امنیت گستران عالم

فیلم‌هاSGHAROOOONSGHAROOOON و سریال‌های کره‌ای در میان دوستداران فیلم و سینما ایستگاه خاص خویشتن را دارند، اما گاهی هویدا کردن نیکوترین فیلم‌ها کار سخت و زمان‌بری است. از آنجا که کره‌ای‌ها داخل دو دهه گذشته فیلم‌‌های پرفروش و باکیفیتی تولید کرده‌اند و طرفداران آنها هم روز بوسیله روز بیشتر می‌شود، این پیغام را به شناساندن بهترین فیلم های کره ای اختصاص داده ایم. داخل ادامه، با قریه مورد از بهترین فیلم‌ های کره‌ ای آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید. حتما بخوانید:پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خویشتن کرده‌اندبهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند۲۵ فیلم شایسته صد ۲۱ تاکنون که حتما باید ببینید ۱. پیرپسر (Old Boy 2003)

پیرپسر جزو بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است. فیلمی که تارانتینو جوهر به تمجید آن گشوده و رتبه ۶۷ را بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB تصرف کرده است.



ادبیات فیلم، ماجرای تاجری را روایت می‌کند که به مدت ۱۵ سال تو حجره یک هتل زندانی می‌شود؛ بی‌آنکه دلیلش را بداند. او پس از خلاصی تصمیم می‌گیرد تا انتقام سختی از زندانبانان خویشتن بگیرد.
هالیوود داخل سال ۲۰۱۳ نسخه‌ٔ آمریکایی پیرپسر را با الهام از همین فیلم ساخت. ۲. قطاری به بوسان (Train to Busan 2016)



موفق‌ترین فیلم کره داخل خارج از این کشور، رمان گروهی از مسافران را در قطاری بوسیله مقصد قصبه بوسان روایت می‌کند که باید برای زنده ماندن درون موافق هجوم زامبی‌ها تقلا کنند. این فیلم امتیاز بیش خوب ۹۵ را از سایت روتن قبض کرده است. ۳. بهار، تابستان، پاییز، زمستان و دوباره بهار (Spring, Summer, Fall, Winter and Spring again 2003)



تو میان جنگل‌های انبوه، یک راهب بودایی به راهنمایی پسری مبتلا است. اما پسر داخل اوج شباب عاشق دختری می‌شود که از دهات برای درمان به صومعه آنها آمده است. او صومعه را زین می‌کند و بوسیله متعاقب دختر به دنیای مدرن مخبر می‌شود. اما یک راهب بالغ بودایی که هرگز قصبه و آدم‌هایش را ندیده، چگونه باید مرحله خاطرخواهی و زندگی تو این جهان ناشناخته را بوسیله حمام بکشد؟

تماشای این فیلم برای ما ایرانیان که به غزل‌های عاشقانه شاعران‌مان آشنایی داریم، یاد‌آور ابیات فراوانی است؛ از جمله این بیت از صائب تبریزی که:

عدل نیست راندنش از پیشگاه خودی/ صائب که پیدایش نقد قلب و قرض فدای تو حتما بخوانید: نیکوترین فیلم های اکشن؛ ۳۱ فیلم معزز برای دوستداران هیجان ۴. امیرالبحر: امواج خروشان (The Admiral: Roaring Currents 2014)



«دریاسالار: امواج خروشان» ماجرای دعوایی تاریخی در سال ۱۵۹۷ میلادی را روایت می‌کند.

می سون‌سین، فرمانده دیز کره‌ای، اسیر نبردی سهمگین با ناوگان مهاجم ژاپن می‌شود. این فیلم را می‌توان نسخه کره‌ای پیکار اسپارتا نامید. ۵. آفتابی (Sunny 2011)



این نمایشنامه کمدی، قصه چندی از دختران دبیرستانی را به تصویر می‌کشد که گروهی به نام «آفتابی» تشکیل داده‌اند، ولی گذر سال‌ها آنها را از حزن استثنا می‌کند. حالا که یکی از آنها در بستر اجل است و نامی (از اعضای گروه آفتابی) تکاپو می‌کند تا دوباره اعضای گروه را کنار غم جمع کند. ۶. مردی از ناکجاآباد (The Man from Nowhere 2010)



داستان این فیلم درباره سرباز سابق نیروی‌های ویژه است که حالا به‌عنوان نگهبان یک امانت‌فروشی ساعت می‌گذراند. درون اثر وقایعی، او درگیر مبارزه با یک قسمت قسمت کردن قاچاقچی اعضای بدن می‌شود تا تنها دوستش را خلاصی دهد. این فیلم امتیاز تمام ۱۰۰ از سایت روتن را دریافت کرده است. حتما بخوانید: بهترین فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار گیتی با داستان‌های هیجان‌انگیز ۷. داستان دو خواهری کردن (A A Tale of Two Sisters)



2003 دو همشیره پس از آنکه مدتی را در بیمارستان سیلان سپری می‌کنند، نزد بابا و نامادری‌شان باز می‌گردند تا زندگی عادی را پی. بگیرند ولی رفتارهای خشن نامادری و یک روح سرگردان، همه‌چیز را به‌هم. می‌زند این تریلر روانشناختی، مرز بین واقعیت و توهم را به چالش می‌کشد و مخاطبانش را با تپش و تردید روبه‌رو. می‌کند. ۸ (میزبان The Host)



2006 پارک هی بونگ، در کنار رودخانه‌ هلا در سئول اغذیه‌فروشی کوچکی. دارد روزی هیولایی خوفناک از اعماق دریاچه بیرون آمده و نوه بونگ را. می‌رباید خانواده او، درمانده و آشفته درون جست‌وجوی نوه.
برمی‌آیند میزبان از جمله بهترین فیلم‌ های کره‌ ای است که نقدهای مثبت فراوانی بر آن نوشته شده. است. ۹ لحظه‌ای برای بیاد (A آوردن A Moment to)



Remember 2004 این درام عاشقانه و غم‌انگیز، داستان یک زیتون جوان کره‌ای را بازگو می‌کند که یکی از آنها به‌نوعی آلزایمر نادر. مبتلا می‌شود این فیلم، از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای داخل گیشه بوده است؛ طوری‌که دو هفته پیاپی در صدر جدول فروش. راحتی. داشت ۱۰ عشق (ناخوشایند غلام My Sassy)



Girl 2001 این فیلم بر اساس یادداشت‌های کیم هوسیک، دانشجوی مهندسی، مصنوع شده و روایتگر فرازو‌نشیب‌های رابطه. عاشقانه اوست عشق لوس من، جزو موفق‌ترین فیلم‌های گیشه داخل اکراه بوده که الهام‌بخش آثار متعددی درون سینمای کشورهای دیگر مانند ژاپن و هالیوود. شده است در: ادامه بخوانید ۱۸ فیلم تأثیرگذاری که می‌تواند زندگی هر زنی را
  • ۹۸/۰۲/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی