امنیت گستران عالم

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از محفل خبرنگاران، درون اولین هفته مرداد ۹۹بازار ارز از سکون نسبی برخوردار وجود و رعشه چندانی نداشت نیز بازار زر و سکه نیز شاهد افزایش قابل توجهی نبود علی رغم اینکه اونس جهانی با جریان شتابان افزایش ارزش رو به رو حیات اما راسته سکه در اوایل هفته کوچکتر نفوذ کردن راسته ارز حیات و نرخ آن با رعشه اندکی همراه بود ولی در اوخر هفته افزایش قیمت مبلغ و زر شدت گرفت. طلا با ۱۱.۷ و سکه ۱۰ درصد رشد مثبت پربازده ترین بازار مالی بودند.

اما داخل میان بازارهای مالی، کمترین سود نصیب سرمایه گذاران بورس شد؛ بوسیله این ترتیب میدان سرمایه با ۰.۱درصد رشد مثبت کم بازده ترین بازار هفته اول مرداد ماه وجود و تنخواه گذاران منتظر رشد بیشتر شاخص بازار سرمایه درون روزهای آینده  هستند. تکثیر ۵۰۰ تومانی دلار و یورو

در بدوی هفته مرداد ۹۹  بازار ارز با لرز های شدید نرخ ارز مواجه نبود و در اولین روز هفته دلار با قیمت ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان و یورو همچنین با ارج  ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان در تابلوهای صرافی های مشروع خویشتن نمایی می کرد. ارزش دلار و یورو در روزهای بعدی نیز تغییر نکرد، اما داخل سوم روز هفته ارزش آن ۲۰۰ تومان افزیش یافت و دلار با قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان  و یورو نیز بوسیله نما ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

ثبات بها نرخ ارز ادامه داشت تا اینکه در آخرین روز موثر  به بها دلار و یور ۳۰۰ تومان افزوده شد و به تریب به نرخ ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شدند. سکه از کانال ۱۱ میلیون تومان گذر کرد

تو هفته اول مرداد ۹۹ داخل ساعات اولیه معاملات  مبلغ تمام بهار آزادی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان سودا شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود ازایش قیمت درون روزهای ابتدایی هفته کمینه بود، ولی در اواخر هفته بازار تحت تاثیر افزایش نرخ  اونس جهانی قرار گرفت  و نرخ مبلغ از کانال ۱۱ میلیون تومانی عبور کرد و در آخرین روز هفته با افزودن  حدود ۸۰۰ هزاره تومانی بوسیله رقم ۱۱ میلون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت 

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با تکثیر   حدود  ۱۱۰ هزار تومانی  نسبت بوسیله اوایل هقته ار کانال یک میلیون تومان عبور کرد و به نما یک میلیون و ۷۶ هزاره تومان رسید. جهت افزایش انس جهانی چه بود؟

نادر تخم افشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهرات و مسکوک تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی کمیسیون خبرنگاران جوان، گفت:تو این هفته بها طلا و سکه روند افزایش داشته است  و خو جهانی نسب بوسیله اولین روز هفته به طور متوسط حدود ۳۴ دلار افزایش داشته است.

او افزود: اصلی ترین موجب افزایش انس جهانی مسری ویروس کرونا درون سطح دنیا است چرا که پیش بینی ها مشعر از آن بود که اونس جهانی تا پایان سال میلادی تا ۲  هزاره دلار پیش بروند اما روند افزودن قیمت  همچنین با سرعت بیشتری پیش رفت و این امر در اینده نزدیک محقق خواهد شد.

بذر افشان تصریح کرد: با تکثیر شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف، افراد برای حفظ تنخواه خود به سمت زر و سکه روی آورده اند و همین کار سبب شد تا قیمت خو جهانی زود نم از پیش بینی ها  افزایش یابد.

دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا، جواهرات و سکه تهران تقریر کرد: افزایش خو جهانی بر راسته داخل نیز تاثیر گذاشت و سبب افزایش مقدار طلا و سکه شد. دعوی برای خرید مبلغ کاهش یافت 

او بیان کرد: تقاضا برای فروش سکه در روزهای اولین هفته افزایش یافته بود ولی  از روز سه گانه شنبه (۷مرداد) به دلیل افزایش شدید قیمت تقاضا کاهش یافت.

بذر افشان گفت: از عوامل تاثیز گذار بر قیمت  طلا و سکه نرخ ارز است که اگر توسط بانک مرکزی  کنترل شود و از نوسان کمتر برخوردار شود قیمت طلا و سکه نیز از نوسان کمتری برخوردار خواهد بود که در معلول آن مردم راحت تر می توانند بوسیله معاملات خود بپردازند.

با توجه به افزایش قیمت طلا و سکه، قدرت فروش مردم بخاطر ابتیاع مصنوعات زر حدود ۸۰درصد کاهش افته است که چنانچه حذف مالیات بر نرخ افروده تحقق یابد سهولت برای ابتیاع مصنوعات طلا اضافه میابد چراکه مالیات پهلو قیمت افزوده حدود ۹ درصد هزینه اضافه برای مشتری ایجاد می نرم. کاهش نقدیگی عامل ریزش

همایون دارابی ممیز بازار تنخواه گفت: در اولیه هفته مرداد شاهد اُفت متمایز بورس بوده ایم که علت آن را می توان به نزدیک شدن شاخص بورس بوسیله سرحد ۲ میلیون واحد دانست که بورس  بعد از  یک دوروبر  نمو بلند مدت متمایز بی مو  حاجت بوسیله ارامش و همگن سازی ارزش سهام ها را دارد که این بازه استراحت تو بازار سرمایه امری غریزی بوده است.

دارابی بیان کرد: داخل حال مجهز باید این مسئله را داخل رویت گرفت که  داخل این هفته شاهد فروش سهام عدالت بوده ایم که همین کار سبب شد که ارج زیادی از حجم نقدینگی از راسته سرمایه بیرون شود که همین امر عاملی بر ریزش متمایز بورس شد.

این کارشناس بازار تنخواه افزود: لرزه همراه جاویدان بازار ارز بوده است و این تخیل که برخی در دوران استراحت بازار تنخواه اقدام به سودا معیار زیادی سهام کرده تا به امید اینکه بعد از این دوره با نرخ بیشتر بفروشند همیشه محقق نخواهد شد چراکه در مواقعی نرخ  برخی از سهام ها بعد از عهد مصالحه قیمت کاهش میابد و چگونگی ابتیاع سهام در عهد اصلاح قیمت بستگی به معلومات و حس سهامداران از بازار است و نباید فراموش کرد که ریسک در بازار تنخواه ابد وجود دارد.

او در پایان گفت: امیدواریم  با افزودن ورود نقدینگی به بازار سرمایه حجم از دست رفته آن جبران شود که در این عارض پیش بینی می شود با پایان دوران صبر میدان سرمایه روند افزایشی بوسیله خود بگیرد.
  • ۹۹/۰۵/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی