امنیت گستران عالم

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، معاون فرهنگی مرزوبوم هنری گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: آن چه تو گذشت زمان سبب ماندگاری یک قوم می شود تمام آن چیزی است که در گذر از پیچ و پیچ های تاریخ از آن قوم تو ذهن اهل ابدی می ماند؛ آئین ها، باورداشت ها، بازی ها و مشاغل در کنار هم فرهنگ و معنای حقیقی یک قوم و ملک را می سازند و آگاهی از آن ها بستر حقیقی آگاهی از هویت یک خانواده و ناحیه به حساب می آید.

محمد پرحلم افزود: به خشکی امدن هیچ کس پوشیده نیست که حذف و خواه تغییر شکل بسرنوشت شوم دچار کردن عمده ای از این میراث غیرمادی، به ممارست زمان و یا ترفیع و ورود تکنولوژی و سرعت اخذ زندگی بشر غیرقابل امتناع است؛ اما برای پالایش هویت سرزمین مان راهی نداریم مگر این که آن چه بوده ایم را بشناسیم و ارزش های فارغ از زمانش را برای تسری بوسیله آینده حفظ کنیم.

وی پیش روی داشت: استان گیلان بوسیله میانجی تنوع طبیعی و اجتماعی اش بستر مناسبی برای لباس گیری و تداوم مشاغل مختلف ایجاد می کند؛ کوچ نشینی بخشی از گیلانیان عمر در مناطق صعب العبور تنوع زبانی و نژادی مهاجرت های بلندمدت و کوتاه مدت موجب شده اند که گیلان علاوه کنار آئین و باورداشت های گوناگون از امتحان مشاغل متنوع هم روزی ببرد.

پرحلم ادامه داد: داخل تاریخچه گیلان مشت کمینه از آنجا که امروز داخل دسترس مان است متصل مشاغلی برآمده اند که بخش عمده ای از آن ها به بستر جغرافیایی و اتیکت گیلان وابسته بوده اند، دچار تغییرات و گاه به ورطه فراموشی سپرده شده اند.

وی  افزود: این تاریخ تلاشی بخاطر ثبت و ضبط فرهنگ، وع و کارکرد آن پیشه ها است.

پرحلم بروز امیدواری کرد، حوزه هنری گیلان با آثاری از این دست بتواند در حفظ فرهنگ و تاریخ گیلان زمین گامی هر چند کوچک بردارد تا این متون و عکس ها چراغ راهی باشد بخاطر آیندگانی که اتیکت و تمدن این کشور را شکل می دهند و روزنی برای حی کردن دوباره این پیشه ها و دستیار به افزایش تولید کالای تبعه باشد.
  • ۹۹/۰۳/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی