امنیت گستران عالم

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

اسکوترهای برقی خودمتعادل امکان پذیر است روشی مناسب بخاطر دور زدن درون محیط اطراف باشند، اما وقتی می خواهید آن ها را حمل یا نگه داری کنید، می توانند به نوعی حجیم و سنگین باشند. اندوه اکنون یک استارتاپ آلمانی در قالب اسکوتر برقی تاشو UrmO، اسلوب محلول این شاق را ارائه می دهد.

مقاله های مرتبط:ارسی تک چرخ هاورشوز؛ تحولی در دنیای اسکوتر و اسکیتموتورسیکلت برقی تک چرخ؛ انقلابی داخل دنیای یونی سایکل

هنگامی که اسکوتر UrmO در وضعیت معمولی و باز خویشتن قرار دارد، سوار به سادگی و همان طور که روی هر نوع بوسیله اصطلاح «هاوربرد» دیگر حرکت می کند، روی آن می ایستد. اسکوترسوار سپس وزن خود را روی آن در جهات مختلف حرکت می دهد تا عملکردهایی مشابه فرمان دادن، ترمزگیری و پیشدستی کردن گیری را دگرگونی دهند. این مایه نقلیه با حداکثر سرعت ۱۵ کیلومتربرساعت حرکت می کند. برابر گفته های سازنده، باتری این اسکوتر با یک بار شارژ امکان دستیابی به حجم پیمایش ۲۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد و در عارض شارژ شدن به مدت ۴۵ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت شارژ باتری باز می گردد.

دو چرخ ۱۴ اینچی بدون توپی (hubless) این اسکوتر درون لاستیک های پر شده از فوم پوشیده شده اند؛ بنابراین تا کردن آن مشکلی خاصی ایجاد نمی درنگ. هنگامی که دور زدن با این اسکوتر برقی بوسیله پایان برسد، خداوندگار می تواند UrmO را در عرض دو لحظه تا کرده و سپس با دستگیره مانند کیف آن را محموله کند. وزن این وسیله جالب تنها ۶/۵ کیلوگرم (۱۴ پوند) است.



دستور کار هایی برای تاسیس اسکوتر آلومینیومی و فیبر کربنی UrmO به عنوان «وسیله نقلیه برقی شخصی» حیات دارد و به همین عزیمت کمپینی داخل کیک استارتر (Kickstarter) بخاطر آن تشکیل شده است که از ماه اکتبر آغاز می شود. علاقه مندان می توانند این اسکوتر برقی تاشو را با نرخ بنیانی فروشی ۱،۱۷۶ دلار آمریکا و قیمت خرده فروشی ۲،۳۵۳ دلار تهیه کنند. بیشتر بخوانید:پورشه تایکان ۲۰۲۱ و کیت بدنه پرایر دیزان معرفی کردن شدندابرخودروی دلاژ D12 رونمایی شدلوسید موتورز، سریع العمل ترین شارژر خودروهای برقی جهان را معرفی کردسبک ترین چرخه برقی جهان معرفی شدبرای اولین بار، فروش خودروهای برقی در اروپا از چروک پیشی گرفت
مقابلSGHAROOOON آنچه رسانه ی اکونومیک تایمز اعلام کرده، سامسونگ در حال تدارک بخاطر واگذاری بسرنوشت شوم دچار کردن شکوه از تولیدات خویشتن بوسیله هند است و گویا در این میان بسیاری از کارخانه های سامسونگ تو چین تعطیل شده یا دگرگونی فعالیت خواهند داد.

گویا سامسونگ این موضوع را با دولت هند مطرح کرده و دولت هند نیز از طرح همکاری کره ای استقبال کرده است. درواقع سامسونگ تو نظر دارد استاندارد تولید گوشی های هوشمند خود در هند را به ارزشی بالغ پیاده شدن ۴۰ میلیارد دلار هنگام ۵ سال آینده برساند. از میان محصولات تولید شده نیز اکثر تلفن های هوشمند با قیمتی فراتر از ۲۰۰ دلار به بازارهای دیگر فرستاده خواهند شد.

سال گذشته میلادی، سامسونگ آخرین کارخانه خود در چین را تعطیل کرد و بیشتر تولیدات خود را به ویتنام برد؛ اما بنا به دلایلی نامشخص، سران همکاری کره ای غرض گرفته اند که بخش وقار از تولیدات تلفن های هوشمند خود را بوسیله هند منتقل کنند. درحال حاضر سامسونگ کارخانه های مختلفی داخل هند دارد که با افزوده شدن نمونه تولید ۴۰ میلیارد دلاری، هند بوسیله بزرگ ترین کشور تولیدکننده گوشی های هوشمند سامسونگ تغییر خواهد شد؛ عنوانی که تا چندی پیش دراختیار چین قرار داشت.مقاله های مرتبط:سری گلکسی A A سامسونگ برای سه سال آپدیت اندروید را دریافت خواهد کردتصاویری از نقشه کشی دوست داشتنی گلکسی اس 20 نسخه طرفداران منتشر

شد هنوز پروگرام های شرکت کره ای مشهود نیست؛ اما چندی پیش مبصر ترین کارخانه تولید گوشی های هوشمند سامسونگ داخل شهر نویدا هند تأسیس. شد با درنظرگرفتن تصمیماتی که سامسونگ اتخاذ کرده است، از این پس خیر تنها محصولات پایین رده و میان رده، بلکه گوشی های هوشمندی همچون سری نوت و گلکسی اس نیز در هند تولید خواهند شد که می تواند سود قابل توجهی را بخاطر شانس هند بوسیله همراه داشته. باشد همچنین نباید ساختن فرصت های شغلی جدید تو هند را نادیده.گرفت بیشتر:بخوانید اکسون 20 زد تی ای بدوی گوشی مجهز بوسیله دوربین مافوق نمایشگر خواهد بودرندرهای گوشی سامسونگ گلکسی S20 Fan Edition نمایشگر بی حالت/۶ ۴ و/۶ ۵ اینچی را تأیید کردسری ایسوس ذن فون هفت هفته آینده معرفی کردن می شوداتمام حیثیت مجوز همکاری همدستی های آمریکایی با هواوی برای این شریک چینی دردسرساز شدتصاویری از نقشه کشی جذاب گلکسی اس 20 نسخه طرفداران منتشر
اینتل روز گذشته مراسمی مهم با محوریت پردازند ه های گرافیکی خویشتن برگزار کرد و درون جریان برگزاری آن شاهد اطلاع دادن اخبار بیش متنوعی بودیم. اینتل در بخشی از مراسم، اطلس ی راه پردازنده های گرافیکی خود را برای دو سال آینده به روزرسانی کرد تا از پروگرام های تیم آبی، بهتر مخبر باشیم.

پردازنده ی گرافیکی خانواده ی Xe (ایکس ای) تا پیش از عادات روز گذشته ی اینتل شامل معیار های Xe-LP و Xe-HP و Xe-HPC بود، بااین حال اینتل روز گذشته اطلاع دادن کرد کاربران باید انتظار ارائه ی چهارمین مدل از این خانواده را هم داشته باشند که با نام Intel Xe-HPG شناخته می شود. پردازنده ی گرافیکی Xe-HPG که به طور مستقیم میدان گیمرهای حرفه ای را هدف قرار داده، قرار است ورزش پایه ترین پردازنده ی باریک شده تو تاریخ اینتل باشد. اینتل طی سال های گذشته تلاش کرده تنوع پردازنده هایی را که می سازد افزایش دهد؛ پردازنده ی گرافیکی Xe-HPG قدم روبه جلوی مهمی بخاطر اینتل تو این مسیر بوسیله شمار می آید. کارت گرافیک اینتل Xe-HPG بازار گیمرهای صنف ای را شعار قرار داده است

Xe-HPG چه مشخصات و ویژ گی هایی دارد که باعث شده چنین عظمت اضافی پیدا کند؟ Xe-HPG قطعه ی گم شده ی پازل اینتل تو بازار پردازنده های گرافیکی به حساب می آید و بسیاری از ویژگی هایی را که برای مدل های پیشین قوم ی Xe متصور شده بودیم، در خویشتن دارد. 

Xe-HPG تراش ای بیش قدرتمند است که عملکردی ممتاز در حوزه ی گیمینگ از خود نشان خواهد عدل تا بتواند در برابر رقبای قدرتمندی که امروزه در بازار هستند، دولت رقابت داشته باشد. Xe-HPG ازلحاظ نحوه ی کاربری درمقابل Xe-HP جای می گیرد؛ Xe-HP استعداد هایی ویژه نظیر FP64 و «مقیاس پذیری Multi-Tile» برای مصارف دیتاسنتر دارد. از طرفی تضاد های بین Xe-HPC و Xe-HPG حتی بیشتر از این است. بوسیله پردازنده ی Xe-HPG به عنوان چکیده ای از تمامی نبوغ ها انفراد های خانواده ی Xe نگاه کنید. نحوه ی ساخت پردازنده ی متاخر اینتل بوسیله گونه ای است که تمامی انتظارات را از یک کارت گرافیک گیمینگ قدرتمند برآورده می نرم.



اینتل برای معرفی پردازنده ی گرافیکی جدید خویشتن همچنین به سنت هایش پای بند مانده. پردازنده های خانواده ی Xe اینتل عموما بخاطر ارائه در آینده ای نه چندان نزدیک معرفی کردن شدند و به همین دلیل اینتل غرض گرفت حرفی از قدرت پردازشی، قابلیت های نهایی و موارد مثل آن ها نزند. این ائتلاف برای پردازنده ی گرافیکی Xe-HPG هم رخ داده است. بااین حال جزئیات اندکی درباره ی Xe-HPG می دانیم تا بفهمیم که باید چه انتظاراتی از این پردازنده ی گرافیکی داشته باشیم. نخستین و مهم ترین خبری که اینتل اطلاع دادن کرده این است که پردازنده ی گرافیکی Xe-HPG درکنار داشتن سخت اسباب قدرتمند، از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) هم پشتیبانی می نرم.

رهگیری پرتو امروزه به قابلیتی مهم تو کارت های گرافیک رده بلندی تبدیل شده و درگاه در آن علیه جدید اینتل خبر بسیار نواخت است. طی ماه های آینده کنسول های ورزش دوده نهمی سونی و مایکروسافت قرار است با همین قابلیت دردسترس قرار گیرند و این موضوع باعث می شود حضور رهگیری تلالو درون کارت های گرافیک رایانه های شخصی، اهمیتی دوچندان پیدا کند. این یعنی طی سال های پیش رو، نبوغ رهگیری پرتو قرار است به استعداد عمده تمامی پلتفرم های گیمینگ تحول شود، بنابراین نبود آن درون پردازنده ی گرافیکی اینتل بوسیله شدت حساسیت می شد. Intel Xe-HPG بازی محورترین کارت گرافیک باریک شده در تاریخ اینتل است

در رویت داشته باشید که رهگیری تلالو یکی از نبوغ های بسیار مهم استاندارد دایرکت ایکس ۱۲ آلتیمیت (Microsoft DirectX 12 Ultimate) به حساب می آید. با درنظرگرفتن زمان معرفی پردازنده ی گرافیکی جدید اینتل و همچنین اهدافی که تیم آبی در سر می پروراند، حاضر بودن پشتیبانی از رهگیری نور به شدت ما را متعجب می کرد. 

پردازنده ی گرافیکی جدید اینتل قرار است پهلو محور ی Xe-LP مصنوع شود، بااین حال برخی از فناوری های خاصی را که صرفا تو Xe-HP و Xe-HPC پیدا می شود داخل خود دارد تا کلکسیون ای قابلیت های متنوع را نمایش دهد. یکی از این قابلیت ها، مقایس پذیری خام است؛ بدین معنی که پردازنده ی گرافیکی متاخر اینتل می تواند از Xe-LP به عنوان پایه و مبنا خویشتن مصرف و آن را به صدها واحد اجرایی GPU تبدیل بطی ء.

اینتل قابلیتی را که از آن با نام «بهبودهای فرکانس های محاسباتی» یاد می کند از پردازنده ی گرافیکی Xe-HPC به Xe-HPG آورده است. این قابلیت درنهایت باعث می شود اینتل بتواند حداکثر سرعت کلاک پردازنده ی گرافیکی خود را بوسیله بالاترین حد مقدور برساند. با همه ی این ها اگر پردازنده ی جدید اینتل ازلحاظ عملکرد طاسی به Xe-HP شباهت های یدکی داشته باشد تعجب نخواهیم کرد. البته Xe-HPG برخی نبوغ های حوزه ی سرور نظیر FP64 و مقیاس پذیری Multi-Tile را نخواهد داشت. 



Xe-HPG صبر است مشخصه ای کاملا جدید را به پردازنده های خانواده ی Xe تکثیر کند که پیش تر مدل ی آن را در استاندارد های دیگر ندیده بودیم؛ این مشخصه ی جدید چیزی نیست مگر پشتیبانی از GDDR6. اینتل به رخساره رسمی تأیید کرده است تراشه ی جدیدش (یا به بیانی بهتر، ریزمعماری ای که تراشه ی جدید برپایه ی آن توسعه داده شده) به نحو ای طراحی شده که از GDRR6 پشتیبانی می کند؛ این استعداد را پیش تر در پردازنده های گرافیکی Xe-HP و Xe-HPC ندیده بودیم (این دو، پردازنده های رده بالای سرور به شمار می آیند و از HBM استفاده می کنند). پردازنده ی گرافیکی Xe-LP نیز از GDDR6 پشتیبانی نمی کند و بوسیله گونه ای طراحی شده تا سنخ های معمولی مرطوب حافظه را پشتیبانی بطی ء. پشتیبانی پردازنده ی Xe-HPG از GDDR6 اتفاقی پراهمیت است و به وضوح نشان می دهد با پردازنده ای گیمینگ طرف هستیم.  Xe-HPG نخستین کارت گرافیک قوم ی Xe است که از حافظه ی GDDR6 پشتیبانی می یواش

GDDR6 پهنای باند موردنیاز بخاطر انجام وظایف گرافیکی سنگین را ارائه می دهد و برخی هزینه های جانبی حافظه های HBM را ندارد. طی چند سال اخیر پردازنده های گرافیکی رده فوقانی که از HBM پشتیبانی کرده اند با برخی مشکلات مواجه شده اند که روی تجربه ی کاربری ارائه شده توسط آن ها تأثیر منفی گذاشته است. نکته ی جالب این است که طبق شنیده ها، اینتل مجوز IP کنترلر GDDR را داخل خارج از خویشتن شریک شدن محزون که اتفاقی دور از شوق بود و شوق داشتیم آن را خودش ترقی دهد. این موضوع نشان می دهد Xe-HPG استراحت است IP خارجی بسیار مهمی را درون خویشتن داشته باشد.

درکنار این ها شاید جالب توجه ترین نکته درباره ی پردازنده ی گرافیکی Xe-HPG برای طرفداران پروپا قائم اینتل و البته سرمایه گذاران شرکت، محل پیدایش دشت جدید باشد؛ این پردازنده در اینتل ساخته نمی شود. اینتل در تشریفات روز گذشته بوسیله عارض رسمی تأیید کرد که پردازنده ی گرافیکی جدیدش در کارخانه ای خارجی ساخته می شود. Xe-HPG درحال مهیا تنها عضو قوم ی Xe به شمار می آید که پردازنده ی گرافیکی اش (یا حداقل المانِ پردازشی آن) بوسیله نعوظ طولانی در کارخانه ای متفرقه ساخته می شود.

اینتل قطعا محل تولید پردازنده ی گرافیکی متاخر خویشتن را رسانه ای نخواهد کرد و نخواهیم فهمید که TSMC مستمری ی تاسیس را برعهده اندوهناک یا سامسونگ؛ بااین حال ندانستن کارخانه ی محل تولید، چیزی از اهمیت این وقوف نمی کاهد. این اتفاق می تواند آثار متعددی تو پی داشته باشد. حداقلش این است که می توان Xe-HPG را ساده مرطوب از قبل با رقبای هم رده اش که متعلق به انویدیا و AMD هستند مقایسه کرد؛ زیرا اینتل می خواهد از همان منابع استفاده شده برای ساخت پردازنده های گرافیکی انویدیا و AMD داخل ثمر خودش یکروز بگیرد.



با نگاهی کلی به نقشه ی گونه اینتل بااطلاع می شویم که این همکاری عزیمت ندارد هیچ یک از فناوری های پکیجینگ پیشرفته ی خود را در پردازنده ی Xe-HPG استفاده کند. با درنظرگرفتن این حقیقت که پردازنده ی جدید از حافظه ی HBM و مقیاس پذیری Multi-Tile پشتیبانی نمی کند، قطعا هیچگاه نیازی به فناوری پکیجینگ EMIB وجود ندارد، این منبع برای فناوری Foveros تیمار خلوص می کند. هنوز هم نقاط تیرگی زیادی درباره ی آثار جانبی فناوری های پکیجینگ اینتل بود دارد، بنابراین عدم کاربرد از آن ها در Xe-HPG ممکن است نهایتا هزینه ی بازپسین تولید را پایین بیاورد و اینتل بتواند بهتر در بازارِ پرتلاطم پردازنده های گرافیکی با رقبا هم چشمی کند. 

اینتل در رسم روز گذشته اطلاع دادن کرد جدیدترین و ورزش محور ترین پردازنده ی گرافیکی خانواده ی Xe برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است. با درنظرگرفتن این منبع که اینتل می خواهد به شکلی موکد برنده در راسته پردازنده های گرافیکی حضور پیدا کند، قطعا درون فاصله ی جاویدان باقی مانده تا عرضه ی Xe-HPG اخبار بیشتری درباره ی محصولات دیگر اینتل خواهیم شنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی پردازنده ی گرافیکی جدید اینتل چیست؟

تمثال حقیقی مقاله، مدل مفهومی کارت های گرافیک سری Xe اینتل است، توسط نقشه کشی متفرقه مخلوق شده و ظاهر بازپسین محصول را مدال نمی دهد .بیشتر بخوانید:اینتل جزئیات نخستین پردازنده های تایگر لیک و پردازنده گرافیکی Xe LP را اخبار کردحافظه ی کش L1, L2 و L3 چیست و چه تاثیری درون عملکرد پردازنده دارد؟انویدیا تاریخ معرفی کارت های گرافیک سری RTX 3000 را اخبار کردمجموعه عظیم ۲۰ گیگابایتی از اطلاعات محرمانه اینتل در اینترنت منتشر شدمدیاتک از اولین مودم 5G خویشتن برای کاربرد درون لپ تاپ ها رونمایی کرد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چوبینه مدیرعامل انبازی شهر سالم شهرداری تهران با اشاره به عالمگیر و گسترش ویروس کرونا داخل کشور گفت: آموزش، وصیت های گفته شده و بازرسی مسئولان از سری اقدامات پیشگیرانه انجام شده است تا همکاران درگیر کرونا نشوند و مردم داخل مراوداتی که با کارمندان شهرداری دارند، به ریسک نیفتند.

چوبینه امتداد رحم: هر زمان که یکی از کارمندان ما مبتلا بوسیله کرونا شود، سریعا از بقیه جدا می شود تا باعث آلودگی سایر افراد نشود.

مدیرعامل شریک شهر تندرست شهرداری تهران با پیش روی اینکه امکانات لازم به جمعی شهرداری داده می شود، گفت: اگر پرسنل بوسیله رعایت نکات بهداشتی کم توجه باشند، باید این نکته را به آن ها یادآور شد که سلامتی خود و سایرین را با استفاده از ماسک و دستکش و ... وجهه کنند.

چوبینه با اشاره به هزینه درمانی کارمندان شهرداری در زمان اسیر شدن به ویروس کرونا گفت: کارگران علاوه بر پوشش بیمه تأمین مدنی از امنیت شهرداری هم برخوردار خواهند وجود و اغلب این کارگران ذیل پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
کم از دو ماه پیش، سونی کنفرانس آنلاین خاص ای بخاطر معرفی بازی های کنسول  پلی استیشن 5 (Sony PlayStation 5) برگزار کرد. داخل این رویداد، سونی پس از مدت ها خموشی ته  غرض گرفت در اقدامی غافلگیرکننده محسوس کنسول قبیله نهمی خود را رونمایی کند. چنانچه کنفرانس سونی را مشاهده کرده باشید،  می دانید این باهم اتحاد کردن درکنار نمایش کنسول خود، تعدادی لوازم جانبی آن همچون هدست وایرلس PULSE 3D، دوربین HD و ریموتی به اشتهار  Media Remote را معرفی کرد.

حال تو جدیدترین  اخبار بازی، ژاپنی ها به تازگی تصاویر ۳۶۰ درجه از لوازم جانبی اشتهار بازداشت و کنترلر پلی استیشن 5 به نام  دوال سنس (DualSense) را منتشر کرد ه اند. البته باید توجه کنید که تا این لحظه، هنوز جزئیاتی دراین باره اعلام نشده است که آیا تمام این آیتم ها از همان روز ارائه ی کنسول دردسترس استراحت دارند یا خیر و قیمت هرکدام چقدر است. درادامه، می توانید چهار ویدئو کوتاه از نمای کلی متاع جانبی های PS5 را مشاهده کنید تا دقیق تر با پدیدار هرکدام آشنا شوید.







حدودا چهار ماه تا فرارسیدن زمان نمایش ی پلی استیشن ۵ فاصله داریم؛ ولی هنوز معلومات مهمی از این محصول را نمی دانیم؛ اطلاعاتی نظیر تاریخ دقیق ارائه و از همه عمده تر قیمت بازپسین آن.جدیدترین اطلاع دادن و مقالات و محتوای ویدئویی حوزه ی سرگرمی را داخل زومجیدنبال کنید.بیشتر بخوانید:مایکروسافت: برنامه ای برای دگرگونی نام ایکس باکس لایو نداریمنگاه نزدیک زومیت بوسیله گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگدسترسی بوسیله اپلیکیشن آزمایشی Project xCloud در iOS متوقف شدارزان ترین دوربین فول فریم سونی اواخر شهریور معرفی می شود؟ایکس باکس با معرفی کردن رخت جانبی جدید به بازار موبایل گیمینگ وارد می شود
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، «محمدجواد ظریف» دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، پنج سخنرانی تخصصی و مجازی را با سخنرانی محمدجواد ظریف، دانشیار دسته مطالعات آمریکای شمالی کالج مطالعات جهان، با نشانی «جهان در حال گذار» بوسیله نعوظ پخش زنده داخل اینستاگرام به آدرس iranian_studies_ut@ برگزار می نرم.

وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز دومین مجمع سخنرانی خود گفت: بزرگ ترین مسئله ای که قدرت های بزرگ، میانه و حتی منطقه ای را بوسیله عمل اشتباهات بزرگ واداشته، اشتباهات محاسباتی و سوء زبان است. کسانی که می خواستند تند به تزیین جهانی متاخر برسند، مرتکب اشتباهات فاجعه باری شدند. احتمالا در آینده ای نزدیک تزیین جهانی جدید با قوانین تازه بوجود نیاید. اشتباهات محاسباتی که غلبه های بزرگ یا بوسیله عبارتی ابرقدرت ها تو روند نظام نوین جهانی مرتکب شده اند، تبعاتی به مراتب فاجعه بار تر از اشتباهاتی که کشورهای دیگر مرتکب شده اند، به متعاقب داشته است.

باریکه ادامه داد: ابتدایی ویژگی دوران گذار "مدت زمانی" است که این دوران کشش می کشد و دومین انفراد درواقع آشفتگی و شورش این دوران است.

رئیس وسیله دیپلماسی کشورمان گفت: برخی چالش ها را یک قلمرو به تنهایی و خواه حتی فدایی کشورها به همراه یکدیگر نیز نمی توانند حل کنند. باید پاسخی جهانی برای چنین مشکلاتی یافت شود؛ بوسیله طور شهید فقر یک مشکل جهانی است و عواقب آن نیز جهانی می باشد. هیچ کشوری نمی تواند بوسیله تنهایی آن را پیاده شدن طرف کند. بیماری ها نیز یک چالش جهانی دیگر هستند. سعدی گفته است "چو عضوی بوسیله درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار". اگر یک شخص درون دنیا دچار بیماری شود، همگی انسان ها دچار دشوار می شوند.

ظریف اضافه کرد: کنف نیز اکنون جهانی شده است. پناه یک نفر به زنهار دیگران وابسته است. ناامنی یک نفر می تواند بوسیله ناامنی همه منجر شود. اجابت همین قضیه برای بسیاری از دولت ها بغرنج است.
وی گفت: در گیتی حال حاضر، ما بوسیله اختتام ورزش مجموع صفر رسیده ایم. ورزش مجموع صفر بدین معناست که یکی می تواند داخل ازای زیان دیگری منفعت ببرد. بازرتزین نوع بازی مجموع صفر، جنگ است. انتزاعی پیروزی در هیاهو این است که یک طرف کم از طرف دیگر خسران داده است وگرنه کسی از جنگ سود نمی برد.

باریکه افزود: در دنیای امروزی کسی برنده بازی جنگ می شود؟ معنای پیروزی در جنگ چیست؟ در جنگ یک طرف کمتر از طرف دیگر زیان می دهد. غلام نمی دانم که آیا معیاری برای سنجش آنکه چه کسی اندک دچار زیان شده بود دارد خواه نه. ایالات متحده تریلیون ها دلار به اغتشاش در خاورمیانه تنقیه کرده است. آیا پیروز شده است؟

این مقام بزرگ وزارت خارجه کشورمان دنباله داد: آمریکا چه چیزی بوسیله مشت آورده است؟ امنیت؟ آمریکا حال فراهم بیشتر از زمانی که برای ایجاد نظم متاخر جهانی خواسته هایش را به دیگر کشورها تحمیل کرد، امنیت دارد؟ آمریکا پس از صرف ۷ تریلیون دلار از آمریکای سال ۱۹۹۰ امن مرطوب گشته است؟ آمریکا هر کار کننده که از سال ۱۹۹۰ ایفا داده، برای متداول کردن حاکمیت جهانی این سرزمین بوده است. اولین ضابطه تسلط جهانی همانی است که یک کشور اولین همچنین برای شهروندانش انجام می دهد. این کار چیزی جز برقراری امن ازاله. آیا حال ایالات متحده از پیش زنهار نم است؟صدام حسین باخته است. محمد قذافی باخته است اما آیا ایالات متحده قهرمان شده است؟

ظریف تصریح کرد: ما باید گزینش کنیم. ما نمی توانیم بازی مجموع صفر داشته باشیم. شرایط برد و باختن پیش روی ما زدودن. ذهنیت جنگ سرد این است که یکی می بازد و یکی زیرفون می شود. طولانی این ها از این اشتباه باختر و آمریکا نشات می گیرد که حدس می کنند شورش سرد را برده اند. اتفاقی که در اغتشاش سرد افتاد سقوط شوروی بلوک شرق بود. آن ها باختند؛ کسی پیروز نشد. زیبایی بین الملل ساقط شد که ائتلاف بدی نبود. نظام بین الملل پیشین، نظام جهانی عادلانه ای نبود. ما نمی دانیم که نظام بعدی همچنین عادلانه تر از نظام پیشینش خواهد بود خواه خیر. ما عزب می دادیم از زمان سقوط زیبایی جهانی قبلی، عجله و تلاش برای ساختن دنیا جدید باعث خسارت همگی شده است چراکه ذهنیت بازی مجموع صفر ذهنیت فرمانده بوده است. 

وزیر امور خارجه کشورمان تو انتها گفت: ما باید از بازی مجموع صفر به بازی مجموع مثبت برسیم. مجموع مثبت امکان پذیر است. اگر ما بخواهیم به ازای زیان دیگری، به چیزی دست یابیم، هیچگاه کس به هیچگاه چیزی نخواهد رسید.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از محفل خبرنگاران، درون اولین هفته مرداد ۹۹بازار ارز از سکون نسبی برخوردار وجود و رعشه چندانی نداشت نیز بازار زر و سکه نیز شاهد افزایش قابل توجهی نبود علی رغم اینکه اونس جهانی با جریان شتابان افزایش ارزش رو به رو حیات اما راسته سکه در اوایل هفته کوچکتر نفوذ کردن راسته ارز حیات و نرخ آن با رعشه اندکی همراه بود ولی در اوخر هفته افزایش قیمت مبلغ و زر شدت گرفت. طلا با ۱۱.۷ و سکه ۱۰ درصد رشد مثبت پربازده ترین بازار مالی بودند.

اما داخل میان بازارهای مالی، کمترین سود نصیب سرمایه گذاران بورس شد؛ بوسیله این ترتیب میدان سرمایه با ۰.۱درصد رشد مثبت کم بازده ترین بازار هفته اول مرداد ماه وجود و تنخواه گذاران منتظر رشد بیشتر شاخص بازار سرمایه درون روزهای آینده  هستند. تکثیر ۵۰۰ تومانی دلار و یورو

در بدوی هفته مرداد ۹۹  بازار ارز با لرز های شدید نرخ ارز مواجه نبود و در اولین روز هفته دلار با قیمت ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان و یورو همچنین با ارج  ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان در تابلوهای صرافی های مشروع خویشتن نمایی می کرد. ارزش دلار و یورو در روزهای بعدی نیز تغییر نکرد، اما داخل سوم روز هفته ارزش آن ۲۰۰ تومان افزیش یافت و دلار با قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان  و یورو نیز بوسیله نما ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

ثبات بها نرخ ارز ادامه داشت تا اینکه در آخرین روز موثر  به بها دلار و یور ۳۰۰ تومان افزوده شد و به تریب به نرخ ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شدند. سکه از کانال ۱۱ میلیون تومان گذر کرد

تو هفته اول مرداد ۹۹ داخل ساعات اولیه معاملات  مبلغ تمام بهار آزادی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان سودا شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود ازایش قیمت درون روزهای ابتدایی هفته کمینه بود، ولی در اواخر هفته بازار تحت تاثیر افزایش نرخ  اونس جهانی قرار گرفت  و نرخ مبلغ از کانال ۱۱ میلیون تومانی عبور کرد و در آخرین روز هفته با افزودن  حدود ۸۰۰ هزاره تومانی بوسیله رقم ۱۱ میلون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت 

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با تکثیر   حدود  ۱۱۰ هزار تومانی  نسبت بوسیله اوایل هقته ار کانال یک میلیون تومان عبور کرد و به نما یک میلیون و ۷۶ هزاره تومان رسید. جهت افزایش انس جهانی چه بود؟

نادر تخم افشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهرات و مسکوک تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی کمیسیون خبرنگاران جوان، گفت:تو این هفته بها طلا و سکه روند افزایش داشته است  و خو جهانی نسب بوسیله اولین روز هفته به طور متوسط حدود ۳۴ دلار افزایش داشته است.

او افزود: اصلی ترین موجب افزایش انس جهانی مسری ویروس کرونا درون سطح دنیا است چرا که پیش بینی ها مشعر از آن بود که اونس جهانی تا پایان سال میلادی تا ۲  هزاره دلار پیش بروند اما روند افزودن قیمت  همچنین با سرعت بیشتری پیش رفت و این امر در اینده نزدیک محقق خواهد شد.

بذر افشان تصریح کرد: با تکثیر شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف، افراد برای حفظ تنخواه خود به سمت زر و سکه روی آورده اند و همین کار سبب شد تا قیمت خو جهانی زود نم از پیش بینی ها  افزایش یابد.

دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهرات و سکه تهران تقریر کرد: افزایش خو جهانی بر راسته داخل نیز تاثیر گذاشت و سبب افزایش مقدار طلا و سکه شد. دعوی برای خرید مبلغ کاهش یافت 

او بیان کرد: تقاضا برای فروش سکه در روزهای اولین هفته افزایش یافته بود ولی  از روز سه گانه شنبه (۷مرداد) به دلیل افزایش شدید قیمت تقاضا کاهش یافت.

بذر افشان گفت: از عوامل تاثیز گذار بر قیمت  طلا و سکه نرخ ارز است که اگر توسط بانک مرکزی  کنترل شود و از نوسان کمتر برخوردار شود قیمت طلا و سکه نیز از نوسان کمتری برخوردار خواهد بود که در معلول آن مردم راحت تر می توانند بوسیله معاملات خود بپردازند.

با توجه به افزایش قیمت طلا و سکه، قدرت فروش مردم بخاطر ابتیاع مصنوعات زر حدود ۸۰درصد کاهش افته است که چنانچه حذف مالیات بر نرخ افروده تحقق یابد سهولت برای ابتیاع مصنوعات طلا اضافه میابد چراکه مالیات پهلو قیمت افزوده حدود ۹ درصد هزینه اضافه برای مشتری ایجاد می نرم. کاهش نقدیگی عامل ریزش

همایون دارابی ممیز بازار تنخواه گفت: در اولیه هفته مرداد شاهد اُفت متمایز بورس بوده ایم که علت آن را می توان به نزدیک شدن شاخص بورس بوسیله سرحد ۲ میلیون واحد دانست که بورس  بعد از  یک دوروبر  نمو بلند مدت متمایز بی مو  حاجت بوسیله ارامش و همگن سازی ارزش سهام ها را دارد که این بازه استراحت تو بازار سرمایه امری غریزی بوده است.

دارابی بیان کرد: داخل حال مجهز باید این مسئله را داخل رویت گرفت که  داخل این هفته شاهد فروش سهام عدالت بوده ایم که همین کار سبب شد که ارج زیادی از حجم نقدینگی از راسته سرمایه بیرون شود که همین امر عاملی بر ریزش متمایز بورس شد.

این کارشناس بازار تنخواه افزود: لرزه همراه جاویدان بازار ارز بوده است و این تخیل که برخی در دوران استراحت بازار تنخواه اقدام به سودا معیار زیادی سهام کرده تا به امید اینکه بعد از این دوره با نرخ بیشتر بفروشند همیشه محقق نخواهد شد چراکه در مواقعی نرخ  برخی از سهام ها بعد از عهد مصالحه قیمت کاهش میابد و چگونگی ابتیاع سهام در عهد اصلاح قیمت بستگی به معلومات و حس سهامداران از بازار است و نباید فراموش کرد که ریسک در بازار تنخواه ابد وجود دارد.

او در پایان گفت: امیدواریم  با افزودن ورود نقدینگی به بازار سرمایه حجم از دست رفته آن جبران شود که در این عارض پیش بینی می شود با پایان دوران صبر میدان سرمایه روند افزایشی بوسیله خود بگیرد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بیژن بیژنی، هنرمند کشورمان که هم در زمینه خوانندگی و هم درون حوزه خوشنویسی فعالیت دارد، به بهانه مطرح شدن پیشنهاد ثبت هنر خوشنویسی بوسیله شهرت سرزمین ترکیه، داخل گفت وگویی با موضوع خوشنویسی با ایسنا شرکت و سخنانش را در این زمینه چنین آغاز کرد: اگر ما در حوزه خوشنویسی درنگ کنیم همین ائتلاف می افتد و این تو حالی است که هنر خوشنویسی ایران از جایگاهی استثنایی برخوردار است.   آشنایی با تاریخچه خوشنویسی درون ایران

این هنرمند درباره جایگاه هنر خوشنویسی در دنیای امروز هنرهای تجسمی کشور، با ابرام بر اینکه «خوشنویسی یکی از اصیل ترین هنرهای ایران است»، گفت: بوسیله هر موزه ای که در دنیا بروید و نقشی از ایران را در آنجا ببینید، حتما یکی از هنرهای درخشان خوشنویسی که از گذشته به جای مانده اند را می بینید.  

او ادامه داد: آثار خوشنویسی عتیق و تاریخ هایی که خوشنویسان کتابت کردند و نمایش آنها در کفش های داخلی و خارجی مدال می دهد که خوشنویسی تو گذشته زیاد مورد احترام بوده است. البته هنوز بی قراری خط خوش در میان انسان با اقبال مواجه می شود و می تواند زیاد تاثیرگذار باشد، ولی متاسفانه دیگر این هنر همچون گذشته رونق ندارد.  

بیژنی که از خوشنویسان ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است، در ادامه سخنان خود یادآور شد: در واقع می توان گفت تا زمانی که هنوز هنر خوشنویسی دیجیتال نشده بود، وضعیت این هنر و هنرمندان آن بسیار بهتر وجود. طبیعتا از زمانی که خوشنویسی دیجیتال شد، نصیحت خوشنویسان بسیار کاهش پیدا کرد. پیش از این عبارتی را که می خواستند خوشنویسی کنند بوسیله خوشنویسان و خطاط ها سفارش می دادند، اما الان دیگر این پند ها وجود ندارد و به صورت دیجیتالی ایفا می شود. عاطفه می کنم که معقول آرام به این سمت پیش می رویم که درحالی که خوشنویسان در خلوتشان کار می کنند، کتاب های تقریر حافظ، شاهنامه، خیام و ... به قانون دیجیتالی خوشنویسی می شود.

این ستاره خوشنویس نیز با اشاره بوسیله انتقادهایی که مبنی بر به روز نشدن هنر خوشنویسی مطرح می شود، اظهار کرد: بوسیله طور طاسی نمی قابلیت اصالت هنرهای کهن را تبدیل دارد، بلکه باید برای حفظ کردن و صعود آنها تلاش کرد؛ به نشانی مثال موسیقی اصیل ایرانی که جان مایه کشور و هویت ملی ما است، از قیمت بسیار فوقانی برخوردار است، اما امروز نسل جوان بیشتر به سمت موسیقی های مصرفی می رود.

او دنباله عدالت: یا اینکه نباید با آمدن فرش های ماشینی، اختیار و زیبایی فرش های دستباف را ذیل سوال برد. پاکت دستبافت صمیمی داخل نقوش خود دارد و مات و پودهایی که توسط شیوه انگشتان هنرمندان گره خورده است، حس نوع دوستی را بوسیله انسان نقل مکان می کند. به خشکی امدن همین بن نیز خوشنویسی اصیل با خوشنویسی دیجیتال بسیار متفاوت است. به هر حال باید این نکته را بی قراری در دیدن داشت که خوشنویسی دیجیتالی از خلاقیت چندانی برخوردار ازاله. به عنوان مثال «ن» در خوشنویسی دیجیتال در همگی جا شکل یکسان دارد و ساختار آن مشخص است؛ ولی خوشنویسی که با خامه می نویسد در هر جایی تمهیداتی برای اختلاط بندی ها و زیبایی اثر استفاده می یواش که در همان لحظه ائتلاف می افتد.  

این هنرمند خوشنویس با اشعار اینکه «تحصیل هنرهای اصیل زیاد مملو شکنجه و فرود امدن به کمال آن زیاد دشوار است»، خاطرنشان کرد: خوشنویسی نیز از جمله هنرهایی است که یادگیری آن فرآیند زمان بر و البته اشکال است. بوسیله عنوان مثال یادگیری خط نستعلیق و الحاق به کمال این هنر، فرمان ۵ خواه حتی ۱۰ سال زدودن و باید سال های بیشماری را کار کنید تا در بتوانید داخل این هنر بوسیله کمال برسید. ولی متاسفانه در دنیای امروز شیرین کاری که سال ها تلاش کرده تا هنرش را به کمال برساند، هیچ وصیت و پیشنهاد مفید ندارد. درون حال حاضر تقاضا از هنرمندان خوشنویس کم اتفاق می افتد و پرسیدن این است که تا زمانی که سفارشی نباشد خوشنویسان چه باید بکنند؟  

بیژنی پس از طرح این پرسش، یادآور شد: متولیان فرهنگ و به اختصاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی هنرهای تجسمی در کشور است، باید بخاطر رونق هر چه بیشتر این حوزه راهکاری علنی و برنامه ریزی کنند. اگر درون حوزه موسیقی درنگ می کردیم و چندی از سازها را به ثبت ملی نمی رساندیم یا داخل یونسکو به ثبت نمی کردیم، این سازها که درون ایران تولد شده اند به نام کشورهای دیگر ثبت می شد.  

به گزارش ایسنا، مشهورترین اثر بیژن بیژنی در مرزوبوم موسیقی آهنگ «نهانخانهٔ دل» است که بازخوانی عزم خراسانی نوایی نوایی غلامعلی پورعطایی است.

افسانه سرزمین پدری ام با آهنگسازی ارسلان کامکار (۱۳۶۷) و آینه در آینه با آهنگسازی کامبیز معین رسیده (۱۳۷۰) از دیگر کارهای این هنرمند در مقام خواننده است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از هیئت قانونگذاری جهانی کشتی، جنازه الکساندر ایوانیتسکی آزادکار روس و دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۴ توکیو در وزن مثبت ۹۷ کیلوگرم و ۴ مدال طلای دنیا پس از جستجوی نیروهای امداد داخل نزدیکی رودخانه واینا در مسکو صریح شد.
به گفته فرزند او، وی پس از عروج برای برداشت قارچ، دو روز مفقود شده وجود تا اینکه روز گذشته جنازه اش در نزدیکی رودخانه واینا معین شد. 

به گمان مفرط وی خلال عبور از رودخانه غرق شده است.

نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی همچنین از فقدان این فاتح مبصر ابراز پشیمانی کرد.

اشتهار ایوانیتسکی ۸۳ ساله داخل تالار مشاهیر هم گذاری جهانی نیز به ثبت گویا است. وی پس از دوران قهرمانی بوسیله عنوان مفسر ورزشی تو یک شبکه خبری فعالیت داشت