امنیت گستران عالم

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارشروزنامه همشهری، از عموم مدعوین این جشن که تاکنون برای شرکت درون تشریفات اعلام آمادگی کرده اند می توان به ایرج طهماسب، رضا کیانیان، احمد مسجدجامعی، رسول صدرعاملی، علی اکبر قاضی زاده، احمد پوری، مصطفی رحمان دوست، سجاد افشاریان، هیوا مسیح، مسعود فروتن، آرش مجیدی، بهاره رهنما، نادر مشایخی، مجید رضاییان، عنایت سمیعی، رضا فیاضی، محمدرضا پورجعفری، امیرحسن چهل تن و... رمز کرد.

علی رزاقی بهار، مدیرگروه مجلات همشهری درباره انتشار یکصدمین عده مجله «همشهری داستان»، گفت: این مجله از شماره ۹۳ تا شماره ۱۰۰ از سوی بخش خصوصی منتشر شده است و ما تو این هفت شماره تکاپو کردیم تا محتوای نامه را حفظ کنیم و تغییری داخل بخش محتوایی نداشته باشیم؛ همچنین تلاش کردیم بخش هایی را استاندارد کنیم. بخاطر مثال تعداد صفحات شماره های مجله به صورت منظم ۲۰۴ ورق است. پیش از این نظمی درون این حوزه  بود نداشت و هربار تعداد صفحات متفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: در عده های متاخر ماهنامه «همشهری داستان» با توجه به نظرسنجی هایی که از مخاطبین انجامش شد، بخش های نوقلمان و داستان اقلیم به محتوای مدلل افزوده شده است. مدیرگروه مجلات همشهری با اشعار خشنودی از حفظ این برند محترم امتداد انصاف: داخل حال حاضر حدود سه ماه است که ما هیچگاه کاغذ تحریر دولتی ستاندن نکرده ایم و همچنان مجله با کاغذ آزاد منتشر می شود. با همگی این تفاسیر در ماه های گذشته و با توجه به چند برابر شدن ارج کاغذ و خرج چاپ، قیمت مجله چندان اضافه نداشته و از ۱۲ به ۱۴ هزار تومان رسیده است.

رزاقی بهار با رمز به سیاق اندازی نرم ادوات «ادبیات»، گفت: درون این اپلیکیشن آرشیو مجموعه داستان های منتشر شده در «همشهری داستان» از عده یک تا عده ۱۰۰ آمده است. این نرم افزار بخش های مختلفی دارد و همچنان همچنین تو حال طولانی شدن است و به رطوبت بسرنوشت شوم دچار کردن صوتی آن همچنین رویه اندازی و در دسترس مخاطبین قرار گرفته است. مدیر قسمت قسمت کردن مجلات همشهری گفت: با توجه به درخواست مخاطبین خارج از کشور و کسانی که سودا نامه کاغذی برای آنها دشوار است، همزمان با ترویج نسخه مکتوب؛ نسخه پی دی اف مجله همچنین داخل چهار یواش افزار تلفن همراه آماده دانلود است.

رزاقی بهار درخصوص برگزاری جشن خاص پاشیدن یکصدمین شماره همشهری داستان، گفت: این مراسم از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه (۳۰ خردادماه) با حضور اعضای شورای قصبه تهران، سردبیران پیشین ماهنامه، رمان نویسان، بازیگران سینما و تئاتر، خوانندگان و دیگر اهالی نزاکت و ادبیات در فرهنگسرای خاطر تهران برگزار می شود. همچنین داخل این رسم نیما رئیسی به اجرای موسیقی زنده می پردازد.
براساس نتایج یک مطالعه داخل دانشگاه بوفالو که از معیارهای قلبی عروقی و پروفایل های دوستیابی ساختگی برای رسیدن بوسیله حاصل گیری کاربرد کرده است، وقتی افراد با گزینه های بیشتری نسبت به آنچه می توانند بوسیله طور مؤثر در نظر بگیرند، رو به رو می شوند، می خواهند یک تصمیم خوب بگیرند ولی درنهایت از تصمیم خویشتن شادمان نیستند. بوسیله گفته ی توماس سلتزمن، پژوهشگر بررسی:برضد فرصت مهیاشده ی معنوی مولود از گزینه های زیاد، ضرورت تفویض کردن، یک پارادوکس فلج کننده ایجاد می کند. شما می خواهید که یک برگزینی خوب داشته باشید اما احساس می کنید که نمی توانید. این ترکیب خطر بالای شکست و اقتدار پایین امکان پذیر است منجر بوسیله ترسی عمیق از گزینش اشتباه شود که می تواند فرایند تصمیم گیری را بوسیله کلی سرکوب کند.

سلتزمن می گوید برای مدیریت این وضعیت بوسیله روبرو کنترل ناپذیر، باید اهمیت نسبی گزینه ها را درنظر گرفت. او می گوید:انتخاب اشتباه یک شام یا یک سریال تاثیری روی وصف شما بوسیله عنوان یک شخص ندارد. در موضع هایی که با گزینه های زیادی مواجه هستید، شاید بهتر باشد که با دستوالعمل هایی محسوس وارد میدان شوید و نیز بدانید که از گزینه ی مورد دید خود چه انتظاری دارید. انجام این طور کار کننده نه تنها ازطریق حذف گزینه هایی که با معیارهای شما متجانس نیست، علت کاهش تعداد گزینه های مقدور می شود؛ بلکه نیز ممکن است انگیزه تقویت توکل و اطمینان از توانایی یافتن گزینه ی مناسب شود.

نتایج پژوهش های گذشته به وضوح مدال می دهند که چگونه اضافه کود انتخاب با نتایج منفی همبسته است اما این پژوهشگران به طور ویژه دو عامل انگیزشی تصمیم گیری را درنظر گرفتند: ۱. آن انتخاب چقدر برای بی مانند ابهت دارد و ۲. افراد تا چه معادل خود را قادر به کشف کردن یک گزینه ی مناسب می بینند.



داشتن گزینه های زیاد، شرایط جذابی به نظر می رسد که مدال از آزادی و استقلال دارد؛ اما گسترش فناوری و ایجاد مجالی بخاطر توسعه ی بازارهایی همانند فروشگاه ها یا مشغولیت های آنلاین، انجام انتخاب را با دشواری مواجه کرده است. جستجوی آنلاین برای یک ژاکت بهاره می تواند هزاران حاصل دربرداشته باشد. درون یک سرویس دوستیابی ممکن است میلیون ها نفر ثبت شهرت کرده باشند. طبق گفته ی مارک سیری، پژوهشگر دیگر مطالعه، طولانی این انتخاب ها مانند یک ایده ی برجسته به دیدن می رسند ولی فقط تا زمانی که مجبور نشوید یکی از آن ها را برگزینی کنید. او می گوید:ما دوست داریم که این گزینه ها را داشته باشیم اما وقتی واقعا بوسیله انتخاب ازمیان آن گزینه های بی شمار مجبور می شویم، وضعیت بهم می ریزد. نتایج پژوهش های دیگر نیز علامت می دهند که پس از تصمیم گیری، اغلب افراد از تصمیم خود راضی نیستند و پژوهش ما نشان می دهد که این تغییر جهت (پارادوکس ذاتی شادمان بودن از گزینش و داخل امتداد لیس رضایت از آن ) تقریبا بلافاصله پس از انتخاب اتفاق می افتد.مقاله ی مرتبط:انتخاب از بین گزینه های زیاد برای مغز انسان مشکل تر است

در این پژوهش، پژوهشگران ۵۰۰ همکاری کننده را به سه گروه آزمایشی مختلف انشعاب کردند. داخل دو گروه معیارهای روان فیزیولوژیکی اندازه گیری شد. سلتزمن می گوید:از شرکت کنندگان خواسته شد که پروفایل های دوستیابی تقلبی را بخوانند و گزینه ی ایده آل خود را انتخاب کنند. از آن جایی که ما از معیارهای روان فیزیولوژیکی کاربرد می کردیم، لازم بود افراد را با انتخابی رو به رو کنیم که نیاز به توجه و انبازی کنجکاو آن ها داشته باشد. این سنجه ها محتوی خیز بیرونی و شدت عملکرد پمپاژ قلب بود. وقتی افراد درخصوص یک تصمیم توجه زیادی از خود نشان می دهند، ضربان قلب آن ها تکثیر می یابد و بیرونی آن ها پایدار تر می زند. سنجه های دیگری بسان اینکه چه ارج خون در حال پمپ شدن است و میزان بسط عروق خونی، نشان دهنده ی سطح اعتماد است. نتایج مدال قسط که هنگام مواجهه با تعداد زیادی پروفایل انتخابی، بیرونی و عروق خونی انبازی کنندگان نیز جلال انتخاب و دشواری آن را آشکار می ساخت.

اگرچه به انجام پژوهش های بیشتری احتیاج است ولی این بررسی می تواند بوسیله ما کمک کند تا وابستگی بین اضافه بار تفویض و نتایج منفی را درک کنیم. سلتزمن می گوید:مطالعه تجربیات لحظه ای افراد ممکن است درنهایت بتواند به ما کمک درنگ که پیامدهای مرتبط با افزودن مرحله انتخاب را بهتر درک، و از آن جلوگیری کنیم.

یافته های این پژوهش درون مجله ی Biological Psychology منتشر شده است.بیشتر بخوانید:واکاوی حس شرم از نگاه علمی؛ چرا بخاطر فدایی برقراری ارتباط، دشوارتر است؟آیا مطالعه کتاب داستان، از شما انسان بهتری خواهد ساخت؟خواب نیمروزی باعث گشایش عملکرد تحصیلی کودکان می شودآیا خاطرات ما از دوران طفولیت واقعی هستند؟درون حافظه صیاد: چه کسی دوست دارد یک شیر را به قتل برساند؟
هرچند هنوز به طور قطعی نمایان زدودن چطور، ولی بنابر استیناف های تازه، حل کردن لغز به تقویت حافظه و سلامتی مغز کمک می یواش و جلوی ضعیف شدن احاطه های شناختی را می گیرد. یافته های پژوهشی که چندی پیش در مجلهٔ جهانی روان شناسی سالمندی منتشر شد، نشان می دهد هر چه افرادِ بالای ۵۰ سال بیشتر بوسیله ورزش هایی قرین سودوکو و جدول کلمات متقاطع بپردازند، عملکرد مغزشان بهتر است. در این مقاله بوسیله پژوهشی دربارهٔ تأثیر محلول کردن جدول و سودوکو بر سلامتی می پردازیم. حتما بخوانید:۱۴ تمرین عجیب بخاطر مغز که شما را باهوش‎تر می‎کندچگونه همیشه حافظه آماده داشته باشیم؟آیا استفاده ۱۰۰ درصد از عدد امکان پذیر است؟

داخل پژوهشی با حضور ۱۹ هزار و ۱۰۰ باهم اتحاد کردن کننده، به افرادی که عادت به حل معما دارند، گوناگون آزمون ها ارائه و از آنها خواسته شد آزمون ها را حل کنند. این آزمون ها را به نعوظ آنلاین به شرکت کنندگان ارائه کردند و از آنها خواستند نتایج و تغییرات را اعلام کنند. بنابر یافته ها، روشن شد هرچه انسان ها بیشتر تبعه محلول کردن انواع لغز متشابه سودوکو باشند، بهتر از عهدهٔ گوناگون آزمون ها برمی آیند. بر مبنای این پژوهش، عملکرد مغزِ افرادی که عادت بوسیله حل لغز دارند پیمانه عملکرد عدد افرادی است که دست کم ۱۰ سال از آنها کبیر ترند. داخل سوی دیگر، در آزمون های مربوط بوسیله حافظهٔ کوتاه مدت، عملکرد مغز معمادوستان معادل عملکرد مغز افرادی وجود که ۸ سال از آنها کوچک ترند.

بنابر گفتهٔ طبیب «آن کربت» (Ann Corbett)، سرپرست پژوهشگران و لله دانشگاه پزشکی اِکستر، پیشرفت وضوح دیده می شود داخل سرعت و دقت عملکردِ انبازی کنندگانی که به حل لغز علاقه دارند. داخل برخی موارد این ترفیع چشمگیر است.

هرچند نمی توانیم مطالبه کنیم که حل این طور معماهایی حدس ابتلا بهزوال عقل را کاهش می دهد، ولی این پژوهش نتایج پژوهش های پیشین را، مبنی بر تأثیر مثبت حل کردن جدول و معما به خشکی امدن عملکرد بهتر مغز برای سال های طولانی تر، تأیید می درنگ.

پژوهشگران مایل اند تحقیقاتشان را با همین مشارکت کنندگان و در عبور زمان امتداد دهند. همچنین می خواهند رابطۀ میان ماندگی معما ها و میزان زمان محلول لغز را بررسی کنند. تقویم نتایج پژوهش

حکیم «جری ادواردز» (Jerri D. Edwards)، لله دانشگاه فلوریدای جنوبی که در زمینهٔ بازی های انتزاعی و اقتدار های شناختی مطالعه می کند، معتقد است بجهت روش استفهام این پژوهش، همبستگی و خیر تصادفی بوده است، نمی نبوغ نتیجه گرفت بازی های معنی سبب عملکرد شناختی بهتر می شوند. به عقیدهٔ او، «این گمان وجود دارد که افرادی که توانایی شناختی بهتری دارند، علاقهٔ بیشتری به این ورزش ها نشان می دهند».

بوسیله گفتهٔ او، «البته افراد با اقتدار شناختی خسته تر حزن به این بازی ها می پردازند ولی هنگامی که با ضعف شناختی روبه رو می شوند، احتمالا به دلیل سرخوردگی مشت از ورزش می کشند».

ادواردز تأکید می درنگ که بر مبنای پژوهش های بالینیِ گسترده که بوسیله روش تصادفی انجام شده اند، مسابقه های شناختی کامپیوتری با هدف افزودن سرعت پردازش، در گذر زمان، تأثیر بهتری تو جلوگیری از کاهش توانایی شناختی در سنین بالاتر دارند.

آن طور که ادواردز می گوید، «برخی توانایی ها قرین مهارت های گفتاری با افزایش سن استواری می شوند. بنابراین، با افزایش طبیعی سن مغز، عملکرد ما در بازی های اصطلاح محور بهتر می شود. به عبارت دیگر، فدایی مهارت های شناختی با افزایش سن کوفته می شوند، از جمله چابکی ذهنی، توجه هم زمان به چند مورد، بی توجهی بوسیله حواس پرتی و احاله توجه از موردی بوسیله مورد دیگر. بنابراین به چالش کشیدن عدد با چنین وظایفی، در عبور زمان، اهمیتی ویژه دارد».

ادواردز بر نقش بازی ها تو تحریک توانایی شناختی تأیید می نرم اما از حیات شواهدی برآمده از آزمایش های تصادفیِ کنترل شده، مبنی بر تأثیر آنها تو بهبود عملکرد شناختی یا کاهش ظن زوال عقل و اقتدار های شناختی، اقرار بی اطلاعی می یواش.

بنابر گفتهٔ طبیب «جسیکا لنگبام» (Jessica Langbaum)، پژوهشگر آلزایمر و یکی از مدیران شالوده جلوگیری از آلزایمر، شواهدی وجود دارند که علامت می دهند عمل فعالیت های محرک توانایی شناختی، متشابه محلول جدول، به محکمی قابلیت هایی مانند فکر، توجه و محاجه کردن کمک می درنگ. آنچه نمی دانیم این است که آیا این تأثیر نتیجهٔ مستقیم ادا این فعالیت هاست خواه نه. نیز بخاطر ما نمودار تراشیدن که آیا عمل چنین فعالیت هایی شروع ناتوانی های شناختی ازجمله نیستی عقل یا انحطاط عقل ناشی از آلزایمر را به تأخیر می اندازد یا خیر.

بوسیله عقیدهٔ او نتایج این پژوهش برازنده توجه است اما نباید فراموش کرد که داده ها را خود همدستی کنندگان عرضه کرده اند و بنابراین ممکن است به تمامی زیبنده تکیه گاه نباشند. تأثیر حل مجرای لنف بر خلق کردن تعادل مغزی



به گفتهٔ دکتر «گایاتری دِوی» (Gayatri Devi)، عصب شناس فنی تو اختلالات حافظه، نکتهٔ کلیدی در مورد عدد در وضعیت طبیعی یا زوال (از جمله خرابی شاگرد از آلزایمر) این است که عملکرد مغز آدم ناشی از موازنه بین وضعیت آسیب شناسی و قدرت شناختی مغز است. به عبارتی، وقتی شرایط آسیب شناسی مغز مشکل است (شبیه ویژگی که دچار خرابی عقل قطعی و پیش رونده است)، توانایی شناختی هرقدر هم که ارتفاع باشد، نمی تواند از شدت پیشرفت بیماری بکاهد.

خوشبختانه بیشتر گوناگون زوال عقل و همچنین آلزایمر، بوسیله کندی پیشرفت می کنند. بنابراین ما فرصت داریم تا با تقویت قدرت عدد و اقتدار شناختی، شروع نشانه ها را بوسیله تأخیر بیندازیم یا بوسیله تمامی از آن جلوگیری کنیم!

حل کردن جدول و دیگر فعالیت های ذهنی یکی از سر های محکمی مغز و افزایش قدرت آن است، همچنان که ورزش جسمانی نیز باعث این استواری می شود. آن طور که دکتر «دوی» می گوید «نکتهٔ بنیادی این است که داخل گذر زمان و با افزودن سن، همچنان به کارکشیدن از عدد و به چالش کشیدن آن امتداد دهیم». لزوما نباید خورهٔ کرهء هوا خواه سودوکو باشید؛ می توانید شفاهی جدید یاد بگیرید یا تحصیل مهارتی بدیع را شروع کنید.

دوی می گوید: «فارغ از اینکه چه فعالیتی ایفا می دهید، وقتی که جریان تان بوسیله اندازهٔ کافی چالش برانگیز باشد، همهٔ بخش های مغز برده کشف کردن نحو حل می شوند. درنتیجه شبکه های مغزی و توانایی شناختی محکمی می شوند. نتیجه گیری

کنار مبنای استیناف اخیر، افراد بالای ۵۰ سال که بیشتر به فعالیت هایی مثل حل کردن جدول و سودوکو می پردازند، عملکرد مغزی بهتری دارند. البته کارشناسان گوشزد می کنند که به دلیل اینکه این پژوهش، به روش همبستگی و نه تصادفی اجرا شده است، نمی توان با قطعیت ادعا کرد که فعالیت های مجرد بوسیله عملکرد بهتر عدد معاون می کنند.

بااین حال، متخصصان معتقدند به چالش کشیدن عدد با فعالیت هایی مثل حل لغز یا گونه های دیگری مانند پرورش زبان، به چابکی معنی و شناختی کمک می کند. بنابراین از ارتکاب فعالیت های ذهنی غافل نشوید؛ از اضطراب حل لغز یا لذت یاد شهود زبانی ابتکاری که بگذریم، این فعالیت ها دستیار می کنند مغزمان تروفرزتر و ذهن مان چابک خیس بماند. در ادامه بخوانید: ۶ گام برای کنترل ذهن و الحاق به موفقیت

مقالات صوتی مجموعه صوتی یادگیری، هوش و تقویت حافظه مجموعه بهینه مقالات «چطور» برای داشتن حافظه ای قدرتمند و تقویت شعور و غلبه یادگیری

مشاهده میوه
یکی از رادیکال ترین مهارت های برقراری ارتباط مفید، کاری و مثبت با دیگران، این است که شنونده مرحمت باشیم. شاید این مقوله به دید آسان و بدیهی بیاید! اما در اصل شنونده بودن کار آسانی نیست. منظور از شنونده وجود داشتن این نیست که فقط گوش مان صدای دست افزار زدن سایرین را بشنود. بجهت درون این صورت اکثر افراد به صورت ذاتی از ابتدا توانایی شنیدن دارند. درحالیکه شنونده وجود داشتن چیزی فراتر از قدرت شنوایی است. شنونده وجود داشتن نوعی توجه و احترام بوسیله گوینده را همراه دارد. از این رو افرادی که شنونده احسان هستند بین دیگران از محبوبیت برخوردارند و داخل جمع دوستان و آشنایان در هر فضایی که باشند، گرامی هستند. درون این مقاله سعی داریم با نمایش ۵ راهکار ساده و کاربردی نشان دهیم که چگونه می توانیم شنونده خوبی باشیم. حتما بخوانید:تقویت مهارت گوش دادن؛ ۱۰ اصلی که شما را تغییر به شنونده سراپا گوش می کندچطور از مهارت داستان گویی برای متقاعد کردن دیگران استعمال کنیمچطور مهارت گوش اعطا کردن حاد را در خودمان استواری کنیم؟ راهکار مطلع: درایت و حواس تان همینجا باشد

وقتی مخاطب انفراد هستید و طرف گفت و گو صبر می گیرید، بوسیله ذهن تان اجازه چرخیدن در فضایی جاهل از موقعیت کنونی تان را ندهید. حکایت این بیت مشهور از سعدی که می گوید: «هرگز بود فراهم غایب شنیده ای، من درون میان جمع و دلم جای دیگر است» نباشید که بخاطر سایرین اصلا خوشایند نیست. برای این حکم لازم است همه مشکلات انحصاری تان را داخل مدت زمان مکالمه فراموش کنید. پیام های تلفن همراه تان را ضربت نکنید. به شبکه های مجازی سرک نکشید. به کارهای ناتمامی که دارید اندیشه نکنید. به فیلمی که شب گذشته تماشا کرده اید یا محتوای آخرین کتابی که خوانده اید غم فکر کردن نکنید. از پرداختن بوسیله مواردی از این قبیل که منجر بوسیله خمیدگی ذهن و غفلت از مصاحبت های گوینده می شود، جدا کف نفس کنید. راهکار دوم: پیشاپیش بوسیله جوابی که باید به گوینده بدهید، خاطر نکنید.

یکی از بدیهی ترین فایده های ما وقتی که مورد صحبت با کسی قرار می گیریم، این است که به جای استماع حرف های او و بوسیله جای درک جملاتی که استفاده می کند، به این فکر می کنیم که وقتی حرف اش را زد، چه جوابی بدهیم. در این صورت بخش زیادی از مصاحبت های گوینده را از دست می دهیم. بهتر است قبل از انجام هرکاری و قبل از آماده کردن جواب دندان شکن، حواس مان را به افکار و عقاید گوینده بدهیم. از آهنگ صدا و تکه کلام هایی که استعمال می کند کیف ببریم. حتی اگر با موضوعی که درباره آن گپ می نرم ضد هستیم، جایز نیست که پیش از پایان حرف هایش به فکر حاضر جوابی باشیم. راهکار سوم: مثل مجسمه بی حرکت نمانیم

منیع است که می گوییم شنونده باید ریه دانگ حواسش را به گوینده بدهد؛ اما این هرگز به معنای خنثی و بی حرکت ماندن نیست. شنونده خوب باید با استفاده از رمز های جاهل کلامی مثل تحرک دادن سر به آماج ثبوت یا رد گفتار گوینده، لبخند کوفتن خواه بالا انداختن ابروها و تحول حالت چشم ها، به گوینده نشان دهد که حرف هایش را می شنود. رمز های غیرکلامی تو واقع توجه و هوشیاری شنونده را صریح می کنند. راهکار چهارم: تا صحبت های گوینده تمام نشده، حرف نزنیم

هیچگاه گوینده ای از اینکه به تعبیر کسی وسط دست افزار هایش بپرد، خوشش نمی آید. از اتیکت تیمار بوسیله دور است که وقتی کسی صحبت می کند، گفته هایش را ناتمام بگذاریم و حرف خودمان را بزنیم. بنابراین بهتر آن است که وقتی عاطفه کردید حرف های گوینده فعلا طولانی شده و مکث تمام کرده است، بعد از چند ثانیه سرتان را تکان بدهید که یعنی حرف های گوینده را شنیده اید و بعد گفتگو کنید. این طور مکالمه ای تا اینکه اگر گوینده و شنونده درباره موضوع مورد نظر اتفاق نظر نداشته باشند بی آرامی کیف پاره و مثبت خواهد بود. راهکار پنجم: اگر بخشی از حرف های گوینده را متوجه نشدید، برداشت شخصی نکنید!

وقتی گوینده درباره موضوعی مبهم و داخل پس پرده صحبت می کند، آنچه به ذهن تان می رسد را حجت نگمارد. بهتر است از او سوال بپرسید یا بخواهید بیشتر تشریح بدهد. صراحتا بگویید که متوجه نشدید. در این صورت بی قراری از ظن برداشت نادرست و پیامدهای سپس از آن در ایمنی خواهید وجود و اندوه اینکه به گوینده نشان می دهید همه ادراک و حواس تان جمع صحبت های او ست.
البته دقت داشته باشید که سوال سوال تان جنبه سرزنش کردن و یا تکذیب کلام گوینده را نداشته باشد. متجاوز نرم و با استفاده از قاموس منعطف و به دور از انعکاس برداشت انحصاری خودتان سوال بپرسید. جمع بندی

این ۵ راهکار بوسیله شما کمک می کند که شنونده خوب و محبوبی باشید. البته گاهی در گفتگو های دوستانه، وقتی چند نفر بعد از مدت ها همدیگر را می بینند، مقدور است چند مورد از این راهکارها مورد توجه واقع نشود و پیامد منفی حزن در پیش نداشته باشد. ولی پاسداری این راهکارها داخل مکالمات دو نفره و زمانی که بین گوینده و شنونده صمیمیت زیادی بود ندارد به شدت وصیت می شود. «اپیکتتوس» فیلسوف یونانی تو باب عظمت شنونده وجود داشتن می گوید: «ما ۲ شنوایی داریم و یک دهان؛ بنابراین باید یکی بگوییم و ۲ تا بشنویم.» راهکارهای فوق بوسیله نیکی تو این تئوری نهفته است. کافی است اندکی روی ضابطه های خود فرمان کنیم تا دست از گوش دادن صدای دیگران و پرحرفی برداریم و شنونده خوبی باشیم. بخاطر برقراری بستگی طرز کار و کارگر با سایرین باید این تئوری را آویزه گوش مان کنیم. در ادامه بخوانید: ۱۵ عبارتی که باعث می شود سایرین به شما اعتماد نکنند

مقالات صوتی مجموعه صوتی مهارت های برقراری مناسبت با هرکسی که بخواهید می توانید ارتباطی موثر برقرار کنید

مشاهده علیه
AASGHAپسOOOONGHAازOOOON آن که نصیب و قسمت فرانسه به برهان فروپاشی ادغام همکاری های خودروسازی رنو و فیات کرایسلر مورد انتقاد قرار گرفت، حالا تلاش می کند تا از استراتژی خویشتن در مقابل این اتهام دفاع بطی ء بوسیله. گزارش رویترز به نقل از منابع مطلع از مذاکرات، قضا و قدر فرانسه که ۱۵ درصد سهام رنو را در جوانمردی دارد، با درخواست تضمین ها و امتیازات متجاوز از حدی که فیات کرایسلر آن را زیاده خواهی می دانست، غلط وقار مرتکب شد چند. 

ساعت پس از آن که دسته FCA پیشنهاد ادغام را پس گرفت، یکی از مقامات فرانسوی از جان الکان مهتر هیئت مدیره فیات کرایسلر درخواست بازنگری کرد، ولی این خواسته رگه شد برونو. لِمایر، وزیر دارایی فرانسه داخل این بن گفت که دولت فرانسه در مذاکرات به صورت سازنده شرکت کرده است؛ ولی آن ها آماده ایمنی و پذیرفتن توافقی بدون تائید و رضایت شریک قدیمی رنو، شرکت نیسان نبودند خودروساز.



ژاپنی اعلام کرد که از ارائه هرگونه نظری درباره پیشنهاد ادغام خودداری می درنگ اصلاح. ادغام امکان دسترسی فیات کرایسلر بوسیله فناوری خودروهای الکتریکی رنو را فراهم خواهد کرد و خودروساز فرانسوی همچنین می تواند بوسیله کمی از برندهای سودآور جیپ و رم دست یابد، ولی سطح همکاری باتوجه به متشرک بودن نیسان، تحت واکنش فراغت می گیرد منابع. نزدیک به فیات کرایسلر، شکوه موضع نیسان را کاهش داده و طالع فرانسه را به دلیل فروپاشی این سودا مستنطق کردند، که نیز می تواند درون دنباله روابط مرموز بین دو شریک شدن را بدتر از قبل درنگ هیئت. مدیره رنو درون بیانیه ای اعلام کردند از مهیا نشدن امکان ادغام مایوس شده اند و افزودند که فرع فیات کرایسلر، جذابیت این همدستی را برجسته کرد ارزش.



سهام گروه خودروسازی PSA، شریک شدن مادر شرکت های پژو، سیتروئن و برند لوکس DS، روز پنج شنبه افزایش یافت، زیرا تحلیلگران احتمال می دادند که فیات کرایسلر پس از رد شدن پیشنهاد ۳۵ میلیارد دلاری خود برای ادغام با رنو، بوسیله جانب PSA لول نرم Jefferies.

داخل این باره نوشت هر:دو طرف نیاز به ادغام یا تصرف مالکیت را منشور کرده اند و ممکن است به پشت فرصت های دیگری باشند اگر. نیسان عایق خرید (رنو و فیات کرایسلر باشد،) بحث های پیشین درباره ادغام PSA FCA-می تواند دوباره از قانون گرفته شود ما. انتظار داریم نرخ سهام هر دو شرکت به این خبر واکنش منفی علامت دهند؛ ولی فیات کرایسلر از گزینه های استراتژیک گسترده تری بهره می برد و سهام رنو نیز در معرض خطر کاهش کوتاه مدت استراحت دارد مقاله.

های مرتبط فیات:کرایسلر پیشنهاد ادغام ۳۲ میلیارد یورویی به رنو دادرنو به ظهر تصاحب نیسان و ادغام با فیات کرایسلر است اسفند

ماه گذشته و هنگام برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو، شایعاتی از خواهش PSA بخاطر ادغام با فیات کرایسلر در همه جا پیچید مایک. منلی که پس از اجل سرجیو مارکیونه زمام امور فیات کرایسلر را به دست گرفته است، از تمایل خویشتن برای بررسی گزینه های مشارکت صحبت کرد البته. این ها همگی پیش از آن بود که فیات کرایسلر پیشنهاد ادغام با رنو را مطرح کند؛ حالا تو شرایطی که پیشنهاد این طور توافقی از روی میز طرفین برداشته شده، غریزی است که باز حزن توجه به جانب PSA جلب می شود براساس.

گزارش رویترز، قیمت سهام PSA پس از انتشار خبر الغا ادغام، ۱ ۵/درصد افزایش رک کرد؛ بها سهام رنو تو همین زمان ۷ درصد کاهش یافت، درحالی که ارزش سهام فیات کرایسلر در بورس اوراق بهادار میلان با ۳ درصد کاهش همراه شد فیات.

کرایسلر در بیانیه ای اعلام کرد که شرایط دیپلماتیک فرانسه هم اکنون بخاطر این ادغام و ادامه موفقیت آمیز همکاری وجود ندارد باتوجه. به تائید قفا نشینی از پیشنهاد ادغام با رنو در بیانیه گروه فیات کرایسلر، باید دید که این شرکت به جانب ادغام با یکی دیگر از خودروسازان فرانسوی، یعنی PSA حرکت می کند خواه خیر چنین. 



افکاری به همین ترتیب توسط مکس واربرتون، تحلیلگر Bernstein Research داخل نشریه فوربس اعلام شد انتظار:می رود که پژو سیتروئن بار دیگر بوسیله یکی از امیدوهای خیالی فیات کرایسلر برای شریک بعد اینده تبدیل شود بیشتر.بخوانید نگاهی:عمیق به جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰عملکرد فرسوده جیپ رانگلر ۲۰۱۹ در آزمایش تصادف ANCAPفیات کرایسلر پیشنهاد ادغام ۳۲ میلیارد یورویی بوسیله رنو دادمدل تولیدی رنو آرکانا برای راسته روسیه رونمایی شدرنو مگان R R.S. S-R Trophy R رکورد سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلو در نوربرگ رینگ
پخش حی:

سایت Farsi.Khamenei.ir

اینستاگرام @Khamenei_ir
مثلا ساعتی بعد از عادات دفن میترا استاد شایعه شد که چرا پیکر وی بوسیله این زودی از سویپزشکی قانونی در اصالت خانواده اش قرار گرفته است یا اینکه چرا نجفی با گذشت ۳روز بعد از جنایت برای بازسازی عریضی به محل وقوع جرم منتقل شده و ...

پرونده های قتل روندی روشن و تخصصی را هنگام می کنند که این روند با وقوع ترور آغاز می شود. معمولا شهروندان پس ازآن از مواجهه با کشتار آن را به نماینده گزارش می دهند و پلیس همزمان با حضور در محل حادثه ماجرا را بوسیله بازپرس کشیک ترور معارفه می دهد. اگر احتیاج به مطالعه چیز پهن جنایت باشد، بازپرس همراه تیمی از افسران اداره آگاهی و تشخیص هویت و درصورت ضرورت یک پاسبان از پزشکی عرفی داخل نگرش جنایت مجهز می شود.

در مواردی که کشتار با سلاح گرم اتفاق افتاده باشد از کارشناس زنجیر همچنین برای بررسی صحنه قتل کمک محزون می شود. پلیس پزشکی قانونی برای از بین نرفتن آثار تو صحنه حضور پیدا می کند؛ چراکه ممکن است با بخشیدن زمان برخی از این آثار داخل لاشه از بین برود. در نهایت اگر در همان جنین مقدماتی بازپرس به فردی درخصوص عمل کشتار مظنون شود، دستور بازداشت وی و در امتداد رخصت احاله لاشه به پزشکی قانونی صادر می شود.

این روانی ثابت و مشخصی است که درخصوص همگی پرونده های جنایت انجام می شود. اما درخصوص پرونده آقای نجفی این سؤال مطرح شده که چرا جسد بوسیله این زودی به قوم مقتول تحویل داده شده است؟ باید توجه داشت که پس از ارجاع لاشه به پزشکی قانونی درصورت نیاز کالبدشکافی و معیار برداری بخاطر سم شناسی عمل می شود؛ هرچند همگی این اقدامات به سنخ قتل و شرایط لاشه رابطه دارد اما نمونه هایی که برای ایفا تحقیقات حاجت باشد، برداشته می شود؛ مثلا درصورتی که جنایت با زنجیر گرم اتفاق محذوف باشد، کالبدشکافی باید  در حضرت کارشناس غل عمل شود. همچنین در پزشکی عرفی از جسد رادیوگرافی انجام می شود تا با تهیه عکس های تخصصی مسیر ورود و خروج گلوله بی پرده شود.

پس از پایان کار پزشکی قانونی و نمونه برداری و انجام آزمایش های اولیه درحالی که مقدور است هنوز نتایج آزمایش ها ظاهر نشده باشد (چراکه فداکار از این آزمایش ها زمانبر است و می شود با استفاده از مدل هایی که محزون شده آن را ارتکاب رحم) جواز دفن صادر و جسد بوسیله خاک ودیعه می شود. در نهایت با معین شدن جهت فوت که گاه ممکن است تا اینکه تا ۲ ماه طول بکشد، پزشکی قانونی گزارش خود را ارائه می بطی ء.

با اینکه معاینه جسد تو پزشکی عرفی یکی از رادیکال ترین بخش ها در تحقیقات جنایی است، ولی شاید تحقیقات از بازپرس عمده ترین حصه باشد. تحقیقات داخل این جرایم منحصرا درون صلاحیت مستنطق است که ذیل نظارت دادستان ادا می شود. در روند تحقیقات چنانچه متهم شناسایی شده باشد، توسط قاضی پایین تر بازجویی صبر می گیرد. در این موارد به دلیل درک موضوع و اینکه جان یک نفر اندوهناک شده و استراحت است فرد دیگری (متهم) داخل معرض قصاص استراحت گیرد، بازجویی ها بوسیله دفعات اعاده می شود و معمولا بازپرسان بارها سؤالات اولیه را از متهم می پرسند تا با جواب وی، برای بازپرس محرز شود که قتل توسط وی رخ داده است.

وقتی تحقیقات بدوی بازپرس کامل شود با مستندات ازجمله نظریه پزشکی قانونی و آثار و شواهدی که جمع شده برای اینکه مشخص شود آیا بیان مستنطق منطبق با واقعیت است خواه خیر صحنه جنایت بازسازی می شود.

تو جنین بازسازی صحنه، متهم براساس اعترافاتی که انجام داده تو پیشگاه قاضی و عوامل نمره هویت نحوه ارتکاب قتل را علامت می دهد. بازسازی عریضی ترور از ۲حیث حائز اهمیت است؛ اول اینکه بازپرس که قرار است تصمیم نهایی در مورد مجرمیت متهم را بگیرد باید بوسیله نوعی اقناع وجدانی برسد که ادعای متهم درباره نحوه قتل مطابق با همانی باشد که داخل تحقیقات علمی به مشت آمده و دوم اینکه بعضی از متهمان سپس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا، طی محاکمه در دادگاه کیفری یک، معصیت ارتکاب جرم می شوند و دعوی می کنند که تحقیقاتی که داخل دادسرا ارتکاب شده زیر تأثیر فشار یا اذیت بوده اما بازسازی عریضی قتل می تواند قضیه فرار از مجازات را خنثی کند؛

چون نحوه کشتار توسط شخص بازپرس علامت داده می شود و با تمهید عکس و فیلم مستند می شود و وقتی مطابق با همانی باشد که درون بررسی علمی عریضی جرم و نتیجه پزشکی قانونی(درخصوص نحوه ورود گلوله به بدن مقتول خواه وارد آمدن ضربه چاقو و...) بوسیله مشت آمده است، جایی برای حاشا درون دادگاه نمی ماند.

وعده پایانی تحقیقات از متهم در دادسرا صدور قرار نهایی و کیفرخواست است. به این شکل که سپس از آنکه برای قاضی مسجل شد که بی نظیر مرتکب ترور شده دیدن خود را در قالب قرار نهایی صادر می کند و دادستان یا پلیس او پس از وارسی قرار درصورت ائتلاف با آن با صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه کیفری می فرستد تا داخل آنجا متهم محاکمه شود. یکی از پرسش هایی که داخل ضبط آقای نجفی مطرح شده این است که چرا فردی که سرشناس است یا خودش با پای خودش به نماینده آگاهی رفته تا پیش از سیاست باید گرفتار شود که پاسخ روشنی دارد. صبر متناسب برای افراد بازپرس به قتل، قرار بازداشت فوری است.

چه بی نظیر دستگیر شود یا تسلیم یا گمنام باشد و نامی. باید توجه داشت که گاهی مقدور است همگی این تحقیقات زمانبر باشد و عدم آشنایی با این مسئله ممکن است باعث اظهارنظرهایی شود که تنها خراج آن زیان اور کردن افکار عمومی است. در این طور پرونده هایی افکار عمومی باید منتظر بماند تا نتیجه تحقیقات فاحش و اخبار شود و افراد و رسانه ها نیز نباید شتاب زده درباره سیلان تحقیقات قضاوت کنند که نتیجه این اقدام چیزی سوا پیچیده کردن ماجرا و خمیدگی افکار عمومی محو.
به گزارش ایسنا، مسعود دشتبان شامگاه سه گانه شنبه هفتم خردادماه جاری داخل سن ۷۲ سالگی بر اثر مصیبت سرطان کوچیدن.

این بازیگر طراح متولد ۱۳۲۶ در شهر همدان، فارع التحصیل دانشکده هنرهای زیبا بود، که تجربه طراحی پوستر فیلم های سینمایی و پویانمایی کوتاه و بلند و برگزاری نمایشگاه های تکی را تو کارنامه صنف ای خویشتن دارد.

داخل ابتدای مراسم تشییع پیکر او که صبح پنجشنبه نهم خرداد برگزار شد، کامران ملکی، هیکل هیئت مدیره ساختمان سینما که به عنوان قوطی پیشگاه داشت، اشعار کرد: امروز درون ماه میمون رمضان به مشایعت مردی آمدیم که همواره به دنبال عاطفه و مقصود هایش در هنر رفت. مطمئناً جشنواره فیلم فجر و بسیاری از فیلم های سینمای ایران که پوسترهایشان توسط دست های هنرمند او ساخته شد، گالری هایی که آثار ارزشمند او درون آنجا به نمایش گذاشته شد و دوستانش، ابد او را به یاد خواهند داشت.

در ادامه، امیر اثباتی، برنامه ریز صحنه و دکور سینما، با عزت تسلیت جابجایی این ستاره به قوم و دوستان او بیان کرد: مسعود از خاندان قدیمی گرافیست های قدیمی همدانی بود که داخل تهران کار می کردند. فداکار از آنها اکنون دیگر در کنار ما نیستند و برخی نیز همانند قباد بلیغ هنوز فقره می کنند. تصویری که من از او دارم، متعلق به ۴۰ سال پیش است که استراحت وجود پوستر نمایشگاه یکی از دوستانمان را کار کنیم و او با روی باز این کار را کرد. تصویری که از او دارم، آدمی پرشور و پر تحرک وجود که همیشه به پشت کمک و انجام ایده های جدید خود بود. ارتباط زیادی نداشتیم ولی چند باری حزن را دیدیم.

او اضافه کرد: طراحی فیلم 《هی مجرا》 باعث شد که همکاری حرفه ای داشته باشیم. کارهای یدکی کرده و قطعاً دیگر دوستان این را بوسیله تفکر خواهند داشت. داخل شایسته کردن ای که تصویر آدم ها در حیثیت چند لحظه می تواند مخدوش شود، عرض افرادی مانند او را بدانیم که داخل ذهن ها می مثل.
مسعود پیازچه جوزانی، کارگردان سینما، بیان کرد که کار سختی است که بخواهد درباره یک گرافیست، یک نقاش، یک مجسمه ساز و یک فیلمساز انیمیشن که همدم او بوده صحبت کند.
او ادامه داد: بعضی آدم ها بی نهایت استثنا و متفاوت اند و درونشان مانند چشمه زلال است و به انسان و انسانیتی که دودمان ما می شناسد، نزدیک تر هستند. یک وهله که یکی درباره فیزیک کوانتوم توضیح می داد، گفت که تو آن، ذرات با هم برخورد می کنند و یکدیگر را جذب می کنند. سوال این بود که آیا این امر اتفاقی است؟ من که چیزی از کوانتوم نمی دانم ولی احساس می کنم که ما همان ذراتیم و هیچ اتفاقی حلق که به تیمار جذب شویم. الآن با ورود گوشی ها، رفاقت ها سطحی شده است. رفاقت بوسیله این است که بدانید با هم هستید و مثل هم فکر می کنید.

جعفری جوازنی درون همین راستا افزود: مسعود همین روش بود. سال ۶۲ که به ایران بازگشتم، یک دفتر بوسیله ما دادند که کارهایی را در آن انجام دهیم. داخل آنجا بود که او نیز به عنوان گرافیست بوسیله جمع ما اضافه شد و چه کسی بهتر از او؟ آرزوهایی داشتیم و می خواستیم کران های جدیدی را مدل سازی کنیم. کتاب هایی دنبال آن ساختمانی وجود که یک روز آمدند همه را همین طوری جمع کردند و سوزاندند، گرچه چیز خاصی نداشتند. غلام بغض کردم ولی مسعود آمد و گفت: 《مسعود جان! این ها فقط کاغذاند، کتاب را که نمی استعداد آتش زد.》 از آنجا وجود که رفاقت ما آغاز شد. او ابد لبخند می زد و می خندید. مسعود دشتبان با عشق امر می کرد. او یک مرد بزرگ و ایران دوست بود و به فرهنگ ایرانی خاطرخواهی می ورزید و با آن عمر می کرد. آرزو می کنم که قرین او باشم ولی نمی توانم. او می گفت خاک بابای سایرین که ایراد می گیرند ولی ما باید خلق کنیم، در مدت زمانی تاریخ ما را به یاد خواهد آورد.
این کارگردان سینما با بغض گفت: می دانم که الآن یک مکان همین جا هستی و می گویی که غلام دارم زیاد حرف می زنم. تو جای قباحت نمی توانی بروی، چون پاک بودی و ایجاد کردی. از تو ممنونم که کنارم بودی و باعث شدی من ورزیده منحوس.
طبیب مهدی رحیمیان نیز فقدان این هنرمند را دلداری گفت و دنباله عدالت: افتخار آشنایی من با او به میانه های دهه ۶۰ برمی گردد. زمانی که درون موسسه ندا و سیما کار و درس می کرد. گاهی دور و گاهی نزدیک بودیم. روحیه لطیف، مزاح گو، مسرور و هنرمندانه او بود که درون بین دوستانش یاد می شد. هیچ گاه کسی سوا مرحمت از او یاد نمی کرد. از معدود هنرمندانی حیات که الآن ناچیز معلوم می شوند. خلاقگر و بوسیله نوعی در هنر خود صنعتی گر وجود و مردم را از کارش حیرت خورده می کرد. دانشجویانش متجاوز بوسیله او دلبستگی مند بودند. فداکار از دوستان می روند و جایشان همیشه تهی خواهد بود ولی برخی یادگاری هایی می گذارند که قدیم بوسیله نیکی از آن بوسیله یاد خواهیم کرد. هنر او و خاطراتش سرمایه وقفه که از او به یاد خواهد ماند و یادش گرامیست.

محمدرضا فیروزه ای - عضو هیئت مدیره نقاشان کشور - همچنین اشعار کرد که ابتدا به همکلاسی خود، خانم مهدوی تسلیت می گوید و افزود: او تنها خاص سینما نبود و در نقاشی مدل سازی صنعتی و… نیز فعالیت داشت. دو تصویر بالاسر تشریفات دو چهره متفاوت از او را نشان می دهند. یکی چهره ای زیاد جدی و دیگری چهره ای مهربان. او از انسان های بزرگ خطه زاگرس است که آمده و فعالیت کرده. او در دکه و محل کار خودش فعالیت هنری می کرد و هر بار به خانه هنرمندان می آمد مفرط شدید صحبت می کرد که چرا فلان کار را نکردی. سپس مشفق می شد و از کارهایی که کرده وجود می گفت و واقعاً ذوق می کرد. آیا ما واقعاً قدر هم را می دانیم؟ آیا می دانیم درون چند سال گذشته چه بوسیله او گذشت؟ نمی دانم چرا در مرزوبوم هنر هوای هم را نداریم و تا وقتی هستیم حواسمان به هم نیست. بیاییم غره تمرین کنیم که هوای حزن را داشته باشیم. ما همه زیر یک سایبان ارشد به نام هنر با هم جمع شده و با هم فرقی نداریم.

اسماعیل شرعی - جثه هیئت مدیره آسیفا - همچنین داخل دنباله گفت: من دانشجوی او بودم و از او خیلی چیزها یاد گرفتم و درون مرزوبوم انیمیشن بوسیله او مدیونم. اجتماع انیمیشن فقدان او را تسلیت می گویم. حالم کثرت خوب ازاله و نمی توانم خیلی برای او گپ کنم. او جواهری بود که از مشت رفت ما از این اساتید اندک نداریم و باید درون زمان حیاتشان به آنها ارج دهیم و عزب تو زمان مرگشان به رسوم آنها نرویم و قبل از آن به سراغ آنها برویم. او تو مملکت های مختلف تخصص داشت و برای من فرصت خیلی خوبی بود که از علم او استفاده کنم. در حوزه آموزش بیش بخشنده بودند و بوسیله من هم یاد دادند که چگونه با دانشجویانم فرمان کنم. سوای اینکه دانشجوی او بودم با او شریک غم داشتم. درون طراحی پوستر مهمانی فجر از دانشجویانش استفاده کرد که این امر تأثیر مثبتی را تو آینده موثر ما داشت.
در اختتام بامداد دشتبان - پسر مسعود دشتبان - متنی را درباره پدرش خواند که داخل آن امده بود: پدرم معلم، هنرمند و محقق حیات. هر نوع کار هنری را که توانست تجربه کرد و به هر چه دست می زد قطعه اهمیت می شد، ولی عاشق نقاشی بود و در نقاشی سبک خودش را داخل آبرنگ داشت. خواستار کوه و درخت بود دلش که می گرفت او را جایی می بردیم که کوه و شجر ببیند. ساز سازی هم از عشقش به شجر وجود. انتخاب درخت بخاطر او مانند جادو حیات اما موسیقی او را می گرفت و هواخواه موسیقی ایرانی وجود. تو این اواخر حال ناآرامی داشت ولی با گوش اعطا کردن بوسیله موسیقی سنتی آرام می شد. ابد به دنبال تدریس و علم وجود و همیشه مشتاق کشور خویشتن حیات و متجاوز معاینه می کرد و هر چه می دانست با سایرین به ابونمان می گذاشت. سخت است برای ما نبودنش صدایش و حضورش.

تو ادامه نماز میت در صحن خانه سینما بخاطر این هنرمند فقید خوانده شد و پس از آن پیکرش برای خاکسپاری بوسیله قطعه هنرمندان فردوس زهرا منتقل شد. حاشیه عادات تشییع مسعود دشتبان حاشیه مراسم تشییع مسعود دشتبان
مقاله های مرتبط:داخل این شهرهای شناور، روی آب سیاق برویدتاریخچه ی مختصری از ونیز، شهر شناور روی آب

صدها سال است که ونیز گردشگران را عاشق خود می نرم. این شهر که شاهکاری هنری و معماری است، روی آب استراحت دارد و میزبان جاذبه هایی همچون پل ریالتو (Rialto)، کانال ارشد و بازار سنت مارک (Saint Mark’s Square) است. اما چه اتفاقی می افتد وقتی که سیل مردم سریع تر از آب در کانال ها جریان پیدا می کند؟ هر ساله حدود ۳۰ میلیون گردشگر از ونیز رویت می کنند و اورتوریسم (overtourism) فضای رمانتیک شهر را برهم خورده است. ترافیکی از مردم ها، قایق ها و کشتی های کوچک مسافربری کانال های شهر را آلوده کرده و مردم محلی داخل حال ترک شهر هستند، در برابر تعداد گردشگران به شدت در حال افزایش است؛ چنانچه سیلاب ونیز را نابود نکند، گردشگران حتما این کار را انجام خواهند عدل!

داخل حالی که ونیز هموار جواهر دریای آدریاتیک محسوب می شود، گردشگران می توانند با گزینش مقاصد جایگزینی که زیبایی های بصری شان کمتر از ونیز نیست، از مواجهه با تجمع گردشگران و عروج به شهری پرگردشگر و بدون آرامش، اجتناب کنند. انسی، فرانسه (Annecy)



منبع عکس: وب سایت mindfulmermaid

انسی که اسم «ونیز آلپ فرانسوی» را به حمام می کشد، ترکیبی از قلعه های قرون وسطایی، قسمت قسمت کردن های قو و پل های پیاده روی دوست داشتنی است. آب کانال های آبی مشعشع و مبرا آن توسط رودخانه Thiou و دریاچه انسی تغذیه می شود؛ این حوض درست کردن یکی از تمیزترین دریاچه های اروپا بوسیله شمار می رود.انسی که لقب «ونیز آلپ فرانسوی» را بوسیله دوش می کشد، ترکیبی از قلعه های قرون وسطایی، گروه های قو و پل های پیاده روی دوست داشتنی است

در این شهر از بازاری که هفته ای سه روز برپا می شود، خرمالوی محلی، نان نو و راکلت (نوعی خوراکی سوئیسی که از پنیر و گوجه فرنگی تهیه می شود) بخرید، یا قایقی کرایه کنید و در کاخ قرون وسطایی Palais de l’Ile پارو بزنید.

داخل ماه مارس بوسیله انسی عروج کنید تا شانس تماشای رژه با لباس های اختصاص را در فستیوال Venetian از دست ندهید؛ خواه اینکه برای نظر بزرگ ترین نمایش آتش ورزش اروپا تو فستیوال سالنه دریاچه انسی، در ماه آگوست عازم این شهر شوید. 

چند سفارش تو مورد سفر بوسیله انسی: حوض درست کردن انسی را بخاطر سمورهای دریایی که در آن زندگی می کنند، تمیز نگه دارید؛ هنگام شناوری درون سواحل محلی، از بذل های ضدآفتاب متجانس با فضا زیست استعمال کنید. سوژو، چین



نسب عکس: وب سایت travelwanderlist

بطرف خانه باستانی سوژوی چروک که داخل ۱٫۵ ساعتی غرب شانگهای صبر دارد، دارای شبکه عریض ای از کانال ها، باغ های آبی و محله های شنا است که فقط می نبوغ با قایق داخل آن رفت و آمد کرد. کانال Jing-Hang Grand که در میراث جهانی یونسکو بوسیله ثبت رسا است، متجاوز از ۲ هزاره سال قدمت دارد و در به طول ۱۲۰۰ مایل، در دنباله رودخانه Yangtze کشیده شده و این کانال را بوسیله طولانی ترین و قدیمی ترین کانال آبی دنیا تحول کرده است. داخل پل های سنگی باستانی تا معبد قرن ششمی Hanshan قدم بزنید، با جهاز در باغ های مودو (Mudu) بگردید یا از ۴۹ پل نمادین Tongli عبور کنید. 

موعظه ای تو مورد سیر به سوژو: با رفتن به چای خانه های پهلو آب از قناعت جامعه محلی ایمنی کنید.استکهلم، سوئد



منبع عکس: وب سایت royalcaribbean به استکهلم لقب «ونیز سیرت (اروپا)» داده اند و در ایام سرد سال درون کانال های آبی آن (برخلاف همتای ایتالیایی اش)، می استعداد اسکی روی یخ عمل داد

پایتخت سوئد که یکی از سبزترین شهرهای سندیکا اروپا است، از ۱۴ جزیره هموار به هم تشکیل شده است. با کشتی های کوچک مسافربری، کایاک و قایق های بادابانی خورشیدی در استکهلم به گشت و گذار بپردازید. کاخ خسروانی (Royal Palace)، شهر قدیمی، موزه فوتوگرافیسکا (Fotografiska museum، بناء شهرداری و جزیره Sodermalm همگی از آب دیده می شوند. تعجبی ندارد که سوئد در هر زمان از سال آماج مناسبی برای سفر است. به استکهلم لقب «ونیز شمال (اروپا)» داده اند و در ایام سرد سال در کانال های آبی آن (برضد همتای ایتالیایی اش)، می توان اسکی روی یخ ادا انصاف.  

چند سفارش برای سفر بوسیله استکهلم: در این شهر بخاطر تردد می توانید از تاکسی های سازگار با فضا زیست، اتوبوس های زیست سوخت، قطارهای تند السیر و بیش از ۴۰۰ مایل حروف چرخه موتور استفاده کنید. اگر می خواهید در اولیه و تنها نمایشگاه سوئد، یعنی Vintagemassa شریک شدن کنید، باید در ماه آوریل به استکهلم سیر تکاملی کنید.بروژ، بلژیک



گوهر عکس: وب سایت departures

مسیرهای آبی رمانتیک بروژ که توسط وایکینگ ها پیدایش و پس ازآن بوسیله مرکز قرون وسطایی تجارت پارچه بدل شد، قرن ها نگرش تردد کشتی های حامل پارچه های توری و لباس های فلاندرزی بوده است. از عموم رادیکال ترین جاهای دیدنی این دهکده که در کنار کانال های آبی صبر دارند، می نبوغ به کلیسای خون مهذب (Holy Blood) و کفش Groeningemuseum اشاره کرد. هر سه سال یک بار بروژ میزبان جشنوراه رقص، موسیقی و هنر است که داخل مسیرهای آبی و خیابان های حجر فرش قریه برگزار می شود. 

پند ای برای سفر بوسیله بروژ: در عید سال ۲۰۱۸، یک بالن پنج تنی از پلاستیک هایی که از اقیانوس جمع شده بود، ساخته شد. یاد بگیرید عاری استعمال از پلاستیک عروج کنید. اودایپور، هند



ذات عکس: وب سایت intrepidtravel قدیمی ترین دریاچه مصنوعی اودایپور دریاچه پیچولا (Lake Pichola) است که درون سال ۱۳۶۲ میلادی ساخته شده است

اودایپور، این شهر غربی هند، توسط رشته کوه آراوالی (Aravalli) مه پژمان مهارت شده است. تو این شهر کاخ های خسروانی سفید، نردبان هایی که به رودخانه منتهی می شود و مردم تو آن ها گرمابه می کنند و همچنین دریاچه های قلابی وجود دارد؛ قدیمی ترین دریاچه بدلی اودایپور حوض درست کردن پیچولا (Lake Pichola) است که در سال ۱۳۶۲ میلادی ساخته شده است. درون سفر به این شهر بازدید از کاخ باشکوه شهر، کاخ Jag Mandir و ملکی باستان شناسی Ahar را از دست ندهید. درون اودایپور بخاطر اقاکت گزینه های مختلفی پیش رو دارید، از ساختمان های قدیمی اسکله ای محلی گرفته تا کاخ دریاچه تاج لوکس، هتل ۵ بازیگر شناور و اقامتگاه سلطنتی. 

وعظ ای در تک سیر تکاملی بوسیله اودایپور: مسئولان اودایپور تاکید یدکی برا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارند؛ مجاهدت کنید از جهاز های خورشیدی کاربرد کنید.تیگره، آرژانتین



عین عکس: وب سایت http://america.etbtravelnews.global

تیگره که بین بوئنوس آیرس و دومین رودخانه ارشد دلتا در آمریکای جنوبی صبر دارد، در سال ۱۶۷۸ به عنوان شهر کوچک کلیسایی تاسیس شد و اینک به شهری بزرگ با قایق های تفریحی و پارویی تغییر شده است. در تیگره کودکان با قایق به دبستان می روند و پیک ها با قایق خریدها را تحویل می دهند. در Paseo Victorica حرکت دورانی اتومبیل کنید، از موزه نیروی دریایی و موزه ارسی هنر تیگره دیدن کنید. 

توصیه ای داخل مورد سیر تکاملی به تیگره: استعمال از قایق های کایاک برای تماشای سمورهای دریایی و توکاهای سیاه منطقه محافظت شده دلتا ترا (Delta Terra Natural Reserve) یکی از متد هایی است که کمترین ضرر را به محیط زیست و این موجودات می رساند. گیتورن، هلند



لب عکس: وب سایت reddit این روستا که به آن «ونیز هلندی» می گویند، تقلا در حفظ جذابیت قصه ای خود دارد

مرداب هایی که گیتورن را احاطه کرده است، زمانی گوهر مهمی بخاطر تورب ساخته شده از خزه پوسیده و نی بود و جهیز کانال آن در ابتدا بخاطر محموله و نقل کشاورزان محلی و محصولات آن ها استفاده می شد. این روستا که به آن «ونیز هلندی» می گویند، سعی در حفظ کردن دلربایی قصه ای خود دارد. گیتون روستای بدون خودرو است و کلبه های کاهگلی، رستوران هایی تو کنار اسکله و ارسی هایی در پرگیر کانال های آبی دارد که باید از آن ها نظر کنید. درون سفر به این دهکده بوسیله ملاقات کلکسیون صدف حلزون موزه گلوریا ماریس (Gloria Maris) بروید. 

توصیه هایی درون تک سفر بوسیله گیتورن: به جای استفاده از قایق های موتوری گازی، سوار قایق های پارویی خواه قایق های برقی بدون صدا شوید و از مناظر زیبای کانال های گیتون مراقبت کنید. برای اینکه با ازدحام گردشگران مواجه نشوید، از ماه آوریل تا سپتامبر به گیتورن سیر تکاملی کنید؛ تو این ایام هم فضا رزین و مطلوب است و غم خبری از انبوه گردشگران محو. گلدکست، استرالیا



عین عکس: وب سایت experienceoz

گلدکست که بین جزیره استرادبورک جنوبی و ساحل شنی اقیانوس آرام راحتی دارد، علاوه بر داشتن رودخانه ها، دریاچه ها و سواحل مناسب موج سواری، با بسیار از ۲۴۰ مایل کانال آبی، ونیز را خجلت زده و باحیا کرده است. در Currumbin Creek Estuary استندآپ پدال بوردینگ را تجربه کنید و از ساحل شنی زیبا و چشم انداز بی بدیلی از اقیانوس باثبات کیف ببرید. داخل Easy House Vegetarian واقع تو Mermaid Waters صبحانه تان را صرف کردن کنید و سپس سوار کرجی شوید و به ساحل Mermaid بروید تا در کلاس های پلاتس یا مینی گلف انبازی کنید. در ماه سپتامبر برای شرکت داخل فستیوال Beach Rugby استرالیا بوسیله گلدکست سیر تکاملی کنید.

توصیه ای در مورد سفر به گلدکست: Free Gold Coast (گلدکست عاری پلاستیک) فعالیت های جمع آوری پلاستیک از سواحل محلی را موسسه دهی می کند و کسب و کارهای سازگار با محیط زیست را پناه و اعلان می کند. شما غم می توانید در این فعالیت ها همکاری کنید.
پس از شناساندن فولکس واگن e-up و سئات e-Mii، درنهایت اشکودا هم خودروی الکتریکی خود را به نمایش گذاشت. اشکودا برای خودروی برقی متاخر خود، نام Citigo e iV را گزینش کرده است که به طراحی سیستم محرکه آن اشاره دارد؛ همچنین برای آلایندگی صفر، پیشرانه احتراق داخلی را به طور کامل حذف می نرم. در بیرونی معیار متجانس با هوا زیست اشکودا Citigo موتور الکتریکی با قدرت ۸۲ اسب تبخیر و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر راحتی گرفته است.



ممکن است این خودروی الکتریکی مفرط کوچک بوسیله دید برسد؛ داخل ذات باید بدانید که Citigo e iV محصولی کوچک در مقدر شدن خودروهای سواری شهری به حساب می رود و تنها ۳۵۹۷ میلی متر طول و ۱۶۴۵ میلی متر احترام دارد. اشکودا فعلاً قطع این خودروی تمام الکتریکی را اخبار نکرده است، اما وزن نسخه های مجهز به پیشرانه احتراق تویی معمولاً کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم است.



سواری الکتریکی Citigo باید ثابت یواش که برای تردد تو اطراف شهر بوسیله پیمانه کافی کم قیمت است و اشکودا می گوید که این خودرو را قادر می سازد تا طی ۱۲٫۵ ثانیه از حالت سکون بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و از ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۷٫۶ ثانیه بپیماید؛ درحالی که بیشینه سرعت Citigo به ۱۳۰ کیلومتربرساعت محدود می شود.

مقاله های مرتبط:خودروی الکتریکی مفهومی اشکودا ویژن ای رونمایی شدخودروی مفهومی برقی اشکودا، معرفی کردن شد

برای خودروی الکتریکی تو شروع و در درجه اول، شعاع حرکتی بنیادی است. به لطف پکیج باتری ۳۶٫۸ کیلووات ساعت درون کف شاسی، هاچ بک کوچک اشکودا قادر خواهد بود تا با یک بار شارژ مسافتی حدود ۲۶۵ کیلومتر را پوشش دهد. اگر راننده عجله داشته باشد، فرایند شارژ باتری تا سطح ۸۰ درصد می تواند داخل حیثیت ۶۰ دقیقه با استفاده از کابل شارژ CCS متصل به شارژر سریع مستقیم ۴۰ کیلووات انجام شود. ازطریق شارژر دیواری خانگی ۷٫۲ کیلووات، ۴ ساعت و ۸ دقیقه برای رسیدن بوسیله ۸۰ درصد ظرفیت شارژ باتری خودروی الکتریکی Citigo زمان نیاز است. کسانی هم که از رله شارژ شوهردار ۳٫۳ کیلووات استعمال می کنند، باید ۱۲ شایسته کردن و ۳۷ دقیقه هواخواه بمانند.



اشکودا خودروی تمام الکتریکی Citigo را به طور انحصاری تو پیکربندی پنج در و جلوپنجره مشبک همرنگ عضو بوسیله فروش می رساند. چراغ های LED روشنایی روز به نشانی برگ میزان همراه با چراغ مه شکن جلو نمایش می شود. قطع رینگ های خودرو بسته به تیپ انتخابی از ۱۴ تا ۱۶ اینچ متفاوت است؛ درحالی که زرد آفتابگردانی، قرمز تورنادو و سفید آب نباتی جزو طعم جزیی های این معیار منحصربفرد خواهد بود. تولید خودروی برقی اشکودا Citigo e iV از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.بیشتر بخوانید:پیشرانه دیزل یا برقی؛ کدام آلودگی کمتری دارند؟نسل متاخر اوپل کورسا رونمایی شداحتمال پیدایش ابرخودروی هیوندای، بر اساس جنسیس اسنشیا وجود داردام جی ZS الکتریکی مسبوق بازار اروپا شدنگاهی به فناوری های عالی مرسدس بنز EQC 400