امنیت گستران عالم

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال (Google Pixel 4 XL) نخستین گوشی های هوشمند قوم ی پیکسل هستند که در پنل پشتی به بیش از یک دوربین مجهز شده اند و از این حیث، اهمیت خاصی در بین محصولات گوگل دارند. گرچه گوشی های جدید گوگل بوسیله لطف نصیب مندی از حسگرهای بیشتر، توانایی بالاتری برای ثبت تصاویر باکیفیت دارند، ولی نقص خاصی درون توانایی آن ها در اساس ی ضبط ویدئو دیده می شود. گوگل تصمیم پژمرده است اقتدار ضبط ویدئوی 4K پیکسل ۴ را تنها بوسیله مقدار ۳۰ فریم بر ثانیه محدود بطی ء.

گوشی گوگل پیکسل ۴ ایکس ال همچنین همچون مدل معمولی این خانواده از گوشی ها، ویدئوهای 4K را عزب با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بایگانی می کند؛ موضوعی که باعث شده است بسیاری از کاربران ازجمله اکثر طرفداران سرسخت پیکسل ها ناراحتی خویشتن را به گوگل ابراز کنند. در همین راستا گوگل اخیرا توضیحاتی عرضه داده است. با این حال احتمال می دهیم که گفته های مطرح شده توسط گوگل بوسیله مذاق بسیاری از معترضان دلگشا نیاید.

مقاله های مرتبط:پیکسل 4 ایکس ال و پیکسل 4 گوگل معرفی شدندقابلیت عکاسی احکامی پیکسل 4 گوگل به پیکسل 3 می آید

ساعاتی پیش فردی با نام کاربری stanzillaz تو توییتر سؤالی را از گوگل تو رابطه با عدم توانایی پیکسل ۴ برای پرونده ویدئوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پرسید. حساب کاریری رسمی گوگل در پاسخ بوسیله این کاربر اعلام کرد، بسیاری از مردم همچنان به پرونده ویدئو با صراحت 1080p تمایل نشان می دهند. به علاوه به نظر می رسد که متخصصان گوگل به جای قرار اعطا کردن توان ضبط ویدئو 4K@60fps در پیکسل های جدید، تصمیم گرفته اند بوسیله نعوظ ویژه روی بهبود کیفیت ویدئوهای بایگانی شده در حالت 4K@30fps و البته 1080p تمرکز کنند. 

گوگل می گوید ویدئوهای 1080p در مقایسه با ویدئو های 4K دارای ارج ۶۰ فریم بر ثانیه، حجم زیاد کمتری را اشغال می کنند. در واقع طبق ادعای این شرکت، ویدئوهای 4K@60fps به ازای هر دقیقه حداکثر شقه گیگابایت را از حافظه ی ذخیره سازی گوشی اشغال می کنند.



افزون بر موارد یادشده، به دلیل یکروز مند بودن گوشی های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از دوربین هایی توانمند، احتمالا بسیاری از کاربران این گوشی ها فقدان حالت فیلم برداری 4K@60fps را حساسیت نخواهند کرد؛ چرا که گوشی های جدید گوگل در هر رخ تصاویر و ویدئوها را با کیفیتی بسیار برجسته ثبت می کنند و در بسیاری از زمینه های عکاسی، عملکردی علو العاده دارند. بخاطر مثال طبق مقایسه ی ارتکاب اندوهناک بین دوربین گوشی های پیکسل ۴ و اپل آیفون ۱۱ پرو توسط رسانه ی Wccftech، متوجه می شویم که دقت نمایش رنگ جزیی ها تو دوربین گوشی گوگل بالاتر است.

شمار کاربری گوگل تو توییتر نوشته است:سلام، پیکسل ۴ از ضابطه دوربین پشتی اش می تواند ویدئوهای 4K را با ارزش ۳۰ فریم پهلو ثانیه ضبط بطی ء. ما وارد شده ایم که اکثر کاربران، ضبط ویدئو با وضوح 1080p را اولویت می دهند، بنابراین تصمیم گرفتیم به جای اینکه امکان فیلم برداری 4K@60fps را به پیکسل های جدید بیاوریم، انرژی مان را روی گشایش چونی تصاویر درون حالت 1080p متمرکز کنیم. ویدئوهایی 4K دارای نرخ ۶۰ فریم بر نفس به ازای هر دقیقه، تا نیم گیگابایت از ذهن ی گوشی را اشغال می کنند.

بااین حال بسیاری از کاربران، گفته های مطرح شده از سوی گوگل را قبول ندارند و از اینکه پیکسل ۴ نمی تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم برثانیه بایگانی کند، ابراز ناامیدی کرده اند. این افراد گرایش داشتند که پیکسل ۴ بتواند همچون بسیاری دیگر از پرچمداران بازار، چنین ویدئوهایی را بایگانی کند. فراموش نکنید که ضبط چنین ویدئوهایی باعث می شود فشار زیاد بیشتری روی سخت افزار مایه وارد شود. به دفعات دیده ایم دستگاه هایی که شیرهدار ابزار قدرتمندی داشته اند، خلال ضبط ویدئوی 1080p عملکرد کندی از خویشتن نشان داده اند؛ این موضوع هنگام بایگانی ویدئوی 4K شدیدتر غصه می شود.

امکان تکثیر کردن توانایی ضبط ویدئوهای 4K با مقدار ۶۰ فریم کنار لحظه بوسیله گوشی های هوشمند، از طریق به روزرسانی نرم افزاری نیز وجود دارد؛ پوکوفون اف وان یکی از گوشی هایی است که با بوسیله روزرسانی درنگ افزاری بوسیله این طور قابلیتی مجهز شد. بنابراین حدس دارد که اهالی مانیتین ویو بخواهند داخل آینده از طریق به روزرسانی نرم افزاری، این طور امکانی را برای گوشی های جدیدشان مجهز کنند.

مقدار به روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که بخاطر خرید ارزان و آگاهانه ی گوشی هوشمند حاجت دارید را در مدخل محصولات زومیت بیابید. درون این بخش، علاوه پیاده شدن مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه ی دو یا چند میوه درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از آخرین  قیمت گوشی سامسونگ،  شیائومی،  هواوی و  آیفون های اپل از جزء محصولات زومیت استفاده کنید. مشاهده سواد قیمت گوشیبیشتر بخوانید:پیکسل 4 فیروز شد از DxOMark امتیاز ۱۱۲ را کسب کندگوگل جهیز تشخیص چهره پیکسل 4 را ماه های آینده به روزرسانی می کندصفحه مفتاح GBoard بوسیله زودی جملات را برای کاربران تکمیل می کندکنترلر گوگل استیدیا از ابتدای فرمان به رخ بی سیم با گوشی و رایانه فقره نمی کندآمازون بخاطر کسب سهم گوگل درون راسته تبلیغات ضربان وجو تلاش می کند
به گزارش مهر، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: برنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت حمایت از دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران پزشکی است.

وی با رمز به مشکلات این قسمت قسمت کردن از دانشجویان گفت: دستیاران پزشکی داخل کنار تحصیل به فقره علاج هم اشتغال دارند و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) نیز به دلیل تعهدی که به دانشگاه دارند نمی توانند تو بیرون از دانشگاه فرمان کنند.

مهتر صندوق شادکامی دانشجویان وزارت بهداشت تقریر داشت: نکته دیگر اینکه این قسمت قسمت کردن از دانشجویان سن بیشتری از سایر دانشجویان درون گروه های کارشناسی و دکتری حرفهای دارند و بیشتر آنها متاهل و صاحب فرزند هستند؛ همین امر حمایت بیشتری را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: مجری رفاه دانشجویان وزارت بهداشت مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه درون این ماخذ داشته است و پیشنهادی مبنی پهلو ایجاد ردیف قرضه ویژه برای دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاری ارائه داده ایم.

رحیمی بیان داشت: امید این است که با ویژه این وام، بتوانیم کمی از مشکلات این گروه از دانشجویان را رفع کنیم تا با آرامش بیشتری به خدمات و تحصیل خویشتن بپردازند.
مقاله های مرتبط:پیکسل 4 ایکس ال و پیکسل 4 گوگل معرفی شدندگوگل پیکسل بوک گو با پردازنده اینتل و جهیز عامل کروم معرفی شد

پیش از این گوگل یک نسخه از گوگل پیکسل پیله (Google Pixel Buds) را تولید کرده حیات که به دلیل انقراض هایش، بور ی زیادی از محصولات مشابهی مانند اپل ایرپاد (Apple Airpod) داشت؛ درون واقع ایرباد گوگل به نوعی نیم تمام بوسیله رویت می رسید. حال گوگل در تلاشی مجدد، ایرباد جدیدی تولید و معرفی کرده که واقعا بی سیم است. این داخل واقع اولین تلاش واقعی گوگل بخاطر ساخت ایرباد واقعا بی سیم، برای رقابت با ایرپاد اپل است. نسخه ی جدید پیکسل باد (Pixel Bud) که نام و قشری مشابه نسخه ی قبلی دارد، از برخی جهات بهبود یافته است. برخلاف نسخه ی اولیه، درون این نسخه بین دو قسمت ایرباد سیم اتصال حیات ندارد، اسودگی تر و بهتر به گوش متصل می شود و می استعداد برای مدت تمام آن را روی گوش گذاشت. این نسخه ی جدید، برخلاف نسخه ی قبلی که روی گوش استراحت می گرفت، به نیکوکاری در درون شنوایی جا داده می شود. نسخه ی ابتدا پیکسل ورم داخل قوطی های مکعبی شکل نمایش می شد، ولی پیکسل ورم جدید در جعبه های تخم مرغی شکل عرضه خواهد شد.

این ایرباد همراه با گوشی گوگل پیکسل ۴ (Google pixel 4) تو رویداد ساخت گوگل (Made by Google 2019) که امروز در نیویورک برگزار شده، معرفی شد.



پیکسل باد متاخر امکان استفاده از دستیار گوگل گوشی هوشمندتان را بخاطر شما حفظ می کند؛ یعنی می توان با کار های صوتی پخش موسیقی را بوسیله کنترل درآورد، برگردان کرد و عملکردهای دیگری که از دستیار گوگل انتظار می رود اجرا رحم. گوگل می گوید: «به لطف این امکان، برای کاربرد و کنترل ایرباد نیاز تراشیدن گوشی را تو مشت بگیرید؛ فقط کافی است بگویید «Hey Google» و با کمک معاون گوگل می توانید بوسیله کارتان امتداد دهید.»پیکسل ورم به شما رخصت می دهد بوسیله دستیار گوگل دسترسی کامل داشته باشید. فقط کافی است بگویید «hey Google» تا بتوانید مسیریابی کنید، پیامک خواه ایمیل بفرستید یا تا اینکه متن های زبان های دیگر را ترجمه کنید.

— Google (@Google) October 15, 2019

 



گوگل دعوی کرده است که این ایربادهای بلوتوثی تو فضای باز تا فاصله ای بوسیله طول یک زمین اسب سواری آمریکایی و در فضای بسته تا فاصله ی سه اتاق، به گوشی تلفن همراه متصل باقی خواهد ماند و با طراحی خاصی که دارد، به نواخت درون داخل گوش استراحت خواهد گرفت. همچنین استاندارد بلندی نغمه را به نعوظ خودکار هماهنگ با صدای اطراف کاربر تنظیم می نرم.

مقاله های مرتبط:پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال داخل موافق دودمان قبلگوگل از اسپیکر هوشمند Nest mini با بها ۴۹ دلاری رونمایی کرد



ظاهرا باتری این ایرباد با یک بار شارژ ۵ ساعت عمر خواهد کرد و اگر همراه با جعبه ی نگهدارنده ی باتری باشد، تا ۲۴ ساعت سزاوار سرزنش استفاده است. قرار است پیکسل باد خزنده ۲۰۲۰ و با قیمت ۱۷۹ دلار به راسته ارائه شود. سیگنال های بدوی درون مورد محدودیت های پیکسل نفخ جدید در ماه فوریه و در توییتر قابل مشاهده وجود. در آن زمان هیروشی لاکهیمر (Hiroshi Lockheimer)، معاون ارشد گوگل، در توییتی انفراد های مورد انتظار بخاطر نسل بعدی ایربادهای گوگل را سیاهه کرده حیات.ویژگی های تک مقصود برای یک جفت ایرباد واقعا بی سیم:کیفیت صدای خوب، جدیترین کدک هابیش از ۱۰ ساعت کار بدون نیاز بوسیله شارژ مجددجعبه ای که بوسیله راحتی داخل جیب های کوچک قرار گیرد، USB-Cضد تعریق باشد تا برای ورزش مفت باشددکمه های لمسی و حسیوقتی کسی با شما گپ می کند به طور خودکار پخش ندا را حد کند

— Hiroshi Lockheimer (@lockheimer) February 24, 2019بیشتر بخوانید:اپلکیشن ضبط نغمه پیکسل 4 به قابلیت آنی تبدیل کلام به متن مجهز استنسل دوم گوگل اسیستنت با سرعت بیشتر و معنوی متاخر در جوانمردی کاربران قرار گرفتپیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال در مقابل خاندان قبلگوگل قیمت و تاریخ عرضه پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را اعلام کردگوگل از اسپیکر هوشمند Nest mini با قیمت ۴۹ دلاری رونمایی کرد
پیش از اعلام برنده توگارچوک یکی از گزینه های احتمالی بود از طرف کارشناسان معتقد بودند یکی از برندگان اطلاع دادن شده حتماً نویسنده زن خواهد بود.از مجموعه ۱۱۴ جایزه ای که پیش از این اهدا شده است فقط ۱۴ سخن سنج زن قاهر به دریافت نوبل ادبیات شدند و توگارچوک پانزدهمین سخن سنج زنی است که موفق بوسیله ستاندن جایزه نوبل شد.
 
 اولگا توگارچوک ۵۷ ساله تاکنون زیرفون چند اجرت معتبر شده و آثارش در لهستان مخاطبان زیادی دارد. وی در دانشگاه ورشو رشته روانشناسی خوانده است و تعلق اش بوسیله ایده های «کارل یونگ» در همه آثارش هویداست.
 
 نخستین جای پا وی کلکسیون شعری حیات که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، پس از آن توگارچوک هشت رمان و دو مجموعه داستان کوتاه به نگارش درآورد. «پروازها» نخستین داستان این نویسنده است که به اصطلاح انگلیسی ترجمه شده است. ارائه مفهوم سیر تکاملی در قرن های مختلف موضوع پا بر جا کتاب «پروازها» است و برای نویسنده لهستانی جایزه بوکر بین المللی سال ۲۰۱۸ را غصه به ارمغان آورد.
 
علاوه پهلو این رمان هایی چون «سفر تاریخچه-مردم» و «کتاب جیکوب» را هم به نگارش درآورده است.
 
 جنیفر کرافت، مترجم آثار توگارشوک به زبان انگلیسی است.«پروازها» در دانشگاه آیووا ترجمه ادبی خوانده و چند سال در لهستان و آرژانتین زندگی کرده است. او از زبان های لهستانی، اسپانیایی و اوکراینی کتاب برگردان می نرم. وی تو حال حاضر در نیویورک سکونت دارد و سردبیر مجله ریویو بوینس آیرس است.

منبع:خبرگزاری ایبنا
AAیکیGHAROOOONGHAROOOON از جالب ترین تصمیمات شرکت اینتل برای پردازنده های نسل نهمش بخاطر دسکتاپ ها که با شهرت سری S S شناخته می شوند، عرضه ی نسخه هایی از آن ها عاری کارت گرافیک داخلی. بود باوجوداین، تو آن زمان انتقادات اضافی از اینتل شد؛ در برابر هیچ تفاوت قیمتی میان نسخه ی دارای کارت گرافیک و فاقد آن وجود. نداشت بااین حال، اینتل داخل استراتژی خود تجدیدنظر کرده و قرار است مقدار پردازنده های F و KF ارزان مرطوب از قبل.شود مقاله های:مرتبط سیستم های خنک کننده مرجع اینتل و AMD؛ کدام بهتر است؟اینتل پردازنده های نسل دهمی-CORE X و تراشه های XEON-W 2200 را رونمایی



کرد تقریبا کامل پردازنده های نسل نهم اینتل برای دسکتاپ معیار ای عاری کارت گرافیک دارد؛ یعنی Core-i9 9900K همتای-i9 9900KF و Core-i5 9500 همتای Core-i5 9500F. است تفاوت میان این قطعات فقط کارت گرافیک تویی آن ها. است تو پردازنده های فاقد این تراشه، نمی استعداد از فدایی از مزایای اینتل مانند QuickSync یا صفحه عرضه بهره. سرما البته این پردازنده ها درون سیستم هایی استفاده می شوند که کارت های گرافیک مجزا. دارند داخل زمان ارائه ی قطعات بدون کارت گرافیک، اینتل برچسب قیمتی یکسانی بخاطر آن ها و همتای دارای کارت گرافیکی در نظر گرفت؛ ولی طبق اعلامیه ی رسمی اینتل، قیمت پردازنده های سری K و KF کاهش خواهند.یافت اشتهار پردازندهتعداد هسته / ها رشته های پردازشیفرکانس پایهفرکانس توربوپردازنده ی گرافیکی داخلیفرکانس پردازنده گرافیکیDDR4توان طراحی (حرارتی)وات  قیمت واحد  پیشینقیمت واحد-جدیدi9 / 9900K۸.۱۶3 6.GHz5 0 GHzUHD $63012002666۹۵$488-488i9 / 9900KF۸.۱۶3 6.GHz5 0--GHz $2666۹۵$488-463i7 / 9700K۸.۸3 6.GHz4 9 GHzUHD $63012002666۹۵$374-374i7 / 9700KF۸.۸3 6.GHz4 9--GHz $2666۹۵$374-349i7 / 9700F۸.۸3 6.GHz4 9--GHz $2666۶۵$335-298i5 / 9600K۶.۶3 7.GHz4 6 GHzUHD $63011502666۹۵$262-262i5 / 9600KF۶.۶3 7.GHz4 6--GHz $2666۹۵$262-237i5 / 9500۶.۶3 0.GHz4 4 GHzUHD $63011002666۶۵$192-192i5 / 9500F6.63 0.GHz4 4--GHz $2666۶۵$192-167i5 / 9400۶.۶2 9.GHz4 1 GHzUHD $63010502666۶۵$182-182i5 / 9400F۶.۶2 9.GHz4 1--GHz $2666۶۵$182-157i3 / 9350KF۴.۴4 0.GHz4 6--GHz $2400۹۱$169-148i3 / 9100۴.۴3 6.GHz4 2 GHzUHD $63010002400۶۵$122-122i3 / 9100F۴.۴3 6.GHz4 2--GHz $2400۶۵$122

97 لوله کوچک پردازنده های نسل نهم

اینتل همان طورکه اشاره کردیم، پردازنده های سری F و KF در زمان عرضه ی اولیه، قیمت یکسانی با S سری S داشتند؛ پس می توان گفت اینتل برای پردازنده ی گرافیک داخل پردازنده های خود هیچگاه بانوا داخل نظر نگرفته. بوده است باوجوداین و با اخبار قیمت گذاری جدید، نرخ این پردازنده ی گرافیکی با توجه به قطعه، حدود ۲۵ دلارافزایش.

یافته است اینتل اطلاع دادن کرده این تغییر مقدار هم اکنون اعمال. شده است خریداران عمده از این پس پردازنده های مذکور را با مقدار جدید می خرند؛ اما تا خارج شدن پردازنده های قبلی از میدان بخشی طول می کشد و این کاهش بها تا محاسبه شدن بخاطر کاربران ممکن است با اندکی تأخیر.

مواجه شود آیا ارج های رقابتی رقیب بزرگ اینتل، یعنی AMD، می تواند علت تجدیدنظر این همدستی در قیمت های خویشتن شود؟ دیدگاه خویشتن را با ما و سایر کاربران زومیت بوسیله.اشتراک بگذارید:بیشتر بخوانید AMD پردازنده های Ryzen 9 3900 و Ryzen 5 3500X را معرفی کردپردازنده ها چگونه طراحی و مخلوق (می شوند؟)تقدیر دوم سیستم های خنک کننده مرجع اینتل و AMD؛ کدام بهتر است؟پردازنده های اینتل سری Gemini Lake در اجرای فداکار نرم افزارها دچار باگ می شودAMD جزئیاتی از پردازنده های سرور EPYC بر پایه معماری Zen 3 و Zen 4
شرکت الکتریفای امریکا (Electrify America) که درون مملکت ی تولید شبکه های شارژ خودروهای الکتریکی در ایالات متحده ی آمریکا فعالیت می کند، تاکنون توانسته ۳۰۰ ایستگاه شارژ برای این جنس خودروها طراحی بطی ء. حالا این شرکت تصمیم گرفته است اولین جهیز شارژ خانگی را برای خودروهای برقی نیز به بازار معرفی کردن کند. این سیستم شارژر ۴۹۹ دلار قیمت دارد و می توان آن را به فراغت از وب سایت های آمازون یا خود سازنده خرید. این شارژر سطح ۲ با تمامی خودروهای الکتریکی موجود تو بازار آمریکای شمالی سازگار است و قدرت شارژ ۷.۶ کیلوواتی دارد که تقریبا ۶ برابر بیشتر از شارژرهای سطح ۱ است. چنین حجم شارژی یعنی به طور متوسط با هر ساعت شارژکردن خودرو، سو حرکتی ۴۰.۲ کیلومتر فراهم می شود. 



گرچه این شارژر به معادل ی شارژرهای عمومی قدرت ندارد، آمارها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مالکان خودروهای الکتریکی خودرو خود را در خانه شارژ می کنند. همین مسئله سبب شده است این باهم اتحاد کردن به سمت تولید شارژر خانگی برود. مقاله های مرتبط:فناوری شارژر پالسی GBatteries بخاطر باتری خودروی الکتریکی معرفی شدفناوری GBatteries؛ شارژ سریع خودروی برقی با معاون شعور مصنوعی

این شارژر جدید یکی از مفت ترین شارژرهای سطح ۲ موجود تو میدان است که با کابل ۷.۳ متری ارائه می شود و با توجه بوسیله برخورداری از مدل NEMA 3R، قابلیت انتصاب داخل بیرون از خانه و در فضای باز را هم دارد. این سیستم متاخر بسیار انعطاف پذیر است و می توان آن را به خروجی ۲۴۰ ولت همچنین همواره کرد. سایر مشخصات این شارژر جدید دربرگیرنده نشانگرهای LED و استعداد همراهی وای فای هستند. توانایی وحدت وای فای این امکان را به کاربر می دهد تا جزئیات مربوط به شارژ را مشاهده نرم. 

جالب است که ارشد ترین همکاری الکتریفای امریکا، یعنی فولکس واگن، خود شارژرهای متعددی برای خودروهای الکتریکی به راسته عرضه می کند. شارژرهای شوهردار فولکس واگن از نوامبر خبردار بازار اروپا خواهند شد که هم نقشه کشی زیبایی دارند و هم ظرفیت شارژ آن ها بوسیله ۱۱ کیلووات می رسد.بیشتر بخوانید:فناوری تشخیص عابر پیاده خودرو کارایی کافی نداردتولید محصولات فولکس واگن و اشکودا به ترکیه منتقل می شودخودرو برقی و مفهومی نیسان IMk معرفی شدتولید باتری خودرو با طول عمر ۱/۶ میلیون کیلومتر امکان پذیر است؟مزدا برترین خودروساز سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله Car Dealer شد
آرم و TSMC از تراش ی جدید آزمایشی مشترک رونمایی کردند که از دو چیپلت چهار هسته ای هفت نانومتری مبتنی به خشکی امدن Cortex-72 روی اینترپوزر Chip-on-Wafer-on-Substrate ساخت همدستی TSMC استعمال می کند. دو تراش ی مذکور با استعمال از رابط Low-Voltage-IN-Package-INterCONnect ساخت همان شریک TSMC به غصه همواره می شوند. طراحی این خراش با کمال مطلوب نشان دادن ظرفیت های فناوری آرم و TSMC عمل شد تا خویشتن را به عنوان بازیگران عمده کاربردهای حرفه ای پردازش معرفی کردن کنند.مقاله های مرتبط:TSMC و ARM در حال کار بر روی لیتوگرافی ۷ نانومتری بخاطر چیپ A12 آیفون 8 هستندگلوبال فاندریز و ARM خراش های سه بعدی پربازده را آزمایش کردند

تولید قطعات SoC بزرگ با بازدهی بلندی هزینه و تیرگی فوقانی دارد. به علاوه حتی فرایندهای پیش گام امروزی اندوه در ساخت آن ها سهولت زیادی ایجاد نمی کند. البته بسیاری از اجزاء تشکیل دهنده ی SOCها نیازی بوسیله تولید با جدیدترین نودهای پردازشی ندارند. به همین دلیل تولیدکننده های خراش از نقشه کشی موسوم به چیپلت استفاده می کنند. در این استیل از طراحی، قالب های کوچک تر استفاده می شود که بخاطر کاربردهای اختصاص طراحی شده اند و تولید آن ها نیز با فناوری تولید خاصی انجام می شود.

قالب های کوچک نمدار بازدهی بالاتری دارند و Binning آن ها نیز آسان برنده قیافه می گیرد. درنتیجه بازگشت سرمایه برای تولیدکننده ها تیمار آسان خیس خواهد وجود. برای رابطه آن ها باید از وحدت های بین چیپلت با پهنای باند فراز و تأخیر پایین استفاده شود. همین وحدت ها به عنوان حجر بنای طراحی چیپلت شناخته می شوند.

جهیز آزمایشی که توسط دو غول دنیای پردازش طراحی شده است، از فرایند تولید N7 شرکت TSMC استفاده می کند و تو یک اینترپوزر CoWoS نصب می شود. هر چیپلت مجهز به چهار هسته ی Arm Cortex-A72 است که سرعت پردازشی چهار گیگاهرتز دارد. هسته ها با استفاده از مش NoC بوسیله اندوه همواره می شوند که آن هم سرعت چهار گیگاهرتز دارد. هسته ها فراهم به دو مگابایت حافظه ی کش L2 خواهند بود (هر هسته، ۵۱۲ کیلوبایت) و در مجموع ۶ مگابایت حافظه ی کش L3 همچنین تو ساختار سابق الذکر حیات دارد.



دو تراشه ی موجود در جهیز متاخر با کاربرد از پیوند LIPINCON به غصه متصل شده اند که با نرخ احاله داده ی 8 GT/s و ولتاژ ۰/۳ ولت، پهنای باند ۳۲۰ گیگابایت به خشکی امدن حین را نمایش می کند. TSMC بخاطر بازدهی کچل سیستم LIPINCON، بازدهی 0.56 pJ/bit (پیکوژول داخل هر بیت) را پیش روی می کند. بوسیله علاوه چگالی پهنای باند هم 1.6 Tb/s/mm2عنوان می شود.

استاندارد ی اولیه از جهیز چیپلت آرم و TSMC بخاطر اولین جنین در دسامبر سال ۲۰۱۸ معرفی و در ماه آوریل سال جاری میلادی مصنوع شد. درنتیجه دو شرکت سابق الذکر زمان کافی برای تجرید و تجسس عملکرد آن را داشته اند. منابع خبری می گویند که تراش ی مذکور هیچگاه گاه بوسیله تولید و سودا متراکم نمی رسد. درواقع این دشت تنها تایید می نرم که فناوری های در دسترس دو غول تولید پردازنده، امکان طراحی جهیز های بسیار تیره را به طراحان می دهد.بیشتر بخوانید:نوآوری انقلابی دنیای رقیق افزار؛ حذف مادربرد و استفاده از قطعه سیلیکونی واحدعلی بابا از اولیه تراش مبتنی به خشکی امدن درایت ساختگی خود با شهرت Hanguang 800 رونمایی کردTSMC تولید انبوه تراشه های 5 نانومتری را از سال آینده آغاز خواهد کردبیوگرافی رابرت نویس، مخترع مدار کانون و هم بنیان گذار اینتلگزارش مالی ماه اوت TSMC از رکورد درآمد این انبازی اطلاع می دهد
به گزارش ایسنا، محمدحسین امید مهتر دانشگاه تام علمی کاربردی با بیان این مطلب از کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی جاری وقوف داد و اظهار کرد: این دانشگاه همچنین بسان سایر زیرنظام های آموزش برجسته بخاطر سال جاری با کاهش ادخال دانشجو مواجه شده است، با این وجود درون مجموع دانشگاه علمی کاربردی تو مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد پذیرش دانشجو اتحاد افتاده است. اما با این بود بیش از دو سوم صندلی های این دانشگاه خالی از دانشجو پاینده مانده است.

وی درون ادامه تصریح کرد: حدود ۴۰۰ هزار ظرفیت مقبول دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بود دارد ولی پذیرشی که در شهریور ماه پیوستگی افتاده، حدود ۹۰ هزار دانشجو بوده است یعنی بیش از ۳۰۰ هزار حجم این دانشگاه خالی از دانشجو باقی الباقی است.

رئیس دانشگاه تمامیت علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در حال مناقشه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستیم که بتوانیم اوایل مهر ماه در حوالی اتمام حجم دانشجو اجابت کنیم. امیدوارم با توجه به این که دوره های مهارتی یکی از محاکمه های وزارت علوم و از قانون برنامه ششم توسعه کشور است، این تکمیل ظرفیت مورد موافقت وزیر علوم راحتی گیرد.

به گفته وی، کنار اساس سر پروگرام ششم توسعه کشوری، سهم آموزش های مهارتی در کشور باید به ۳۰ درصد برسد و در حال حاضر تو مجموع تسهیم دو دانشگاه متخصص و حرفه ای و علمی کاربردی از ۱۵ درصد هم کمتر است و هر چه بتوانیم از دانشجویانی که به هر برهان تو کنکور به خواسته خود نرسیده و پشت کنکور هستند در این لفافه ها جذب کنیم بوسیله نفع نظام، کشور و دانشگاه است.
بوسیله گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» داخل گفت وگوی تلفنی با سپهبد «علی عبدا... ایوب» وزیر  دفاع سوریه، بر انبازی و اهتمام جمهوری اسلامی ایران داخل بازسازی سوریه تأکید و در مورد برگزاری اجلاس جماعت مشترک همکاری های دفاعی بوسیله نشانی یکی از بندهای مهم سند موافقت روزنامه فی مابین توافق کردند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از استقرار محرر در سوریه،ساقط کردن کردن پهپاد های رژیم صهیونیستی در استان های حماه و قنیطره توسط پدافند هوائی و نیروهای ارتش این کشور را آماج تغییر و گشایش شرایط دفاعی سوریه دانست و در این مورد ابرازخرسندی کرد.
 
امیر سرتیپ حاتمی با تقریر اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تثبیت صلح و امنیت قائم در منطقه با همکاری کشورهای منطقه است افزود: در اجلاس سه جانبه آنکارا همچنین طرفین به خشکی امدن حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

وزرای دفاع  کشور ایران و سوریه در این گفت وگو پیاده شدن تداوم رایزنی ها و شریک های نزدیک دو قلمرو درون مملکت های دوجانبه و منطقه ای تأکید کردند.
«حسن قاسمیان» معاون خدمات شهری و فضا زیست شهردار منطقه۱۷درخصوص اجرای طرح فوریتی نظافت، پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری شبکه حقیقی و فرعی جمع آوری آب های سطحی منطقه گفت: «اجرای این طرح از اواخر مرداد آغاز شده است و زمان حال مراحل پایانی را سپری می کند.» قاسمیان گفت: «تا پایان این طرح همگی نهرها، کانال ها و فضای اطراف هر جسمی های محدوده نواحی ۳گانه منطقه۱۷لایروبی و پاکسازی خواهد شد.»