امنیت گستران عالم

مایکروسافت در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با عرضه ی سیستم عامل محبوب و وسیع ی ویندوز به شهرت رسید. در آن زمان اختلاط سیستم عامل ویندوز با پردازنده های اینتل، استفاده زیادی داخل بین فعالان دنیای فناوری داشت و با کلمه رایج Wintel شناخته می شد. ردموندی ها امروز امیدوار هستند که اختلاط دیگری از کند ابزار و شیرهدار افزار، بوسیله کسب توفیق مجدد آن ها معاون درنگ. آن ها به دنبال ترکیبی هستند تا در عرضه ی هوش مصنوعی در خدمات ابری، از رقبایی همچون آمازون و گوگل پیشی بگیرند.مقاله های مرتبط:حکم رانی انویدیا در میدان رقابتی تراشه های فهم مصنوعیمایکروسافت باکمک فهم مصنوعی موفق به استقامت ندا و حذف سروصدای اضافه شد

خدمات ابری آژور مایکروسافت درون میان مشتریان محبوبیت بالایی دارند. ردموندی ها می خواهند با نمایش ی تراشه های جدید کاربردی هوش مصنوعی در این خدمات، محبوبیت و کاربرد سرویس های خویشتن را افزایش دهند. آن ها از چند روز پیش، دسترسی به پردازنده ی فهم مصنوعی را تو آژور فراهم کردند که توسط استارتاپ بریتانیایی Graphcore ترقی یافته است.

استارتاپ Graphcore سال ۲۰۱۶ تو بریستول تأسیس شد و توجه محققان ادراک مصنوعی را بوسیله خود دعوت کرد؛ توجهی که میلیون ها دلار سرمایه گذاری را تو جای پا داشت. این استارتاپ تقاضا می کند که تراشه هایش بوسیله پردازش های مورد نیاز هوش مصنوعی شتاب می دهند. آن ها تا به امروز پردازنده های خود را به صورت عمومی به نمایش نگذاشته اند و خبری حزن از بررسی های اولیه و نتایج آزمایش تراش هایشان تو دست نیست.

مایکروسافت، دسامبر گذشته با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری به استارتاپ Graphcore دانا شد. آن ها بوسیله ظهر پیدا کردن ابدار افزاری هستند تا سرو های ابری خود را بخاطر مشتریان رو به رشد کاربردهای هوش مصنوعی دوست داشتنی پر حرارت کنند.



پردازنده های Graphcore برخلاف محصولات مرسوم دنیای پردازش هوش مصنوعی، از نخست برای بهینه سازی محاسبات این حوزه طراحی شده اند؛ محاسباتی که برای شناسایی بهتر چهره، درک صحبت ها، توجیه زبان یا کاربردهایی همچون رانندگی خودکار و آموزش ربات ها مفید هستند. استارتاپ بریتانیایی امیدوار است پردازنده ها بخاطر باهم اتحاد کردن هایی که فعالیت های کسب وکاری شدید مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، جذاب باشد؛ شرکت هایی که در حوزه های خودروهای خودران، تجارت آنلاین یا هر فعالیت نیازمند پردازش حجم عمده ای از محتوای صوتی و تصویری هستند. به علاوه افراد محقق در زمینه ی کشف الگوریتم های سلسله بعدی فهم مصنوعی نیز برای کشف مزیت های پلتفرم، جذب خواهند شد.نتایج بنچمارک، پردازنده های جدید را زورمند تر از محصولات انویدیا و گوگل علامت می دهند

مایکروسافت و گراف کور برای نشان اعطا کردن توانایی پردازنده ها، نتایج بنچمارک هایی را منتشر کردند که برتری آن ها را نسبت به محصولات رقیب از گوگل و انویدیا نشان می دهد. آن ها برای بررسی خویشتن از الگوریتم هایی استفاده کردند که مخصوص پلتفرم های رقیب تصنیف شده بودند. کدهایی که به عارض اختصاصی برای باطراوت ادوات گراف کور تصنیف شده باشند، قطعا بازدهی بیشتری را مدال می دهند. مشارکت های سابق الذکر ادعا می کنند که فدایی وظیفه های پردازش تصویری مشخص، در تراش های گراف کور با سرعت چندبرابری انجام می شوند. بوسیله علاوه آن ها یک مدل درایت مصنوعی برای پردازش زبان (موسوم به BERT) توسعه دادند که عملکردی بهتر نسبت بوسیله مقیاس های موجود درون ابکی افزارهای رقیب داشت.

معیار BERT برای فعالیت های خیلی ادراک جعلی متمرکز بر زبان، اهمیت بالایی دارد. به نشانی مثال گوگل اعلام کرد که از الگوریتم مذکور تو کسب وکار جست وجوی خود استفاده می یواش. مایکروسافت اعلام کرد که اندوه حالا از خراش های Graphcore بخاطر پروژه های تحقیقاتی تویی در مملکت ی هوش قلابی استفاده می نرم که دربرگیرنده پردازش زبان هستند.



کارل فرود، تحلیل گر بازار تراش های ادراک مصنوعی در باهم اتحاد کردن Moor Insights می گوید براساس نتایج، عملکرد خراش ی جدید پیشرفته و البته دارای نقاط انقراض موردی به نظر می رسد. تراشه های با مدل سازی اختصاصی، احتمالا در کاربردهایی خاص، محصولات انویدیا و گوگل را انقراض می دهند، ولی توسعه ی اپلیکیشن برای آن ها، اشکال هایی را برای ترقی دهنده ها به همراه دارد. او درباره ی تراشه ی گراف نابینا می گوید:آن ها فعالیت نیکوکاری ادا داده اند تا تراشه ی جدید را قابل برنامه نویسی کنند. عملکرد خوب هم زمان داخل آموزش و تفسیر، قدیم از لفظ آن ها بوسیله عنوان قابلیت محصول بیان می شد، ولی الحاق به آن دشواری زیادی دارد.

فرود اعتقاد دارد، شریک با مایکروسافت برای Graphcore بسیار حیاتی است، زیرا ردموندی ها مسیر استراحت را برای مشتریان ابداع می کنند تا پر اب ابزار موردنظر را به کار بگیرند. تراشه ی جدید احتمالا برتری هایی نسبت بوسیله شیرهدار افزارهای موجود دارد، اما بوسیله هرحال توسعه ی مجدد اپلیکیشن هوش مصنوعی برای پلتفرم جدید، دشوار است. فرود درنهایت می گوید به مگر چند مورد محدود، عملکرد تراشه ی جدید آنقدر عالی ازاله که شرکت های دیگر را بوسیله ترک پر اب افزار و نرم افزار کنونی خود ترغیب کند.

گراف کور یک فریمورک نرم افزاری به نام Polar توسعه داده است که به برنامه های کنونی مبتنی به خشکی امدن هوش مصنوعی، قابلیت جابه جایی به سخت افزار جدید را می دهد. البته بسیاری از الگوریتم های کنونی، با یواش افزارهایی اسودگی تیز هستند که روی سخت افزارهای رقیب نصب می شوند. در سال های اخیر، فریمورک درنگ افزاری هوش تقلبی Transflow از گوگل، بوسیله ادوات جامعی برای پروگرام های هوش تقلبی دگرگونی شده است. فریمورک مذکور، بوسیله صورت اختصاصی برای تراشه های گوگل و اندروید توسعه یافت. انویدیا هم سال آینده یک خراش ی شعور مصنوعی متاخر بوسیله میدان عرضه می یواش که احتمالا عملکرد بهتری نسبت بوسیله میزان های موجود خواهد داشت.



نیگل تون، بی آرامی ماخذ گذار و مدیرعامل گراف کور می گوید همدستی آن ها با مایکروسافت، یک سال پس از تأسیس استارتاپ شروع شد؛ همکاری که از روال مرکز تحقیقات کمبریج مایکروسافت ایفا می گرفت. تراشه های انبازی او برای وظایف شامل نمونه های بزرگ هوش قلابی یا کاربردهای بنده با داده های موقت، هماهنگی عالی دارند. یکی از مشتریان آن ها تو حوزه های مالی، پس از به کارگیری پردازنده ها، بهبود ۲۶ برابری الگوریتم های مورد استفاده در تحلیل بازار را گزارش کرد.

تعدادی از مشتریان کوچک و متوسط گراف کور، به مرور مصرف پردازنده های این شرکت را در سرویس آژور شروع کرده اند. از میان آن ها می توان به Citadel اشاره کرد که از خراش های مذکور برای انتزاع داده های مالی استفاده می نرم. مثال دیگر، Quant بوده که به نشانی یک سواری جست وجوی اروپایی، با مصرف از باطراوت افزار گراف کور، الگوریتم تشخیص چهره ای به صیت ResNext را توسعه داده است.

ارتفاع گیری صنعتی درایت تقلبی درون سال های اخیر بوسیله اندازه ی کافی بازار تراش های کامپیوتری را تحرک داده است. بهترین الگوریتم های موجود، فرایندهای محاسباتی ریاضی موازی انجام می دهند که با استفاده از پردازنده های گرافیکی، با عملکرد بهتری ایفا می شود. پردازنده های گرافیکی صدها هسته ی پردازشی میسر دارند. درون مقام مقایسه، هسته های پردازشی پردازنده های مرکزی کمتر ولی پیچیده تر هستند.متخصصان پیش قدم هوش مصنوعی، مقدماتی مشتریان احتمالی گراف نابینا خواهند بود

انویدیا، غول دنیای پردازنده های گرافیکی موج ارائه ی خدمان پردازش با تمرکز بر هوش ساختگی را مدیریت کرد. مدتی بعد، گوگل اطلاع از توسعه ی پردازنده ی عام خود داد که به نام Tensor Processing Unit یا TPU و خصوصی Tensorflow معرفی کردن شد. پردازنده ی مذکور، معماری مانند به پردازنده های گرافیکی دارد.

گراف کور، تراشه های خود را به نام IPU یا «واحدهای پردازش هوشمند» معرفی می کند. تراش های مذکور در داخل خویشتن مجهز بوسیله ذهن هستند. انحصار حافظه ی داخلی، مراحل انتقال داده به حصه حافظه و پردازش مجدد را کوتاه می کند که تأثیر فوقانی در افزایش سرعت پردازش ها خواهد داشت.

فیسبوک هم تصمیم دارد تا تراشه ی اختصاصی خود را بخاطر کاربردهای هوش مصنوعی توسعه دهد. مایکروسافت قبلا تو اخبار سخت افزاری فهمیدن مصنوعی، خبر از خراش های پیدایش اینتل با توان پیکربندی مجدد داده بود که توسط مهندسان شریک برای کاربردهای درایت تقلبی بهینه سازی می شوند. آمازون، یک سال پیش وقوف داد که دانا حوزه ی تولید تراشه خواهد شد اما شعار آن ها، پردازنده ای با استفاده اشتراکی پر حرارت و بهینه سازی شده برای سرو های ابری بود.



موج درایت مصنوعی، منجر به تأسیس استارتاپ های ابکی افزاری متعدد شد که تراشه های اختصاصی گوناگونی را توسعه دادند. فدایی از آن ها برای کاربردهای عام همچون رانندگی خودکار یا دوربین های نظارتی توسعه یافته اند. گراف کور و فداکار دیگر، گزینه های منعطف رطوبت را بوسیله مشتریان ارائه می کنند که برای توسعه ی کاربردهای درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی خطیر هستند. البته تولید چنین تراش هایی قطعا دشواری های بیشتری همچنین بوسیله همراه دارد. آخرین دور جذب سرمایه ی استارتاپ مذکور، قیمت آن ها را به بیش از ۱/۷ میلیارد دلار رساند.

تراشه های گراف نابینا احتمالا فاتحه مورد توجه متخصصان فهمیدن قلابی فراغت می گیرند که توانایی نگاشتن کدهایی برای حصول مزایای آن ها را داشته باشند. بسیاری از محققان برجسته ی درایت ساختگی همچون دمیس هاسابیس، بی آرامی ماخذ گذار دیپ مایند از خدمات گراف نابینا استفاده کرده و در آن سرمایه گذاری می کنند. ژوبین قهرمانی، استاد دانشگاه کمبریج و مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی اوبر هم از سرمایه گذاران گراف کور محسوب می شود. پیتر ابیل، استاد دانشگاه یوسی برکلی و فنی رباتیک و درک قدر یا بهای چیزی جعلی تیمار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده است.

شرکت های فعال در سرتاسر جهان، داخل آینده ای نه چندان دور همه ی جدیت خود را به کار می گیرند تا از جدیدترین دستاوردهای مملکت ی فناوری یکروز مند شوند. مدیرعامل گراف کور هم اعتقاد دارد همه ی افراد به دنبال نوآوری و راهی برای پیشرفت بیشتر داخل بازار هستند. شاید همین رویکرد باعث شود تا پردازنده های آن ها در ترکیب با خدمات ابری مایکروسافت، استقبال خوبی را در بازار پردازش فهمیدن مصنوعی تجربه کنند.بیشتر بخوانید:خیز مایکروسافت برای تسخیر اینترنت اشیاء۱۹ نکته کلیدی برای بهبود عملکرد ویندوز 10مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکیشن های 64 بیتی را به ARM می آوردهمکاری مایکروسافت با Graphcore برای قدرت دهی به نرم افزارها در سرو آژورآمازون به عارض رسمی به قرارداد وزارت دفاع آمریکا با مایکروسافت تعرض کرد
  • ۹۸/۰۸/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی