Spring again 2003)



تو میان جنگل‌های انبوه، یک راهب بودایی به راهنمایی پسری مبتلا است. اما پسر داخل اوج شباب عاشق دختری می‌شود که از دهات برای درمان به صومعه آنها آمده است. او صومعه را زین می‌کند و بوسیله متعاقب دختر به دنیای مدرن مخبر می‌شود. اما یک راهب بالغ بودایی که هرگز قصبه و آدم‌هایش را ندیده، چگونه باید مرحله خاطرخواهی و زندگی تو این جهان ناشناخته را بوسیله حمام بکشد؟

تماشای این فیلم برای ما ایرانیان که به غزل‌های عاشقانه شاعران‌مان آشنایی داریم، یاد‌آور ابیات فراوانی است؛ از جمله این بیت از صائب تبریزی که:

عدل نیست راندنش از پیشگاه خودی/ صائب که پیدایش نقد قلب و قرض فدای تو حتما بخوانید: نیکوترین فیلم های اکشن؛ ۳۱ فیلم معزز برای دوستداران هیجان ۴. امیرالبحر: امواج خروشان (The Admiral: Roaring Currents 2014)



«دریاسالار: امواج خروشان» ماجرای دعوایی تاریخی در سال ۱۵۹۷ میلادی را روایت می‌کند.

می سون‌سین، فرمانده دیز کره‌ای، اسیر نبردی سهمگین با ناوگان مهاجم ژاپن می‌شود. این فیلم را می‌توان نسخه کره‌ای پیکار اسپارتا نامید. ۵. آفتابی (Sunny 2011)



این نمایشنامه کمدی، قصه چندی از دختران دبیرستانی را به تصویر می‌کشد که گروهی به نام «آفتابی» تشکیل داده‌اند، ولی گذر سال‌ها آنها را از حزن استثنا می‌کند. حالا که یکی از آنها در بستر اجل است و نامی (از اعضای گروه آفتابی) تکاپو می‌کند تا دوباره اعضای گروه را کنار غم جمع کند. ۶. مردی از ناکجاآباد (The Man from Nowhere 2010)



داستان این فیلم درباره سرباز سابق نیروی‌های ویژه است که حالا به‌عنوان نگهبان یک امانت‌فروشی ساعت می‌گذراند. درون اثر وقایعی، او درگیر مبارزه با یک قسمت قسمت کردن قاچاقچی اعضای بدن می‌شود تا تنها دوستش را خلاصی دهد. این فیلم امتیاز تمام ۱۰۰ از سایت روتن را دریافت کرده است. حتما بخوانید: بهترین فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار گیتی با داستان‌های هیجان‌انگیز ۷. داستان دو خواهری کردن (A A Tale of Two Sisters)



2003 دو همشیره پس از آنکه مدتی را در بیمارستان سیلان سپری می‌کنند، نزد بابا و نامادری‌شان باز می‌گردند تا زندگی عادی را پی. بگیرند ولی رفتارهای خشن نامادری و یک روح سرگردان، همه‌چیز را به‌هم. می‌زند این تریلر روانشناختی، مرز بین واقعیت و توهم را به چالش می‌کشد و مخاطبانش را با تپش و تردید روبه‌رو. می‌کند. ۸ (میزبان The Host)



2006 پارک هی بونگ، در کنار رودخانه‌ هلا در سئول اغذیه‌فروشی کوچکی. دارد روزی هیولایی خوفناک از اعماق دریاچه بیرون آمده و نوه بونگ را. می‌رباید خانواده او، درمانده و آشفته درون جست‌وجوی نوه.
برمی‌آیند میزبان از جمله بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است که نقدهای مثبت فراوانی بر آن نوشته شده. است. ۹ لحظه‌ای برای بیاد (A آوردن A Moment to)



Remember 2004 این درام عاشقانه و غم‌انگیز، داستان یک زیتون جوان کره‌ای را بازگو می‌کند که یکی از آنها به‌نوعی آلزایمر نادر. مبتلا می‌شود این فیلم، از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای داخل گیشه بوده است؛ طوری‌که دو هفته پیاپی در صدر جدول فروش. راحتی. داشت ۱۰ عشق (ناخوشایند غلام My Sassy)



Girl 2001 این فیلم بر اساس یادداشت‌های کیم هوسیک، دانشجوی مهندسی، مصنوع شده و روایتگر فرازو‌نشیب‌های رابطه. عاشقانه اوست عشق لوس من، جزو موفق‌ترین فیلم‌های گیشه داخل اکراه بوده که الهام‌بخش آثار متعددی درون سینمای کشورهای دیگر مانند ژاپن و هالیوود. شده است در: ادامه بخوانید ۱۸ فیلم تأثیرگذاری که می‌تواند زندگی هر زنی را
زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با ایسنا، تو مورد مصوبه شورا درخصوص الزامشهرداری تهران به شناساندن مکان‌هایی برای ترقی وجود شبانه تو تهران گفت: شهرداری می‌بایست به رابطه اعیاد شعبانیه این مکان‌ها را آماده کرده و درون اختیار عموم قرار می رحم ولی متاسفانه این مهم عارض نداد. با جناب معاونین برنامه‌ریزی، فرهنگی و مدنی و امور مناطق جلسه‌ای گرداگرد خبر مناطق و برنامه شهرداری بخاطر رونق حیات شب هنگام درون آنها برگزار کردیم.

او با بیان این‌که شهرداری تهران اعلام کرده که ۱۲ خال را برای ترقی حیات شب هنگام در رویت خمود ولی فعلا در فاز مطلع ۵ نقطه را بخاطر ماه رمضان در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز خانه دادن آماده خواهد کرد، گفت:  اعضای شورای قریه تهران به ترقی حیات مدنی و شبانه تاکید دارند به‌گونه‌ای که معتقدیم باید تمامی مکان‌های ارائه‌دهنده خدمات به شهروندان اعم از اغذیه‌فروشی، لباس‌فروشی، عکاسی و... در طی شب دایر باشد تا آدم بتوانند از آن استفاده کنند.

اندام هیات رئیسه شورای خانه دادن تهران با رمز به  تفاوت نظر موجود میان مسئولین تصمیم‌گیر با اعتراف این‌که آنها فرض می‌کنند که وجود شبانه عزب جنبه تفریحی و غذایی دارد اما آنچه که بیشتر اولویت دارد، حیات زندگی در شب است، گفت: رویکرد واقعی ما استواری امن ده به خصوص در شب است تا مردم بتوانند از ظرفیت‌های زندگی تو شب استفاده کنند.

نژادبهرام با بیان این‌که شهرداری ۱۲ منطقه را برای توسعه وجود شبانه برگزینی کرده که درون کود نخست عزب ۵ نقطه آن هم‌زمان با ماه رمضان اجرایی می‌شود؛ گفت: از آنجایی که برنامه‌ریزی‌ها بخاطر اجرای طرح حیات شبانه در حال ادا است از اطلاع دادن معروفیت این مکان خودداری می‌کنم ولی قطعا این اسلوب پس ازآن از ماه رمضان تداوم می‌یابد.