امنیت گستران عالم

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، از چند ماه پیش که راسته خرید و فروش بناء در فترت به سر می برد، بازار کرایه به تدریج تحریک شد و تحقیقات میدانی از افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی ارج ها حکایت دارد. گزارش بانک مرکزی نیز نشان می دهد در تهران دربست نرخ ۳۱ درصد فراز رفته است.

اما در شمال ولایت تهران ادبیات هایی بی سابقه از مسکن های لوکس کرایه ای شنیده می شود که نشان می دهد برخی ترجیح می دهند به جای تنخواه گذاری روی ناحیه و خانه، سرمایه خویشتن را وارد میدان کنند و در مسکن های اجاره ای بمانند.  

تیرماه امسال از اجاره ماهیانه ۸۰ میلیون تومان با بسته ۸۰۰ میلیون تومانی یک ساختمان درون تهران گزارش دادیم. البته مقابل وارسی ها تعداد یدکی خانه در تهران وجود دارد که پول سپرده آن ها بالاتر از یک میلیارد تومان است و ماهیانه نیز تا ۷۰ میلیون تومان باید برای کرایه آنها هزینه صیقلی شود.

پهلو اساس این گزارش، در یک آگهی بناء ای ۴۵۰ متری در زعفرانیه آگهی شده که ودیعه آن ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان و ماهیانه نیز دربست آن ۲۰ میلیون تومان اخبار شده است. خانه ای که بر بنیان مفروضات موجود دارای مشاعات عظیم بوده و البته جزییاتی بیشتری درباره انفراد های اختصاص آن منتشر نشده است.  

یک آگهی دیگر نشان می دهد درون شهرک غرب یک ویلای سه طبقه با استخر آبگرم و آب سرد و همه آپشن های فول با سپرده ۲۰ میلیاردی و کرایه ۵۰ میلیون تومانی متقاضیان زیادی داشته و قید یک هفته کرایه رفته است.

تو زعفرانیه برای یک خانه ۴۵۰ متری با چهار خواب، چهار مستر، لوکیشن تاپ، متریال برند، سازه بنام، مشاعات فول فعال، طبقات بالا، ویو، تراس، نقشه تفکیک شده، لابی و لابی غلام ۲۴ ساعته و ... مبلغ ۲ میلیارد تومان ودیعه و ماهیانه ۷۰ میلیون اجاره تعیین شده است.

تو الهیه یک آپارتمان ۳۵۰ متری سه گانه خوابه، سوئیت مجزا، چهار مستر پلان تفکیک شده، آشپزخانه تمام فرنیش، متریال روز اروپا، پارکینگ سندی، لابی مجلل، بوسیله همراه لابی غلام و خدمه ۲۴ ساعته مسکوک ۲ میلیارد تومان ودیعه و ۷۰ میلیون تومان اجاره ماهیانه، آگهی شده است

در بسیاری از آگهی ها، وقتی با نایب املاکی که آگهی کرده ارتباط می گیریم، ارائه مفروضات را منوط به درگاه و خواه ارسال اسکرین شات از موجودی حساب اعلام می کنند. در روزهایی که به نظر می رسد بازار کرایه خانه درون پاره بدنه و واقعی فروکش کرده ولی زعفرانیه و شهرک غرب و کامرانیه میزبان اجاره نشین های لوکس تهرانی است. اجاره قیمت تو مسیر نمو

با ایجاد محرر نسبی قیمت درون مدخل فروش، تورم میدان سرزمین به حصه کرایه نقل مکان شده است. آمار رسمی که توسط بانک مرکزی تو  آبان ماه ۱۳۹۸ ارایه شده از اضافه ۳۱ درصدی قیمت سالیانه اجاره تو تهران و ۳۲ درصدی در کل کشور حکایت دارد. با این وجود، مطالعه های میدانی مدال می دهد در مناطق پرتقاضای دهکده تهران نرخ کرایه حدود ۵۰ درصد افزودن یافته و در چندی موارد به بیش از این رقم می رسد. هرچند با توجه به اتمام خلع جابه جایی، نرخ اجاره نسبت بوسیله شهریورماه حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به عقب جهش های ادواری ارزش ملک، میدان کرایه معمولا پس از یک دوره ثبات، نهایتا با یک  لول بطئی، خویشتن را با ورم جزء سودا و فروش هماهنگ می کند. آمار نشان  می دهد که نرخ ساختمانی شهر تهران از مردادماه امسال به محرر رسیده، در حالی که منحنی نرخ رشد اجاره بوسیله آرامی رو به بالا حرکت می کند. ایران؛  بهشت مالکان خانه های خالی

درون حالی، بنیادی ترین دلیل نمو قیمت ها در بازار اجاره، تنگ کردن ادعا عنوان می شود که داخل تهران ۵۰۰ هزار و تو بی مو کشور دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود  دارد. خلال سال های گذشته متصل از سوی دولت عنوان می شد که برای شناسایی خانه های خالی، برنامه وجود دارد اما هیچگاه گاه رنگ شکل پذیری بوسیله خود نگرفت. با این حال وزارت راه و شهرسازی مجددا اخبار کرده بخاطر ورود واحدهای خالی از سکنه بوسیله بازار مصرف، برنامه های خود را عملیاتی می کند. «ایجاد سامانه املاک و توقف» برای وقوف خانه های خالی و «اجاره داری حرفه ای» از جمله دستور کار هایی است که محمد اسلامی متعاقب می کند.

محمود محمودزاده کمک مسکن و ساختمانی وزیر گونه و شهرسازی، برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارتخانه را برای کنترل دربست بهای بناء را به ویژه در کلانشهرها، تشریح کرد و با اشاره به اینکه تولید و مصرف از ساختمان پروسه ای میان مدت است، گفت: بوسیله منظور کنترل و ساماندهی بازار کرایه بها، برنامه های وزارت راه و شهرسازی شامل ستاندن عوارض از مسکن های خالی، اتمام واحدهای مسکونی مهر، تولید و عرضه مسکن با اجرای طرح اقدام ملی و درون نهایت راه اندازی ترتیب اجاره داری حرفه ای است.

معاون خانه و ساختمان با اعلام اینکه سامانه املاک و اسکان به سرود شهود عوارض از بناء های تهی درون حال تهیه است از روش اندازی آن تا عاقبت امسال معارفه قسط و افزود: در سال آتی سامانه انگیزه استفاده درون اختیار دایره امور مالیاتی سرزمین فراغت می گیرد.

محمودزاده دنباله انصاف: با راه اندازی سامانه املاک و اسکان، گواه تاثیر ویژه در مقدر شدن مسکن هستیم. در مدت این بیش از دو میلیون و ۶۰۰ واحد می تواند متوجه بازار نمایش ساختمانی شود که خودبه خود با ارائه بیشتر، تماشاگر واکنش آن بر میدان دربست بها خواهیم وجود.
  • ۹۸/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی