امنیت گستران عالم

براساس نتایج یک مطالعه داخل دانشگاه بوفالو که از معیارهای قلبی عروقی و پروفایل های دوستیابی ساختگی برای رسیدن بوسیله حاصل گیری کاربرد کرده است، وقتی افراد با گزینه های بیشتری نسبت به آنچه می توانند بوسیله طور مؤثر در نظر بگیرند، رو به رو می شوند، می خواهند یک تصمیم خوب بگیرند ولی درنهایت از تصمیم خویشتن شادمان نیستند. بوسیله گفته ی توماس سلتزمن، پژوهشگر بررسی:برضد فرصت مهیاشده ی معنوی مولود از گزینه های زیاد، ضرورت تفویض کردن، یک پارادوکس فلج کننده ایجاد می کند. شما می خواهید که یک برگزینی خوب داشته باشید اما احساس می کنید که نمی توانید. این ترکیب خطر بالای شکست و اقتدار پایین امکان پذیر است منجر بوسیله ترسی عمیق از گزینش اشتباه شود که می تواند فرایند تصمیم گیری را بوسیله کلی سرکوب کند.

سلتزمن می گوید برای مدیریت این وضعیت بوسیله روبرو کنترل ناپذیر، باید اهمیت نسبی گزینه ها را درنظر گرفت. او می گوید:انتخاب اشتباه یک شام یا یک سریال تاثیری روی وصف شما بوسیله عنوان یک شخص ندارد. در موضع هایی که با گزینه های زیادی مواجه هستید، شاید بهتر باشد که با دستوالعمل هایی محسوس وارد میدان شوید و نیز بدانید که از گزینه ی مورد دید خود چه انتظاری دارید. انجام این طور کار کننده نه تنها ازطریق حذف گزینه هایی که با معیارهای شما متجانس نیست، علت کاهش تعداد گزینه های مقدور می شود؛ بلکه نیز ممکن است انگیزه تقویت توکل و اطمینان از توانایی یافتن گزینه ی مناسب شود.

نتایج پژوهش های گذشته به وضوح مدال می دهند که چگونه اضافه کود انتخاب با نتایج منفی همبسته است اما این پژوهشگران به طور ویژه دو عامل انگیزشی تصمیم گیری را درنظر گرفتند: ۱. آن انتخاب چقدر برای بی مانند ابهت دارد و ۲. افراد تا چه معادل خود را قادر به کشف کردن یک گزینه ی مناسب می بینند.



داشتن گزینه های زیاد، شرایط جذابی به نظر می رسد که مدال از آزادی و استقلال دارد؛ اما گسترش فناوری و ایجاد مجالی بخاطر توسعه ی بازارهایی همانند فروشگاه ها یا مشغولیت های آنلاین، انجام انتخاب را با دشواری مواجه کرده است. جستجوی آنلاین برای یک ژاکت بهاره می تواند هزاران حاصل دربرداشته باشد. درون یک سرویس دوستیابی ممکن است میلیون ها نفر ثبت شهرت کرده باشند. طبق گفته ی مارک سیری، پژوهشگر دیگر مطالعه، طولانی این انتخاب ها مانند یک ایده ی برجسته به دیدن می رسند ولی فقط تا زمانی که مجبور نشوید یکی از آن ها را برگزینی کنید. او می گوید:ما دوست داریم که این گزینه ها را داشته باشیم اما وقتی واقعا بوسیله انتخاب ازمیان آن گزینه های بی شمار مجبور می شویم، وضعیت بهم می ریزد. نتایج پژوهش های دیگر نیز علامت می دهند که پس از تصمیم گیری، اغلب افراد از تصمیم خود راضی نیستند و پژوهش ما نشان می دهد که این تغییر جهت (پارادوکس ذاتی شادمان بودن از گزینش و داخل امتداد لیس رضایت از آن ) تقریبا بلافاصله پس از انتخاب اتفاق می افتد.مقاله ی مرتبط:انتخاب از بین گزینه های زیاد برای مغز انسان مشکل تر است

در این پژوهش، پژوهشگران ۵۰۰ همکاری کننده را به سه گروه آزمایشی مختلف انشعاب کردند. داخل دو گروه معیارهای روان فیزیولوژیکی اندازه گیری شد. سلتزمن می گوید:از شرکت کنندگان خواسته شد که پروفایل های دوستیابی تقلبی را بخوانند و گزینه ی ایده آل خود را انتخاب کنند. از آن جایی که ما از معیارهای روان فیزیولوژیکی کاربرد می کردیم، لازم بود افراد را با انتخابی رو به رو کنیم که نیاز به توجه و انبازی کنجکاو آن ها داشته باشد. این سنجه ها محتوی خیز بیرونی و شدت عملکرد پمپاژ قلب بود. وقتی افراد درخصوص یک تصمیم توجه زیادی از خود نشان می دهند، ضربان قلب آن ها تکثیر می یابد و بیرونی آن ها پایدار تر می زند. سنجه های دیگری بسان اینکه چه ارج خون در حال پمپ شدن است و میزان بسط عروق خونی، نشان دهنده ی سطح اعتماد است. نتایج مدال قسط که هنگام مواجهه با تعداد زیادی پروفایل انتخابی، بیرونی و عروق خونی انبازی کنندگان نیز جلال انتخاب و دشواری آن را آشکار می ساخت.

اگرچه به انجام پژوهش های بیشتری احتیاج است ولی این بررسی می تواند بوسیله ما کمک کند تا وابستگی بین اضافه بار تفویض و نتایج منفی را درک کنیم. سلتزمن می گوید:مطالعه تجربیات لحظه ای افراد ممکن است درنهایت بتواند به ما کمک درنگ که پیامدهای مرتبط با افزودن مرحله انتخاب را بهتر درک، و از آن جلوگیری کنیم.

یافته های این پژوهش درون مجله ی Biological Psychology منتشر شده است.بیشتر بخوانید:واکاوی حس شرم از نگاه علمی؛ چرا بخاطر فدایی برقراری ارتباط، دشوارتر است؟آیا مطالعه کتاب داستان، از شما انسان بهتری خواهد ساخت؟خواب نیمروزی باعث گشایش عملکرد تحصیلی کودکان می شودآیا خاطرات ما از دوران طفولیت واقعی هستند؟درون حافظه صیاد: چه کسی دوست دارد یک شیر را به قتل برساند؟
  • ۹۸/۰۳/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی