امنیت گستران عالم

یکشنبه ی گذشته پس از حدود بیست سال، یک خرس قطبی در نوریلسک، شهر صنعتی واقع داخل سیبری که ازنظر تولید نیکل معروف است، دید شد. این خرس که بیمار، ضعیف و لاغر حیات و دچار اسهال و آبریزش چشم همچنین بود، درون پیرامون قریه پرسه می زد. او از یک توده ی زباله تغذیه و در زمین یک کارخانه ی شن و شن استراحت می کرد. در تصویری فراموش نشدنی، این خرس قطبی، فروتنانه ازمقابل صفی از سواری ها می گذرد، تو حالی که چنگال هایش کثیف است و سرش را به جانب پایین نگه داشته است. چندین راننده در خودروی خویشتن را باز کرده اند و پیاده شدن آن ایستاده و تو حال تماشای سبع هستند.

خرس قطبی سرگردان برای اینکه از شمالگان بوسیله این بخانه برگشتن رسیده باشد، باید صدها مایل سیر کرده باشد. خرس های قطبی برای شکار فک ها متکی بوسیله خنک دریا هستند و وقتی این یخ ها ذوب می شود، آن ها باید به دنبال منابع دیگر غذا بگردند یا اینکه گرسنگی بکشند. به گمان کارشناسان محیط زیست محلی علت سیر این خرس گرسنگی بوده است. برابر این استدلال، همین یک شمایل روایتی از قاطع تغییرات اقلیمی و همچنین انعطاف پذیری طبیعت است. اما ظاهرا این چیزی نبوده که اتفاق افتاده است.



گروهی از متخصصان خرس قطبی را مورد معاینه قرار دادند و از روی تمیزی پوشش بدن او نتیجه گرفتند که اگر او این طور راه درازی را پیموده بود، پوشش بدنش این چنین پاکیزه باقی نمی ماند. شاید کسی او را در زمانی که توله بود، گرفته و به صورت غیبت پرورش داده ولی به فکر سختگیری های اخیر و از ترس ایجاد دردسر او را رها کرده باشد. درهرصورت، کارشناسان حیات وحش او را بوسیله یک باغ وحش منتقل کرده اند تا بتواند داخل آنجا تحت مراقبت و درمان راحتی گیرد.

این اولیه تصویر بحث برانگیز از یک خرس قطبی گرسنه تراشیدن. داخل سال ۲۰۱۷، پائول نیکلن و کریستینا میترمیر، ویدئویی از یک خرس قطبی منتشر کردند که درون جلسه الجزایری عاری از یخ درون منطقه ی شمالگانی کانادا قدم می زد و در حال گشتن یک حلب زباله بود. این خرس بیش لاغر بود، پوششی پیشانی وصله داشت و آنقدر خسته بود که هر آن ممکن بود بیفتد. نشنال جئوگرافیک این ویدئو را همراه متنی منتشر کرد که اشاره می کرد شرایط خرس حاصل تغییرات اقلیمی است. این ویوئو را حدود دو و شقه میلیارد نفر مشاهده کردند. اما فداکار دانشمندان این نامه را بوسیله انتشار حقایقی بی محور قاضی کردند. آن ها معتقد بودند هیچگاه راهی حیات ندارد که نمودار شود آیا تغییرات اقلیمی عزب جهت گرسنگی کشیدن حیوان بوده یا نه و شاید صرفا بیمار خواه پیری بوده است.

مقاله های مرتبط:حمله خرس های قطبی به روستایی در روسیهخرس های قطبی بوسیله سرعت در حال ضعف هستندانقراض نخستین پستاندار در اثر تغییرات اقلیمی 

در پاسخ به این اتهام، نشنال جئوگرافیک توضیحی را به قلم میترمیر را منتشر کرد. عنوان این مطلب چنین حیات: «عکاس خرس قطبی گرسنه به یاد می آورد که چه چیزی اشتباه شده است». داخل این مطلب خراج پژمان شد که: «شاید اشتباه ما این بوده است که کل شعر را نگفته ایم: ما در حال دیدن تصویری بودیم که خبر از آینده می عدل ولی نمی دانستیم چه چیزی بخاطر این خرس قطبی اختصاص موافقت افتاده است». دانش ناقص عکاس، حقیقتی مبصر نم را که آن ها مجاهدت تو احاله آن داشتند، کمرنگ کرد. داستان تغییرات اقلیمی تاحدودی ازطریق تصاویر خرس های قطبی گفته شده و البته تعجبی هم ندارد چراکه افزودن دما زیستگاه یخی آن ها را تک تهدید قرار داده است.

تصاویر پژمرده شده از نوریلسک در هفته ی گذشته، دقیقا مربوط به گونه ای نیست که داخل اثر تغییرات اقلیمی از بناء ی خود بیرون رجیم شده باشد، بااین حال باز غصه حکایتی از جور انسان است. به دلیل معادن نیکل و صنعتی ذوب فلز، نوریلسک یکی از آلوده ترین مناطق روی زمین است و متوسط مقصود به زندگی در این منطقه قصبه سال کمتر از دیگر بخش های روسیه است. درون سال ۲۰۱۶، پسماندهای صنعت حاصل از کارخانه ی نیکل موجب قزل شدن رودخانه ی دالدیکان در این ایالت شد. حضور جانوری که ما به نظر آن در فطرت زیبای دست نخورده عادات داشته ایم، سبب می شود که طاس شرایط بدتر و تیره و تار به نظر برسد. بااین حال، دیدن صفی از خودروها که در حال تماشای گیرایی هستند که انتشارات حاصل از خود آن ها در حال تخریب زیستگاه او است، همچون مثالی از رحم ترمیمی است که در آن عاصی و قربانی با یکدیگر رو به رو شده اند. این تصویر فرصتی کمیاب بخاطر ما است تا عواقب اخلاقی آینده ی اعمال بوسیله معلوم بی خطر خود مانند رانندگی را ببینیم. هیچ گونه افشاگری درمورد ذات پا بر جا تصویر نباید علت شود که ما بوسیله سادگی از این عریضی بگذریم و با خیال مرده بوسیله داخل خودروی خود برگردیم.بیشتر بخوانید:ماهواره های جاسوسی زمان کوتاه ذوب یخچال های هیمالیا را نشان دادند۶ واقعیت شگفت انگیز درباره مورچه هاذوب خنک های شمالگان و تأثیر آن بر بحران تغییرات اقلیمیآلودگی کربنی بیت کوین در پیمانه شهرهایی قرین لاس وگاس و هامبورگ استکشف ضابطه ۳۰ هزاره ساله ی یک گرگ داخل سیبری
  • ۹۸/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی