امنیت گستران عالم

اگر کامل مزارع زراعت انگلیس و ولز به مزارع محصولات ارگانیک تغییر شوند، مقیاس اشاعه گازهای گلخانه ای اضافه خواهد یافت. اگرچه معیار انتشار نتیجه از این مزارع به صورت تکی کاهش می یابد ولی از آنجایی که میزان تولید مزارع ارگانیک کاهش مشهود می کند، باید مواد غذایی بیشتری وارد شود. اگر کامل غذاها در انگستان و ولز بوسیله طور ارگانیک تولید شوند، نمونه تولید به نصف می رسد. برای رفع این کسری بوسیله زمین های کشت بیشتری تو مناطق دیگر دنیا تک نیاز خواهد بود و درمقایسه با میزان سرایت فعلی گازهای گلخانه ای در این دو کشور، میزان انتشارات دوبرابر خواهد شد. لورنس اسمیت، یکی از پژوهشگران این مطالعهمی گوید:از دیدگاه من، پیام کلیدی این است که شما نمی توانید هم کیک خود را داشته باشید و بی قراری آن را بخورید (اندازه فارسی کبود شدگی المثل: شما نمی توانید هم خدا را بخواهید و هم خرما را).

اسمیت طرفدار کشاورزی ارگانیک است، با این حال معایب این گونه را قبول دارد و می گوید:رویکرد ارگانیک مزایای زیادی دارد ولی نتایج این تجزیه و انتزاع نشان می دهد که کشاورزی ارگانیک پیامدهای نامطلوبی نیز بوسیله همراه دارد.

کشاورزی و تحول کاربری زمین ها قرین قطع درختان جنگلی مسئول یک سوم از تمام انتشارات گازهای گلخانه ای هستند. این بدان معنا است که برای محدودکردن گرمایش جهانی، کاهش مدل انتشارات نتیجه از بخش کشاورزی و کاهش زمین مورد استفاده برای زراعت ضروری است. مقابل تجزیه و تحلیل عمل شده بوسیله وسیله ی اسمیت و همکارانش، مدل انتشار به ازای هر واحد خوردنی داخل محصولات گیاهی ارگانیک، به طور متوسط ۲۰ درصد و تو محصولات دامی ارگانیک ۴ درصد پایین تر است.



داخل مزارع ارگانیک نسبت به مزارع غیرارگانیک غذای کمتری تولید می شود

دشوار این جاست که به نعوظ میانگین، مقیاس تولید محصولات ارگانیک به ازای هر هکتار زمین همچنین پایین نمدار است. برای مثال، درمورد گندم و جو، میزان تولید حاصل از مزارع ارگانیک فقط نیم تولید حاصل از مزارع سنتی است. این بدان معنا است که بخاطر تولید همان مقدار طعام بوسیله ۱/۵ برابر زمین بیشتری حاجت است. میزان افزایش تخمین زده شده داخل انتشارات براساس فرضیات درنظر گرفته شده درمورد زمین های کشت اضافی، متجاوز متغیر است. چنانچه نیمی از زمین یدکی از دگرگونی علفزارها به مزارع کشاورزی حاصل شود، این افزایش می تواند تا حد ۲۰ درصد کم باشد. اگر علفزاهایی تبدیل به زمین کشاورزی شوند که تو صورت حاضر بودن این تغییر کاربری، بوسیله نیستان تبدیل می شدند، معیار انتشارات تقریبا دوبرابر می شود. به گفته ی پژوهشگران، کشاورزی ارگانیک دارای دشوار انتشار گازهای گلخانه است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اسمیت می گوید، لزوما اینطور تراشیدن که احتیاج باشد از اشامیدن غذاهای ارگانیک خودداری کنید. مردم ممکن است محصولات ارگانیک را به دلایل دیگری متشابه کاهش مواجهه با آفت کش ها (اگرچه برضد تصور رایج در مزارع ارگانیک از آفت کش ها استفاده می شود) یا به پندار حیات وحش مصرف کنند. تنوع زیستیمقاله های مرتبط:هرآنچه باید درمورد محصولات ارگانیک بدانیدآیا غذاهای ارگانیک خاصیت اقلیمی بدتری دارند

چنانچه کل سیستم های کشاورزی ارگانیک شود، تنوع زیستی آسیب می بیند. علت آن است که لازم است زمین بیشتری به سرود کشت مصرف شود و بنابراین ناحیه های زیر قلمرو حیات وحش کوچک تیز و قطعه قطعه خیس می شوند. راب پرسیوال که در بریتانیا مجوز مزارع ارگانیک را صادر می کند، پارسا است که فرضیات پشت صحنه ی این تجزیه و تحلیل اساسا ناقص است. او می گوید:درون این وارسی هیچ راه فرضی درمورد تحول رژیم غذایی درنظر گرفته نمی شود که بوسیله وضوح غیر برازنده تعبیر کردن است. تغییر داخل رژیم غذایی موجب افزایش سلامتی جمله و آزادشدن زمین ها می شود و سناریوی ارگانیک را به طاسی امکان پذیر می یواش.سیاق ثالث

شکی نیست که کاهش مصرف گوشت و لبنیات موجب کاهش سرایت گازهای گلخانه ای می شود. هانا ریچی از دانشگاه آکسفورد می گوید، نمونه پاشیدن گازهای گلخانه ای ناشی از یک کیلوگرم غذای حیوانی می تواند ۵۰ طبق میزان نشر حاصل از غذاهای گیاهی باشد. بنابراین سنخ غذایی که ما می خوریم نسبت به تولید ارگانیک یا محلی آن، از ابهت بیشتری برخوردار است.

اسمیت فکر کردن می کند که سیاق سومی همچنین بود دارد: اگر بتوانیم نیکوترین های ارگانیک را با بهترین های غیرارگانیک اختلاط کنیم، به بازده بالایی می رسیم. بخاطر مثال، کشاورزان مزارع ارگانیک باید بتوانند از فداکار از کودهای غیرارگانیک برای تکثیر تولید خود استعمال کنند و در همان حال به فداکار از اصول ارگانیک پایبند باشند. او همچنین خیال می درنگ که درمورد استانداردهای ارگانیک باید تجدیدنظر شود تا استعمال از محصولات کشاورزی ویرایش ژنی شده نیز مقدور شود. او می گوید ازنظر انتشارات گازی، همگی ی محصولات با هم برابر نیستند. نان ارگانیک بدترین نوع ثمر ارگانیک است از طرف نمونه عملکرد گندم درون شرایط ارگانیک بسیار کم است ولی برای سبزیجات این اختلاف زیاد کم تر می شود.بیشتر بخوانید:آیا فناوری می تواند از اتمام منابع جلوگیری کند؟چرنوبیل روی یخ؛ چرا جهان از تباره اتمی بیشتر از تلاطم اقلیمی می ترسد؟۸ ایده برای تنش علیه صنایع بنزین فسیلیتولید آب شیرین از آب سیل گرفتن: هزینه ها و چشم اندازآیا سفرهای فضایی می توانند سیاره ی زمین را خلاصی دهند؟
  • ۹۸/۰۸/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی