امنیت گستران عالم

تصور کنید کودکان در جاده های اصلی شهرفوتبال ورزش می کنند. توریست ها بدون نگرانی داخل میان خیابان عکس می گیرند. مهمانخانه هایی داخل میدان های کوچک شهر قرار دارند و اثری از خودرو، موتورسیکلت یا اتوبوس نیست.

توصیف های فراز تا پیمانه ای شهر ونیز را تداعی می کنند، شهری داخل ایتالیا که اثری از خودرو تو آن حلق. ونیز دهات منحصربه محدودیت است که روی یک مجموعه از جزایر کوچک ساخته شده است. امتحان ی جالبی است که بدون قرار ستاندن در ترافیک می استعداد در این ایالت بوسیله تردد صیقل.

خودروها در ۱۰۰ سال گذشته چشم انداز شهری را اشغال کرده اند. خیابان ها داخل بسیاری از شهرها برای تسهیل عبور و نرم کردن خودروها عریض پر حرارت شده اند و فضای یدکی هم به پارک کردن آن ها اختصاص یافته است. ادوات نقلیه ی شخصی، حمل ونقل را متحول کرده اند اما از لفظ دیگر پیامدهایی مثل آلودگی فضا تا تصادف های ترافیکی را به دنبال دارند؛ و امروزه تعداد کم ولی رو به افزایشی از شهرها به پشت حذف خودروها از چشم اندازهای شهری هستند.



اسلو، پایتخت نروژ مجاهدت خویشتن را متمرکز بر حذف خودرو از خیابان های اصلی کرده است

بطرف خانه اسلوی نروژ و شهر مادرید پایتخت اسپانیا داخل سال های اخیر با طرح های پاکسازی خودرو از مراکز شهری بوسیله تیتر اخبار تغییر شده اند؛ البته هدف هیچ کدام حذف طولانی خودروها نبوده است. اقدامات شهرهای یادشده نشان دهنده ی گرایش به دشوار خلق رانندگی تو شهرها است که می تواند به شکل جریمه های ازدحام درون لندن یا نوآوری pico y placa در مکزیکوسیتی (در این طرح راست رانندگی داخل روزهای مختلف به این بستگی دارد که شماره ی فرجام پلاک زوج باشد یا فرد) یا ممنوعیت آشکار عبور خودرو در شهرهای کوچکی مشابه پونتودرای اسپانیا باشد. به گفته ی هانا مارکوزن، معاون شهردار اسلو درون بن ی ترقی ی شهری:هدف پا بر جا ما پس دادن خیابان ها به مردم است. این طرح به روش استفاده از خیابان ها و هدف استفاده از آن ها وابسته است. بخاطر ما خیابان جایی برای ملاقات با افراد، نوشانیدن غذا در کاباره های فضای باز، محل ورزش کودکان و محلی برای برگزاری نمایشگاه های هنری است.

 به همین دلیل بعضی خیابان های مرکز دهات اسلو و تقریبا کچل پارکینگ ها ودیعه شده اند و به جای آن ها خطوط حرکت دورانی سواری، نیمکت و پارک های مینیاتوری احداث شده اند.  این پروژه دارای ابعاد محیطی هم است. اسلو از نظر زمین شناختی در گودی قرار دارد به همین دلیل داخل زمستان از آلودگی هوای شدید رنج می برد. پهلو بنیاد داده های اقبال محلی در دهه ی گذشته، ارزش آلودگی محیط به شدت کاهش یافته است. کنار بنیان این آمار به موازات افزایش پیاده روی، چرخه سواری و کاربرد از ابزار نقلیه ی عمومی، سفر با خودرو از ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۲۷ درصد تو سال ۲۰۱۸ گویا است.مقاله های مرتبط:تأثیر مثبت خودروهای برقی در کاهش آلودگی هواکشف تماس معنادار میان آلودگی محیط و ارتکاب جرایم خشونت آمیز

جی اچ کرافورد را شاید بتوان ارشد ترین صدای شهرهای خالی از خودرو دانست که دو تاریخچه هم در این باره تألیف کرده است. او می گوید: «علاوه پهلو مشکلات اصیل آلودگی هوا و سالانه میلیون ها مرگ ومیر ناشی از ترافیک، خودروها به شکل چشمگیری به فضاهای عمومی آسیب زده اند.» کرافورد معتقد است خودروها در کاهش تعامل های مدنی نقش دارند او می افزاید:محبوب ترین نقاط شهری، مکان های عاری خودرو شبیه پارک ها، میدان ها و پیاده روها هستند. داخل شهرهایی مانند هوستون و دالاس، ۷۰ درصد زمین ها به پارکینگ اختصاص یافته اند. امروزه علت مجادله مسکن، نبود زمین است. با خلاص شدن از شر خودروها می استعداد این مشکل را به سرعت محلول کرد.اغتشاش پهلو سر حذف خودرو

شهر عاری خودرو ایده ی جذابی است اما آیا پیوستن بوسیله این مرام امکان پذیر و حتی مطلوب است؟ درباره ی خدمات اورژانسی چه می توان گفت؟ انسان با مشکلات حمل ونقل روبه رو نمی شوند؟ درباره ی اتساع شهرها و حومه ی شهرها چطور؟ آیا رهایی از خودروها عزب پیاده شدن جوانان شاغل تأثیر می گذارد که به قفا زندگی داخل مرکز شهرهای شلوغ هستند؟ هوگ بلادن از انجمن رانندگان بریتانیا می گوید:سریع ترین راه بخاطر نابودی مراکز شهری جلوگیری از ادخال انسان به آن ها است. اعمال انفراد رانندگی داخل خیابان های اصلی سودی ندارد. از طرفی مرکز دهکده پر از افراد معتاد و مست می شود. برخی شهرهای کوچک به دلیل دستور کار ریزی خبط مسدود شده اند و بهتر است گزینه های پارکینگ را بهبود دهند»



با جلوگیری از ورود مردم به مرکز شهر، ایالت می میرد اما با داخل نظر اخذ شکل های جایگزین حمل ونقل می توان مناطق شهری را رونق داد

 

رنسفورد آچمپونگ، پژوهشگر برنامه ریزی شهری داخل دانشگاه منچستر معتقد است حذف خودروها کنار کاهش آلودگی و گشایش سلامت عمومی تأثیر خواهد گذاشت. او می افزاید: «ولی اگر خودروها را از مردم دور کنید باید به خیال جایگزین آن ها باشید.»

حتی در اروپا با وجود حمل ونقل اشتراکی نسبتا مناسب، بسیاری از افراد احتیاج بوسیله خودروهای انحصاری دارند. تا زمانی که حمل ونقل عمومی این برش را کاهش دهد انسان همچنان بوسیله دنبال رانندگی و استفاده از خودروهای شخصی خواهند حیات. بااینکه مارکوسن معتقد است حذف خودروها بوسیله معنی باطل آزادی مردم است اما می گوید:از بسیاری شمارش حاضر بودن اعمال محدودیت کنار خودروها می تواند آزادی گروهی دیگر از مردم را باطل سازی کند بخاطر مثال خودروها ورزش کودکان یا گذر افراد مرشد داخل خیابان را دشوار می سازند. اسلو با مشکل آلودگی هوا روبه رو شده است. خودروها آزادی افراد مشغول به آسم را هم محدود می کنند زیرا آن ها مجبورند با وخیم شدن شرایط درون ساختمان بمانندپیش نیازهای شهر بدون خودرو 

در طرح Great City Chengdu تقریبا همه مکان می توان پیاده روی کرد. در این قصبه هیچ بن بستی بود ندارد و نقاط مشترک یدکی حیات دارند که می توان پیاده یا با دوچرخه به آن ها رسید. همچنین نحو ارتباطی عمودی خواه پل بین نقاط مرتفع دیده می شود. حومه ی Great City که برای اسکان ۱۰۰ هزار نفر نقشه کشی شده است تنها یک کیلومتر زمان کوتاه دارد و پیاده روی از یک نقطه به نقطه ی دیگر آن بیش از ایالت دقیقه کشش نمی کشد.

به گفته ی کریس درو از شریک SmithGrill (همکاری معماری آمریکایی که مسئولیت نقشه کشی حومه ی نزدیک به چنگدو داخل سال ۲۰۱۲ را برعهده داشت) این طرح هرگز نظری نشد. با این حال بر زمینه نقشه ها این دهکده برای زندگی بدون خودرو نقشه کشی شده بود. به گفته ی درو:هدف حاضر کردن فضا بازی، فرمان و زندگی بود؛ جایی که کودکان بدون احتیاج به خودرو به دبستان بروند و مردم بخاطر فرمان کردن نیازی به طی مسافت های طولانی نداشته باشند. با دو مناسبت ریلی به بقیه ی دهکده نیازی به رانندگی بوسیله هیچ عمه ای ازاله.



درون مبدا استراحت بود گذر خودرو در بخانه برگشتن مصدر ابوظبی غیرمجاز باشد

میزان های دیگری از شهرهای جدید هم بود دارند که کمابیش پیاده شدن اساس طرح بدون خودرو مخلوق شده اند. درو قبلا روی اطلس ی دهکده مصدر امارات حکم می کرد که راحتی بود کاملا عاری خودرو باشد اگرچه امروزه می توان وسایل نقلیه را در خیابان های این ایالت نظر. مشارکت SmithGrill همچنین به طراحی محل اکسپوی ۲۰۲۰ دبی کمک کرد؛ راحتی است این منطقه کاملا شایان پیاده روی و تهی از خودرو باشد. بور با رله محموله و نقل عمومی در هر عمه از شهر، پنج دقیقه است

کرافورد طرح فرضی شهری با گره های متصل را وصف می کند که هر کدام دارای رله تراموا خواه ریل مرکزی درون مناطق مسکونی، تجاری و اداری هستند. ساکنین در هر نقطه ای تنها پنج دقیقه با ایستگاه حمل ونقل عمومی بور دارند. در این طرح تئوری، طاس زمان لازم برای هنگام کل شهر ۳۰ دقیقه است. اما چه چاره ای می توان برای شهرهای شلوغ امروزی اندیشید؟ هانا مارکوزن روش اسلو را شهید می زند:ما امر خود را با طرح های آزمایشی شروع کردیم و منتظر واکنش مردم شدیم و سپس تغییرات را به عارض پله به پله اعمال کردیم. بخاطر مثال یکی از زیباترین میدان های اسلو که خارج از کاخ شهرداری قرار دارد، اخیرا انباشته از خودرو وجود. وقتی نزدیک به یک سال پیش آن را بستیم این فرمان برای آدم عجیب وجود اما حالا عبور خودرو و رانندگی در این منطقه برایشان عجیب نم است.آینده ی عاری خودرو؟

به گفته ی آچمپونگ: «اگر با نظر خوش بینانه نگاه کنید این روند ادامه خواهد داشت. با توجه به آمار عملکرد ما بسیاری فراتر از این محل امتداد خواهد یافت. اگر به آمار نگاه کنید واقف می شوید که متجاوز فراتر از مالکیت خودرو ارتکاب کرده ایم و امروزه گواه کاهش رانندگی هستیم. البته در این زمینه تفاوت های عملکردی متعددی بین قبیله های متنوع حیات دارد.» معمولا سلسله کبیر از مالکیت شخصی روی برمی گردانند. طولانی این ها علامت می دهد تفوق ی فعلی خودروها به ممارست از بین خواهد رفت.



نمی توان مانند ونیز، خودرو را از کامل شهرها حذف کرد؛ ولی برنامه ریزهای شهری می توانند دوچرخه سوارها و افراد پیاده را درون ترجیح استراحت دهند

به گفته ی آچمپونگ دعوی برای گزینه های حمل ونقل مناسب بالا است؛ خدماتی قرین اوبر و لیفت مردم را از حمل ونقل عمومی باز می دارند. همچنین او می افزاید: در نهایت خودروها همچنان به وجود خویشتن ادامه می دهند. در اغلب کشورهای توسعه یافته مالکیت خودرو داخل حال افزایش است و نوبت ها در حال اولویت بندی مالکیت خودرو نسبت بوسیله دیگر شکل های محموله ونقل هستند.

تغییرات اضافی هم در بخش های مترو عارض داده است. بخاطر مثال آزادراه M25 لندن یا پکن را درنظر بگیرید که دارای هفت جاده ی حلقوی اندوه مرکز است. از طرفی استقلال از خودروها برای شهرهای قدیمی اروپایی که به مدت قرن ها بدون خودرو بوده اند، آسان تر است. باید به مرورزمان بوسیله بررسی تأثیر روند عاری خودرو صیقلی.بیشتر بخوانید:تنخواه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل داخل پروژه های استفاده از انرژی پاککشف ارتباط معنادار میان آلودگی محیط و ارتکاب جرایم خشونت آمیزبلادهوند LSR برای رکوردشکنی سرعت آماده می شودچگونه می قابلیت بر اضطراب از رانندگی غلبه کرددلایل خرابی ناگهانی بلندگو خودرو چیست؟
  • ۹۸/۰۸/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی