امنیت گستران عالم

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: شهرنشینی علاوه بر تغییر ریختگی زندگی، سنخ معماری ها را نیز تغییر داده است و این روزها خانه ها به صورت عمودی قد کشیده اند و فضای منازل هر روز کوچک و کوچک تر می شود. همین محدودیت ها علت شده شهروندان تعلق ای به خلق قفسه داخل منازلشان نداشته باشند و کتاب ها داخل کارتن ها به گوشه انباری ها منتقل شده اند. 
مرکز تبادل کتاب از یک سو به شهروندان دستیار می کند تا کتاب های خوانده شده خود را تبادل کنند و از لفظ دیگر تاریخچه های مورد نیازشان را با قیمت مناسب تهیه کنند. این مرکز به همت سازمان  بسیج شهرداری تهران در سال ۹۴ روش اندازی شده و طرفداران یدکی دارد.
بوسیله گفته «یاسر میرزایی» مدیر مرکز، شهروندان کتاب های خوانده شده خود را به صورت امانی به مرکز تحویل می دهند و در قبال فروش کتاب خود اعتبار دریافت می کنند. قیمت کتاب توسط خویشتن صاحب کتاب یا توسط کارشناسان  تعیین و پس از فروش بوسیله صورت احترام در پنل بی همتا ثبت می شود و شهروندان می توانند کتاب دیگری را در قبال ناموس دریافتی خریداری کنند.

مدیر مرکز به استقبال شهروندان اشاره می درنگ و می گوید: «درون سالهای اخیر حدود 500 جلد تاریخ در مرکز موجود بود که امروز این تعداد بوسیله زیاد از یک میلیون جلد کتاب با عناوین تاریخی، ادبی، فلسفی، مذهبی، پزشکی، معاون درسی و کودک و نوجوان، گویا است. همچنین تعداد مراجعه کنندگان هم از 300 نفر در روز بوسیله بیش از 400 نفر افزودن یافته است.»
شهروندان شخصاً تاریخ ها را بوسیله مرکز تحویل می دهند اما داخل صورتی که بیش از ۵۰ جلد تاریخ داشته باشند می توانند با شماره ۶۶۱۷۷۸۹۲ ارتباط بگیرند و درخواستشان را ثبت کنند تا مجانی ، طبق منزل کتابها را به پیک مرکز تحویل دهند.
مرکز تبادل کتاب در چهار متد ولیعصر، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر شمالی قرار دارد و  همگی روزه گرفتن از شایسته کردن ۹ تا ۲۰ و روزهای جمعه هم از ساعت ۱۴ تا ۲۰ باز است.
  • ۹۸/۱۱/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی