امنیت گستران عالم

الگوریتم پیشنهاد ویدئو در یوتیوب در بسیاری از موارد جهت ضلالت کاربران می شود. ویدیوهای پیشنهادی برخی اوقات هیچ ارتباطی با قصد و نیت مقدماتی ی شما ندارند و شاید تو نهایت، کاربر را در مسیری کاملا سهو قرار دهند. ویدیوهای پیشنهادی درون بسیاری از موارد به رخساره کاملا عجیبی شخصی می شوند و محتوایی کاملا نامربوط دارند. موزیلا با شناساندن افزونه ای جدید به معروفیت RegretsReporter غرض دارد تا با مشارکت کاربران، پیشنهادهای عجیب و نامربوط یوتیوب را وقوف کند. این افزونه درون فرایند جمع سپاری تلاش می کند تا درک بهتری از الگوریتم پیشنهاد یوتیوب بوسیله کاربران دهد و جزئیات کشف شده از الگوها را منتشر کند.

موزیلا سال گذشته طی برنامه هایی، روایت های پیشنهاد ویدیوی یوتیوب را از کاربران ستاندن کرد. به عنوان مثال، کاربری که به عقب ویدئو درباره ی وایکینگ ها بود، درنهایت با ویدیویی مربوط بوسیله سلطه نژاد سفید روبه رو شد. کاربری دیگر که ویدیوهایی با واژه ی کلیدی «fail» را جست وجو می کرد، داخل نهایت محتوایی شامل تصادف های خطرناک خودرویی را داخل مقابل خود دیده بود.الگوریتم پیشنهاد ویدیوی یوتیوب فداکار اوقات کاربر را گمراه می کند

تاکنون هیچ گاه فعالیت مستقلی داخل معیار ارشد با هدف ردگیری و بررسی الگوریتم پیشنهادی یوتیوب عمل نشده است. درواقع همیشه جای یک مطالعه تهی بوده است که چگونگی انتخاب یک ویدئو را بخاطر پیشنهاد در یوتیوب تحلیل بطی ء. سخنگوهای موزیلا اعتقاد دارند بالاخره باید این طور تفریق مستقلی روی سیستم یوتیوب ارتکاب می شد.

اشلی بوید، معاون ارشد موزیلا درباره ی تکاپو های اخیر شرکتش می گوید: «همیشه در موضوع داده ها غلط، توجه زیادی بوسیله فیسبوک می شود که البته دور از عدالت غصه نیست. ازطرفی المان های متعدد دیگری هم در اکوسیستم دیجیتال وجود دارند که تاکنون توجه زیادی قبض نکرده اند و یوتیوب یکی از آن ها است. ما گفته های یوتیوب را بررسی کردیم و وارد شدیم که آن ها به نگرانی ها تاثیر داده اند. یوتیوب می گوید که تو خوش نویسی بهبود قرار دارد، اما هیچ راهی بخاطر بررسی و تأیید ادعای آن ها نیست».

یکی از سخنگوهای یوتیوب درون نفوذ کردن بوسیله اخبار متاخر دعوی کرد که شرکت ابد از تحقیق روی الگوریتم های پیشنهادی اش استقبال می نرم. البته او در امتداد می گوید که سیستم پیشنهاددهی یوتیوب قدیم در خوش نویسی توسعه و بهبود فراغت دارد و نمی توان تنها با چند شکایت و روایت محدود، مرزی مشخص بخاطر تشخیص محظور های الگوریتم مشهود کرد. به گفته ی سخنگوی یوتیوب، آن ها عزب تو سال گذشته بیش از ۳۰ تبدیل را در ساختار پیشنهاددهی پیاده کرده اند تا پیشنهادهای بیرون از عرف را بهبود دهد.

پلتفرم عرشه مالکیت گوگل تاکنون بارها کفالت دار بوسیله گشایش الگوریتم پیشنهاد خویشتن شده است. مدیران یوتیوب تو مصاحبه های گوناگونی پیشنهادهای اشتباه الگوریتم و راهنمایی کاربران به جانب ویدیوهای بیزاری پراکنی و تئوری توطئه را تأیید کرده اند.



افزونه ی جدید موزیلا، داده های ارسالی ازسوی کاربران را به این شرکت عرضه می کند. در میان داده های ارسالی، اطراف ی زمانی مراجعه ی کاربر به یوتیوب وجود دارد، اما اطلاعاتی درباره ی موضوع جست وجو و ویدیوهای مشاهده شده ارائه نمی شود، مگر اینکه خویشتن کاربر برای ارسال آن داده ها ابراز تمایل کند. کاربران می توانند با استفاده از افزونه، جزئیات بیشتری از ویدیوهای نامناسب (با اصطلاح تأسف برانگیز در افزونه لحاظ شده اند) پیشنهادی را به موزیلا ارسال کنند. این داده ها به موزیلا کمک می کند تا جزئیات بیشتری درباره ی ویدیوی گزارش شده جمهع آوری کرده و چگونگی راهنمایی کاربر به ویدئو را غصه تفریق درنگ.

موزیلا امیدوار است که افزونه ی جدید، چگونگی فرایند پیشنهاد را درون الگوریتم یوتیوب کشف کند و به سمت شفاف سازی بیشتر پیش برود. آن ها در تفریق خود به عقب پاسخ بوسیله این سؤال ها هستند که کدام نوع از ویدیوهای پیشنهادی، به محتوای نژادپرستانه، تندی آمیز خواه دسیسه آمیز منجر می شوند. در هدفی دیگر، موزیلا تلاش می یواش تا الگوی زمانی پیشنهاد محتوای خطرناک را داخل یوتیوب حصول کند.

بوید تو امتداد ی صحبت هایش درباره ی افزونه و برنامه ی جدید می گوید: «من بسیار علاقه دارم که مردم، تأثیر ادراک جعلی را خصوصا تو این حوزه و سیستم پیشنهاد ویدئو روی زندگی خود خبردار شوند. این تأثیر و فرایند نباید مبهم و ناشناس باشد و ما می توانیم با شفافیت بیشتر، کنترل روی آن را افزایش دهیم».مقاله های مرتبط:مدیرعامل یوتیوب از عملکرد جهیز پیشنهاد ویدئوی سایت دفاع کردحکمرانی الگوریتم ها بر جهان؛ آمازون

سخنگوی موزیلا می گوید در مسئله فرایند بررسی و تحلیل الگوریتم یوتیوب، حریم مخصوص کاربران کاملا حفظ کردن می شود. داده های دریافتی از افزونه، بوسیله یک ID احصائیه کاربری متصل می شوند که بوسیله قیافه کاملا ناگهانی ساخته شده است و هیچ ارتباطی با حساب کاربری فرید درون یوتیوب ندارد. به علاوه، تنها موزیلا بوسیله داده های بی تجربه دسترسی خواهد داشت. این افزونه، داده های موجود تو پنجره های خصوصی مرورگر را جمع آوری نمی کند. درنهایت در گزارشی که با تکیه پهلو داده های دریافتی منتشر خواهد شد، حداکثر تلاش به کار خمود می شود تا تهدید شناسایی کاربران به حداقل برسد.

موزیلا داخل تحقیقات جدید درباره ی الگوریتم پیشنهاد یوتیوب، هیچ متد قرارداد رسمی با گوگل یا یوتیوب ندارد. البته بوید می گوید آن ها با یوتیوب داخل ارتباط بوده اند و کفالت دار به وجه اشتراک مجله نتیجه ی تحقیقات هستند. البته یوتیوب می گوید فناوری مورد کاربرد توسط موزیلا کمی مناظره برانگیز است و نمی نبوغ اصطلاح «تأسف برانگیز» را در تنظیمات و جزئیات افزونه، به دهش تحلیل کرد.

فرایند جمع آوری اطلاعات در افزونه ی جدید موزیلا بوسیله مدت ۶ ماه عمل می شود و پس آن نتایج دراختیار کاربران و یوتیوب قرار می گیرد. بوید درون سرانجام گفتگو هایش می گوید: «ما متقی هستیم که یوتیوب تعهدی طولانی نسبت به رفع بغرنج دارد. امیدوار هستیم که نتایج تحقیقات، اطلاعات بهتری را دراختیار آن ها قرار دهد و منجر به بهبودهای جدی در سیستم پیشنهاد محتوا شود».بیشتر بخوانید:هجمه رسانه ای شدید خبرگزاری های دولتی چین علیه واگذاری آرم به انویدیاچهارده ترفند برای تصحیح تصاویر داخل یواش ادوات لایت رومپشتیبانی از سرویس های Firefox Send و Firefox Notes متوقف می شودراه اندازی مقر جدید و استخدام ۲۰ هزار کارمند در آمریکا؛ پیشنهاد بدیع جهش تاک بخاطر دعوت موافقت ترامپاوراکل با خرید جهش مو بوسیله دنبال تکثیر نام سرویس های ابری خود است
  • ۹۹/۰۶/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی